ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی نهم را خوب یاد بگیریم؟

چگونه ریاضی نهم را خوب یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با یادگیری خوب و موفق ریاضی نهم مطالبی ارائه می گردد. اگر می خواهید در درس ریاضی 9 موفق باشید، نمره خوبی بگیرید و پایه درسی خودتان را قوی کنید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: قیمت و هزینه تدریس خصوصی ریاضی نهم
در مرحله اول مطالب کلی در رابطه با نحوه آموزش و یادگیری درس ریاضی به صورت کلی ارائه می شود که می تواند برای موفقیت در یادگیری ریاضی نهم هم مفید باشد. موارد کلی ای که اگر رعایت شود می تواند منجر به قوی شدن پایه شما در درس ریاضی به صورت کلی و در ریاضی پایه 9 به صورت خاص شود. اگر می خواهید این درس مهم را خوب یاد بگیرید باید در طول ترم به صورت منظم در کلاسها حاضر باشید و تا جایی که می توانید غیبت نکنید. در ضمن، فقط حضور در کلاس کافی نیست بلکه باید در کلاسهای ریاضی خوب به مطالب گوش دهید. در ردیف های جلوی کلاس بنشینید و سعی کنید جزوه خوبی بنویسید. البته خیلی درگیر جزوه نوشتن نشوید به طوری که اصل مطلب را از دست بدهید. باید سعی کنید سرعت خوبی داشته باشید و هم جزوه بنویسید و هم گوش دهید. اگر سوال یا اشکالی داشتید بی خیال ان نشوید. همین سوال یا اشکال می تواند در امتحان دردسر ساز شود. سوالات خودتان را بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسد. برای یادگیری خوب ریاضی نهم و یا ریاضی در هر پایه دیگری سعی کنید در طول ترم درس بخوانید. تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را خوب مطالعه نمائید. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی هم برای یادگیری بهتر درس می تواند بسیار مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی نهم بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی نهم کلیک کنید.


مشاهده کنید: دانلود رایگان سوالات المپیاد ریاضی پایه نهم
اگر می خواهید در درس ریاضی نهم و یا هر پایه دیگری موفق باشید باید خوب درس بخوانید و برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. با برنامه پیش بروید. اگر برنامه شما اجرا نشد ایرادی ندارد آن را اصلاح کنید و دوباره به برنامه خودتان برگردید. برای رسیدن به هدف خودتان که همان موفقیت در یادگیری ریاضی 9 است مداومت داشته باشید ولی در اجرای برنامه و روشهای رسیدن به هدف از خودتان انعطاف نشان دهید. اگر خوب برنامه ریزی کردن بلد نیسیتید ایرادی ندارد. از مشاورین کمک بگیرید و یا مقاله .... را در این زمینه مطالعه نمائید. اگر واقعا قصد دارید در یادگیری و آموزش ریاضی 9 و یا در تحصیل به صورت کلی موفق باشید باید برای خودتان هدف و برنامه داشته باشید. مثلا روی برگه کاغذی بنویسید نمره این ترم من در درس ریاضی نهم 18 یا بیشتر است. اگر خوب عمل کنید حتی می توانید به نمره 20 هم فکر کنید. کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرینات و مثالهای حل شده داخل آن را یاد بگیرید. برای درس ریاضی تمرین حل کردن از نان شب هم واجب تر است. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را بهتر یاد می گیرید. حتما بخوانید: دانلود سوالات امتحانی ریاضی پایه نهم (فصول 1 و 2 و 3)


یادگیری بهتر ریاضی 9 پایه نهم
اگر می خواهید خوب آموزش ببینید باید سعی کنید عمقی و مفهومی درس بخوانید. روی سوالات فکر کنید و تامل نمائید. دقت می کنید این مواردی که گفته می شود همه به زمان نیاز دارد. آیا در ایام امتحانات با زمان کمی که در اختیار دارید می توان این کارها را انجام داد. مسلما نه. پس درس خواندن و خواندن ریاضی نهم در طول ترم برای آموزش بهتر آن بهترین روش و گزینه است. باید بخواهید یاد بگیرید و برای شما مهم باشد. خیلی از افراد درس را کنار می گذارند و مطالعه آن را به ایام امتحانات موکول می کنند. این اشخاص در نهایت فقط می توانند قبول شوند و انتظار بیشتری نباید داشته باشند. ببینید در ترمهای قبل چه کارهایی انجام می دادید که وقت شما را زیاد می گرفت و نمی توانستید خوب درس بخوانید. این کارها را کنار بگذارید. در خودتان عادتهای مثبت ایجاد کنید. مثلا در طول ترم هر روز حداقل یک ساعت ریاضی بخوانید. یا بعد از کلاسها حتما درس را مرور کنید. ما معمولا کارها را بر حسب عادت انجام می دهیم. اگر در خودتان عادتهای مثبت و خوب ایجاد کنید برنده خواهید بود.


