ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 3 راهکار عالی و موثر برای یادگیری بهتر استاتیک رشته مهندسی مکانیک

3 راهکار عالی و موثر برای یادگیری بهتر استاتیک رشته مهندسی مکانیک

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با نحوه یادگیری و آموزش بهتر استاتیک رشته مهندسی مکانیک توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید استاتیک را بسیار خوب یاد بگیرید و در این درس نمره خوبی هم بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید. استاتیک درس بسیار مهمی است و یادگیری پایه ای آن برای موفقیت در سایر دروس هم لازم است.


برای مشاهده لیست مدرسین استاتیک در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید.


1- استفاده از کلاس های خصوصی استاتیک


یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری بهتر درس استاتیک و موفقیت در امتحان این درس استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. یک مدرس و استاد برتر استاتیک می تواند به صورت مفهومی و پایه ای درس را به شما آموزش دهد و به این ترتیب در امتحان نمره بسیار خوبی بگیرید. البته اگر استاتیک را بسیار زیاد بلد نیستید و اشکالات عمده ای دارید باید زودتر کلاس های خصوصی را شروع کنید. استاتیک درسی است که برای یادگیری ان و برای اینکه بتوانید مسائل آن را حل نمائید به زمان کافی و تمرین نیاز دارد.


باید زودتر کلاس های خصوصی را شروع کنید تا خودتان هم بتوانید درس بخوانید و تمرین حل کنید. در بالا لینکی ارائه شد که با کلیک بر روی آن می توانید مدرسین استاتیک ثبت نامی در همین سایت ایران مدرس را مشاهده نمائید. اساتید بسیار خوبی در این وب سایت ثبت نام کرده اند و حضور دارند و در هر کدام از مباحث استاتیک از جمله گشتاور، تعادل ذره، تعادل جسم صلب، ممان اینرسی، کار مجازی، اصطکاک، رسم نمودار نیروی برشی و گشتاور خمشی، خرپا، قاب ها و ماشین ها، کابل و .... که اشکال داشته باشید با در کنار داشتن یک استاد خوب می توانید در کمترین زمان رفع اشکال کنید و برای امتحان آماده شوید. یک استاد خوب مسیر موفقیت در درس استاتیک و مهندسی مکانیک را به شما نشان خواهد داد.


مطالعه کنید: نحوه محاسبه گشتاور نیرو در درس استاتیک به زبان ساده



2- مطالعه درس استاتیک در طول ترم


نکته و شاید راهکار دیگری که برای یادگیری بهتر استاتیک و قبولی در امتحان با نمره خوب باید در نظر داشته باشید این است که در طول ترم درس بخوانید. اگر به فکر راهکاری هستید که شما بدون خواندن درس و بدون مطالعه و حل تمرین بتوانید استاتیک را یاد بگیرید باید بدانید که چنین راهکاری وجود ندارد. حتی اگر از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنید باز هم درس خواندن خود شما لازم است. برای اینکه بتوانید به سوالات درس استاتیک مهندسی مکانیک و یا رشته های دیگر پاسخ دهید باید تحلیل کردن را یاد بگیرید. باید یاد بگیرید چگونه با نیروها و بردارها کار کنید و نیرو را به مولفه های خودش تجزیه نمائید. نحوه محاسبه گشتاور نیرو و نوشتن معادلات تعادل را باید خوب آموزش ببینید. یک مهندس مکانیک خوب به صورت کامل بر مباحث مسلط است و به اندازه کافی تمرین حل می کند. تنها آموزش دیدن مطالب کافی نیست باید خودتان عملا از این مطالبی که یاد گرفته اید استفاده نمائید. باید تمرین حل کنید و روی مسائل فکر کنید تا درست تحلیل کردن را یاد بگیرید. برای تمرین کردن اساتیک زمان لازم است و بنابراین در طول ترم باید درس بخوانید. بنابراین با یک برنامه ریزی منظم در طول ترم درس بخوانید. به هر میزان تمرینات بیشتری حل کنید در درس استاتیک موفق تر خواهید بود و در درس های دیگر هم قوی تر عمل خواهید کرد. برای حل کردن مسائل دروس دیگر مانند مقاومت مصالح و طراحی اجزاء و ... لازم است حتما بر استاتیک مسلط باشید.
پیشنهاد می شود حتما بخوانید:
آموزش مبحث تعادل از درس استاتیک مهندسی مکانیک و عمران با حل مثال تشریحی


3- استفاده از مطالب آموزشی و فیلم های استاتیک
در همین سایت ایران مدرس مطالب آموزشی بسیار خوبی برای آموزش و یادگیری درس استاتیک ارائه شده است. البته توصیه می شود جزوه کلاسی خودتان را در اولویت اول قرار دهید و در کلاس های خصوصی هم از استاد و مدرس خودتان بخواهید با توجه به جزوه کلاسی خودتان مطالب و سر فصل ها را انتخاب نموده و به شما تدریس کند. به هر حال، امتحان از جزوه کلاسی شما گرفته شده و باید بر آن مسلط باشید. بعد از جزوه کلاسی کتاب استاتیک که معمولا مریام معرفی می شود را بخوانید. البته تمرینات کتاب های مرجع استاتیک خیلی زیاد است و نمی توانید همه ی تمرینات را حل کنید. ولی در نظر داشته باشید که حل تمرینات به هر تعداد که وقت کردید را در نظر داشته باشید چرا که برای تسلط بر مطالب و موفقیت در امتحان حل تمرین برای درس استاتیک لازم و ضروری است. در کنار این موارد، می توانید از مطالب آموزشی، جزوه و فیلم های آموزشی ارائه شده در همین سایت ایران مدرس برای یادگیری بهتر درس استاتیک مهندسی مکانیک استفاه نمائید. در این وب سایت برای مباحث بسیار مهم شامل تعادل ذره و جسم صلب در حالت دو بعدی و سه بعدی، بردارها و نیروها، خرپا و انواع روش های تحلیل خرپا، ممان اینرسی یا گشتاور دوم سطح و .... مطالب آموزشی بسیار خوبی ارائه شده است. بر روی عبارت دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوه استاتیک کلیک کنید تا مطالب خوبی را به صورت رایگان مشاهده  و دانلود کنید. برای مشاهده فیلم های استاتیک هم بر روی عبارت نمونه فیلم های تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید. مشاهده موارد زیر هم مفید است. عبارت های کلیدی: معلم خصوصی استاتیک

فیلم آموزشی درس استاتیک - تعادل ذره مادی
فیلم آموزش استاتیک به زبان ساده - نحوه تجزیه نیروها و بدست آوردن مولفه های نیرو
آموزش کار مجازی از درس استاتیک به زبان ساده همراه با مثال و فیلم
حل مثال استاتیک مبحث تعادل جسم صلب - تیر یک سرگیردار با بار گسترده مثلثی
آموزش استاتیک به زبان ساده - آچار (رنچ) wrench یا پیچ گوشتی وار

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1452 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image