ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی فردا امتحان ریاضی دارم چیکار کنم

فردا امتحان ریاضی دارم چیکار کنم

به اشتراک گذاری


در این مقاله در پاسخ به سوال (فردا امتحان ریاضی دارم چیکار کنم) توضیحاتی ارائه شده است و سعی کرده ایم کارهای مهمی که در شب امتحان می تواند باعث شود نتیجه بهتری بگیرید و حتی نمره ۲۰ هم کسب کنید را ذکر کنیم.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در امتحان درس ریاضی 20 بگیریم؟


کارهای مهم برای شب امتحان ریاضی


شب امتحان ریاضی بسیار مهم است و اگر عملکرد درست و خوبی داشته باشید می تواند منجر به گرفتن نمره بالا و حتی نمره بیست در امتحان ریاضی گردد. برای موفقیت در امتحان ریاضی کارهای زیر را در شب امتحان انجام دهید:


۱. اگر ریاضی را اصلا نخوانده اید مهمترین مطالب را مطالعه کنید


بسیار خوب است اگر در طول ترم درس ریاضی را خوانده باشید و شب امتحان فقط رفع اشکال و حل نمونه سوالات امتحانی را داشته باشید. اما اگر اصلا درس را نخوانده اید باز نا امید نشوید. سعی کنید چند فصل که مهمتر است و تا حدودی بلد هستید را بخوانید. مثلاً اگر در ریاضی نهم مباحث مجموعه ها و اعداد حقیقی را خوب بلد هستید همان مباحث را عالی مسلط شوید و اگر وقت داشتید سراغ سایر مباحث بروید. خلاصه اینکه در چنین شرایطی اگر اصلا از قبل مطالعه نکرده اید باید بهترین کار ممکن را انجام دهید. مطالبی که تا حدودی بلد هستید را بخوانید و بقیه مطالب را هم به هر میزان وقت شد مطالعه نمایید. در آخر هم یکی دو نمونه سوال امتحانی بررسی کنید تا مسلط تر شوید. در چنین شرایطی در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب هم مفید است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی خانم و آقا بر روی لینک زیر کلیک کنید.



برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.



پیشنهاد می کنیم این ویدیو را ببینید: فیلم آموزشی - نحوه یادگیری و آموزش سریع ریاضی در کمترین زمان ممکن


۲. اگر کتاب را مطالعه کرده اید تمرین و مسئله حل نمایید


بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در طول ترم کم و بیش ریاضی را مطالعه می کنند و تا حدودی آن را بلد هستند. سعی کنید در چنین شرایطی مطالب را کامل کنید و سریع سراغ حل تمرین و مسئله و نمونه سوالات امتحانی بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید مسلط تر می شوید. کتاب درسی را کامل بخوانید و مثال های آن را حل نمایید. سعی کنید درست تمرین کردن ریاضی را یاد بگیرید. حل مثال های کتاب را ببینید بعد سعی کنید خودتان تمرین را مستقل حل نمایید. حل نمونه سوالات امتحانی شب امتحان بسیار مفید است.



مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم


چگونه در امتحان ریاضی نمره بهتری بگیریم و قبول شویم؟


چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم


۳. اگر بر درس ریاضی مسلط هستید نمونه سوالات امتحانی حل کنید


اگر در طول ترم ریاضی را مطالعه کرده اید و الان شب امتحان است به شما تبریک می گوییم. در چنین شرایطی می توانید به گرفتن نمره عالی و حتی نمره ۲۰ امیدوار باشید. در این حالت بهترین راهکار این است که تمرینات متعددی حل کنید و سوالهای امتحانی سال های قبل را بررسی کنید. در چنین شرایطی باید ببینید کدام قسمت‌های درس اشکال دارید و اشکالات را برطرف نمایید. مثلاً اگر در درس ریاضی دهم در بحث مثلثات و دایره مثلثاتی اشکال دارید تمرینات بیشتری برای آن حل کنید. برای رفع اشکال می توانید از یک جلسه کلاس خصوصی هم استفاده کنید. اگر شب امتحان به معلم ریاضی در منزل دسترسی ندارید از کلاس ریاضی آنلاین برای رفع اشکال استفاده نمایید. اگر مسلط هستید هیچ اشکالی باقی نگذارید تا ۲۰ بگیرید.