رایگان دانلود کنید: دانلود سوالات امتحان ریاضی9 ریاضی نهم با پاسخ تشریحی
برای یادگیری بهتر ریاضی نهم باید در کلاس ریاضی فعال باشید و برای یادگیری در کلاس حاضر باشید. در این قسمت هم باز نظم و برنامه ریزی اهمیت پیدا می کند. اگر منظم باشید و شب زود بخوابید در کلاسهای ریاضی و سایر دروس هم سر حال ترخواهید بود. در نتیجه درس را بهتر متوجه خواهید شد. در زندگی سعی کنید روندی را برای کارهای روزانه خودتان در نظر بگیرید که شما را به سمت موفقیت ببرد. مجموعه ای از عادت ها را همه ی ما داریم. با ایجاد عادتهای مثبت در خودتان در نهایت به نتایج خوبی خواهید رسید. در کلاس ریاضی در جلوی کلاس بنشینید و خوب گوش دهید. سوال بپرسید. ممکن است بقیه همکلاسی های شما هم سوال بپرسند. به سوالهای آنها هم خوب گوش دهید. در همین سوال و جوابها نکات زیادی وجود دارد که می تواند خیلی آموزنده باشد. در نهایت همه ی این موارد به خودتان بستگی دارد. اگر بخواهید موفق شوید حتما این اتفاق برای شما خواهد افتاد. باید در کلاس، حین مطالعه، در طول ترم و .... کلا این روند را مد نظر داشته باشید و سعی کنید از همه ی زمان خودتان برای یادگیری استفاده کنید. البته در برنامه درسی و روزانه شما مسلما تفریح و سایر موارد مورد علاقه هم باید باشد. ولی به هر حال مطالعه ریاضی در طول ترم کار مهمی است که نمی توان آن را در نظر نگرفت. کلیک کنید: دانلود کل کتابهای پایه نهم (دوره اول متوسطه جدید)
مواردی که در بالا گفته شد هم برای یادگیری بهتر ریاضی به صورت کلی و هم برای موفقیت در ریاضی نهم مفید و موثر است. در ادامه به صورت اختصاصی در زمینه نحوه یادگیری ریاضی پایه 9 مطالبی ارائه می شود. سرفصلهای ریاضی نهم بررسی شده و نکاتی در رابطه با نحوه آموزش و یادگیری هر فصل مطرح خواهد شد.


نحوه مطالعه ریاضی نهم
در فصل اول ریاضی نهم مبحث مجموعه ها ارائه می شود و مباحثی مانند معرفی مجموعه و زیرمجموعه، معرفی مجموعه‌های عددی، عضویت، زیرمجموعه، اجتماع و اشتراک، مجموعه و احتمال و ... مطالعه می گردد (دانلود رایگان جزوه آموزشی ریاضی پایه نهم (ریاضی 9) - فصل اول: مجموعه ها). سعی کنید مفهوم مجموعه ها را خوب درک کنید و با مجموعه تهی، زیر مجموعه، تعداد زیر مجموعه ها و ... به خوبی آشنا گردید. در بحث اجتماع مجموعه ها کل اعضای دو مجموعه را باید در نظر بگیرید در حالیکه در بحث اشتراک فقط اعضای مشترک دو مجموعه مهم هستند. بحث مجموعه ها خیلی سخت نیست و به راحتی می توانید بر آن مسلط شوید. در فصل دوم ریاضی پایه نهم اعداد حقیق مورد بررسی قرار می گیرد و مطالبی در رابطه با معرفی اعداد حقیقی، محاسبات عددی، تقریب زدن و خطای محاسبه و ... خوانده می شود (دانلود رایگان جزوه آموزشی ریاضی پایه نهم - فصل دوم: اعداد حقیقی). در مقطع دانشگاهی درسی به اسم محاسبات عددی وجود دارد که این فصل مباحث مقدماتی همان درس است. وقتی معادله ای با روابط دقیق قابل حل کردن نباشد با تقریب زدن حل می شود. این فصل مباحثی که دارد کمی جدید است و باید با دقت خوانده شود.
فصل سوم به مبحث هندسه و استدلال اختصاص دارد و از مباحث مهم این فصل می توان به لزوم اثبات کردن، آشنایی با اثبات در هندسه، همنهشتی مثلث‌ها، حل مسئله و ... اشاره کرد (
دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل سوم ریاضی نهم - ریاضی 9 : استدلال و اثبات در هندسه). مباحث هندسه هم بسیار مهم است و بعضا در حل مسائل دروس دیگر مانند درس فیزیک هم مورد استفاده قرار می گیرد. همنهشتی مثلثها را خیلی خوب یاد بگیرید چون پرکاربرد است. در درسهای هندسه 1 و 2 بیشتر با اثبات قضایای هندسی سر و کار خواهید داشت. در فصل چهارم ریاضی 9 توان و ریشه را یاد خواهید گرفت و مطالبی در زمینه توان صحیح، نماد علمی، ریشه گیری، عملیات روی رادیکال‌ها و ... خوانده می شود (دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل چهارم ریاضی نهم - ریاضی 9 : توان و ریشه). وقتی با اعداد خیلی بزرگ و یا اعداد خیلی کوچک سر و کار داشته باشید از نماد علمی استفاده می شود. کار کردن با توانها خیلی مهم است و جزوه مباحث اصلی در ریاضی است. اگر از این فصل و نحوه برخورد با اعداد توان دار اشکالی برای شما باقی بماند در مقطع دانشگاه و حتی در درسهای دیگر هم می تواند مشکل ساز شود. رادیکال و ریشه گیری هم باید خوب بررسی شود.
فصل پنجم به عبارتهای جبری پرداخته شده و در زمینه اتحادهای جبری، تجزیه عبارت‌های جبری، کاربرد اتحاد و تجزیه، نابرابری و نامعادله و .... مطالبی را آموزش خواهید دید (
دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل پنجم ریاضی نهم - ریاضی 9 : عبارت های جبری و معادله). اتحادها بحث بسیار مهمی است. اصلا از کنار آن به سادگی عبور نکنید. به عنوان مثال در مبحث انتگرال گیری و یا رفع ابهام حد و ... استفاده از اتحادها خیلی مهم است. نابرابری و نامعادله را هم خوب یاد بگیرید و برای /ان تمرین حل نمائید. تجزیه کردن را اگر خوب یاد بگیرید در رسم نمودار، انتگرال گیری، حد و مشتق و ... کار شما راحت تر خواهد بود. فصل ششم ریاضی نهم در رابطه با تشابه مطالبی ارائه شده و مباحث قضیه تالس و کاربرد آن، مفهوم تشابه، تشابه دو مثلث و ... مورد بررسی قرار می گیرد. در درس فیزیک هم برای حل بعضی از مطالب از قضیه تالس استفاده می شود. در مقطع دانشگاهی هم در حل مسائل استاتیک، دینامیک و ... بحث تشابه ممکن است لازم باشد. حالت های مختلف تشابه دو مثلث را خوب یاد بگیرید و تمرین حل کنید.



مشاهده نمائید: دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل ششم ریاضی نهم - ریاضی 9 : خط و معادله های خطی


آموزش بهتر ریاضی9 پایه نهم
در فصل هفتم ریاضی پایه 9 عبارت های جبری گویا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در زمینه ساده کردن عبارت‌های گویا، محاسبات عبارت‌های گویا، تقسیم در عبارت جبری و ... مطالبی خواهید آموخت (دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل هفتم ریاضی نهم - ریاضی 9 : عبارت های گویا). عبارتهای گویا و کار کردن با آن را هم خوب آموزش ببینید. محاسبات مربوط به این بخش هم در مقاطع تحصیلی بعدی مهم است. فصل هشتم به معادله خط پرداخته می شود و مفهوم معادله خط، شیب‌خط، دستگاه معادلات خطی، نسبت‌های مثلثاتی و شیب‌خط و ... آموزش داده خواهد شد. اینکه بتوانید معادله یک خط را بنویسید نه تنها برای درس ریاضی بلکه برای دروس دیگر هم لازم است. خصوصا در حل مسائل فیزیک این مبحث بسیار مهم است. باید یاد بگیرید که با در دست داشتن مختصات دو نقطه معادله خط را بنویسید. در نهایت در فصل نهم ریاضی نهم مبحث مهم محاسبه حجم آموزش داده می شود و مطالبی در زمینه حجم و مساحت کره، حجم هرم و مخروط، دوران و حجم و .... ارائه می گردد. به عنوان مثال وقتی در مبحث کاربرد مشتق قصد دارید حجم بهینه یک مخزن را بدست بیاورید لازم است فرمول محاسبه حجم را بلد باشید. بنابراین مطالب این بخش هم مهم است. دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل هشتم ریاضی نهم - ریاضی 9 : حجم و مساحت
با توجه به مطالب ارائه شده، برای یادگیری بهتر درس ریاضی پایه نهم در مرحله اول باید مواردی که در ابتدای این مقاله گفته شد را در نظر بگیرید و خوب درس بخوانید و در کلاسها حاضر باشید و تمرین و مسئله حل کنید. در ادامه فصل به فصل مباحث را خوب بخوانید و مطالعه کنید. در طول ترم و یا ایام امتحانات هم برای یادگیری بهتر ریاضی9 نمونه سوال امتحانی حل کنید. - دانلود رایگان: نمونه سوال امتحانی ریاضی پایه نهم سال تحصیلی 94-95
منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 49256 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ایناز شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۶

مممممنون

نسیم دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

عاااااااااالی بود مرسی