مطالعه مقاله روش درست خواندن ریاضی هم پیشنهاد می گردد.



۴. شب امتحان خیلی دیر نخوابید


بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان شب امتحان ریاضی نمی خوابند و یا یکی دو ساعت استراحت می کنند. این حالت اصلا مناسب نیست. شما اگر کل ریاضی را خوب بلد باشید اما سر جلسه امتحان خوب آلود باشید و حواستان جمع نباشد نمی توانید به سوالات پاسخ دهید یا جواب اشتباه می دهید. بنابراین فرق نمی کند که امتحان ریاضی هفتم، هشتم یا هر مقطعی را دارید، حتما سعی کنید شب امتحان حداقل ۴ یا ۵ ساعت بخوابید. اگر سر حال باشید حداقل می توانید به تعدادی از سوالات پاسخ داده و نمره مناسبی بگیرید.


۵. معلم خصوصی ریاضی داشته باشید


یکی از بهترین راهکارها برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی این است که با یک مدرس ریاضی خوب کلاس داشته باشید. خصوصا اگر اشکالات زیادی دارید خودتان نمی توانید به تنهایی کار موثری انجام دهید. در چنین شرایطی و شب امتحان داشتن یک معلم خوب بسیار مفید است. البته شما فرصت ریسک و سعی و خطا ندارید. بنابراین باید با یک معلم عالی کلاس داشته باشید. در همین سایت ایران مدرس مدرسین بسیار عالی ای حضور دارند که در مقالات زیر آنها را معرفی کرده ایم. شماره تماس مدرسین هم در این سایت ارائه شده است. مقالات زیر را بخوانید و با یک استاد خوب کلاس خصوصی در منزل یا جلسه رفع اشکال آنلاین ریاضی را هماهنگ نمایید.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


بهترین مدرسین ریاضی، لیست 17 استاد برتر ریاضی در تهران و کل ایران


بهترین معلم ریاضی خانم، لیست 20 استاد و مدرس خصوصی ریاضی برتر خانم در تهران و کل ایران


بهترین مدرسین ریاضی خانم؛ لیست 12 معلم خصوصی ریاضی خانم برتر تهران و کل ایران


۶. مطالب را دسته بندی کنید و یادداشت برداری نمایید


شب امتحان باید به ذهن خودتان انسجام دهید. مطالب را اگر پراکنده بلد باشید در جلسه امتحان نمی توانید استفاده کنید. یک راهکار خوب این است که سعی کنید در برگه ای مهمترین فرمول های ریاضی را یادداشت کنید و به صورت مداوم مرور نمایید. حل نمونه سوالات امتحانی هم می تواند به شما کمک کند مطالب بیشتر از پیش در ذهن شما دسته بندی شود.



۷. روی مطالبی که مسلط هستید تمرکز کنید


اگر وقت کمی برای شما باقی مانده است و بعضی از مطالب را اصلا نخوانده اید و اصلا بلد نیستید سعی کنید آن مباحث را کنار بگذارید. مثلاً در ریاضی یازدهم اگر از ۱۰ مبحثی که باید خوانده شود ۲ مبحث را اصلا بلد نیستید آن ۲ مبحث را کنار بگذارید. اگر وقت کافی دارید خوب است تمام مباحث کامل خوانده شود. اما شب امتحان ریاضی اگر وقت کمی دارید بهتر است مطالبی که اصلا بلد نیستید را بی خیال شوید و مباحثی که بلد هستید را عالی بخوانید.


این مقاله هم مفید است: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !


جمع بندی و نتیجه گیری


اگر فردا امتحان ریاضی دارید باید سعی کنید متناسب با شرایط فعلی خودتان بهترین راهکار را انتخاب کنید. اینکه چه کاری انجام دهید به این بستگی دارد که در طول ترم چقدر درس خوانده اید که در مقاله توضیح داده شد. استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی و در کنار داشتن یکی از بهترین مدرسین ریاضی هم می تواند بسیار موثر باشد.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1550 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image