ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

به اشتراک گذاری

در این بخش 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی، موفقیت در درس ریاضی، گرفتن نمره 20 در درس ریاضی و فهمیدن اساسی و پایه ای درس ریاضی ارائه شده است. اگر می خواهید در درس ریاضی 20 شوید و به صورت مفهومی و پایه ای درس ریاضی که یکی از مهمترین دروس است را یاد بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- از ابتدای ترم مطالعه درس ریاضی را شروع کنید. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی و برای 20 گرفتن در درس ریاضی لازم است زود شروع کنید. اگر بتوانید مطالعه ریاضی را از اول ترم شروع کنید خیلی خوب است. حداقل مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و از دو سه ماه قبل شروع کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم باعث می شود درس را بهتر و عمقی تر یاد بگیرید و احتمال 20 گرفتن خودتان را افزایش دهید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. شاید با مطالعه ریاضی فقط در ایام امتحانات بتوانید درس را پاس کنید ولی نمره خوب نمی توانید بگیرید. برای کسب نمره بسیار خوب باید زودتر شروع کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهایی برای آموزش بهتر و عمقی تر درس ریاضی

2- در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.

3- برای یادگیری درس ریاضی انگیزه اشتیاق و هدف داشته باشید. هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید بر روی یک کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره این ترم من در درس ریاضی 20 است" و این کاغذ را به دیوار اتاقتان بزنید. به این ترتیب برای خودتان هدف تعیین کرده اید. برای رسیدن به هدف خودتان با انگیزه و اشتیاق درس بخوانید و تمام راهکارهای رسیدن به هدفتان را امتحان کنید. هدف سوخت کوره موفقیت است. اگر می خواهید در درس ریاضی عالی عمل کنید و نمره خوبی بگیرید باید برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

4- کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. برای آموزش و یادگیری پایه ای درس ریاضی خواندن و مطالعه کتاب درسی ریاضی را در اولویت قرار دهید. اگر کتاب های کمک آموزشی دارید و یا حل المسائل و ... خریداری کرده اید، این موارد را برای بعد از کتاب درسی در نظر بگیرید. ابتدا متن کتاب درسی ریاضی ار بخوانید و مثالهای حل شده کتاب را مرور نمائید. تلاش کنید که خودتان مثالهای حل شده را حل کنید و در ادامه اگر اشکالی داشتید راه حل را ببینید. خیلی زود سراغ راه حل نروید. اول خودتان کمی فکر کنید و راه حلی ارائه دهید. بعد از حل مثالهای حل شده، سراغ حل تمرینات و مسائل اضافه تر بروید.





مطالعه مقاله چگونه ریاضی را بهتر، عمقی و مفهومی یاد بگیریم؟ هم پیشنهاد می گردد.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت مرتب شرکت کنید. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مفید و موثر و لازم و ضروری است. در کلاسهای تدریس ریاضی مطالب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. مدرس و استاد ریاضی شما بارها و بارها این مباحث را تدریس کرده است و نکاتی را بیان می کند که اگر خودتان درس را بخوانید ممکن است متوجه آن نشوید. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی به نسبت مطالعه خودتان، وقت بسیار کمتری از شما می گیرد. بنابراین تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی حاضر باشید و غیبت نکنید. شرکت در کلاسهای ریاضی در حقیقت در وقت شما صرفه جویی می کند.

حتما بخوانید: چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم

6- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه بنویسید و سوال بپرسید و خوب گوش دهید. این نکته هم بسیار مهم و ضروری است. فقط حضور شما در کلاس مهم نیست. بلکه در کلاس تدریس ریاضی باید حضور موثر و مفید داشته باشید. اتفاقا اگر در کلاس تدریس ریاضی حاضر باشید و گوش ندهید و یا درس را یاد نگیرید همان بهتر که غیبت کنید. چون علاوه بر اینکه مطلبی یاد نمی گیرید، وقت شما هم تلف می شود. بنابراین در کلاس تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به سوالاتی که دوستانتان می پرسند گوش دهید و به جوابی که مدرس و استاد ریاضی می دهد هم گوش دهید. جزوه خودتان را یادداشت نمائید.

7- در صورت لزوم، از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای موفقیت در ریاضی و گرفتن نمره 20 ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هر سوالی را می توانید بپرسید و تمامی اشکالات خودتان را می توانید برطرف نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی ثبت نامی در این سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر به هر دلیل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه غیبت کردید می توانید در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شرکت نموده و غیبت را جبران کنید.

8- بعد از کلاسهای ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. یک از موارد و نکات مهم برای موفقیت در تحصیل و برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی مرور مداوم و پیوسته ریاضی است. خصوصا بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مرور درس بسیار مهم است. مرور ریاضی باعث می شود مطالب مدت زمان بیشتری در ذهن شما باقی بماند و دفعات بعد که خواستید درس را بخوانید و یا تمرین و مسئله حل کنید، انرژی کمتری از شما گرفته شود. بنابراین در برنامه درسی خودتان مرور را هم در نظر بگیرید.

9- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است.



این مقاله را هم بخوانید: نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

10- بعضا با دوستانتان به صورت گروهی ریاضی بخوانید. ممکن است شما مطالعه تنهایی و خواندن ریاضی تنهایی را بیشتر دوست داشته باشید و بپسندید. ایرادی ندارد. در اکثر اوقات خودتان به تنهایی مطالعه کنید و درس بخوانید. ولی برای یادگیری بهتر ریاضی بد نیست که بعضا با دوستانتان درس بخوانید و تمرین حل کنید. خواندن درس ریاضی به صورت گروهی مزایایی دارد. از جمله اینکه شما با نگاه متفاوت دوستانتان به حل مسائل آشنا شده و ممکن است راه حلهای متفاوتی که آنها برای حل سوالات و تمرینات ریاضی دارند برای شما هم مفید باشد. مطلب دیگر اینکه وقتی بر روی مسئله ای بحث می کنید، آن را بهتر یاد می گیرید.

11- از کتابهای کمک آموزشی ریاضی معتبر استفاده کنید. اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی قصد دارید از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید، از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده نمائید. از کتابهایی که مربوط به انتشاراتی های معتبر هستند استفاده نمائید. البته همانطور که در بخش های قبل گفته شد، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی و برای گرفتن نمره بالا و نمره 20 در درس ریاضی می تواند مفید باشد. تمرینات اضافه تر را از روی کتابهای کمک آموزشی حل کنید و نکاتی که ممکن است در کتاب درسی ریاضی گفته نشده باشد را از روی این کتابها بخوانید.

12- از حل المسائل درست استفاده نمائید. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان برای دروس مختلف و از جمله درس ریاضی حل المسائل و حل تمرین دارند. داشتن حل المسائل بد نیست به شرطی که درست از ان استفاده شود. به این معنی که اگر خواستید جواب سوال یا تمرینی را از روی حل المسائل ببینید مطمئن شوید که قبل از دیدن حل سوال، قبلا به اندازه کافی به آن فکر کرده اید و راه حلی ارائه نموده اید. اگر سوال و تمرین را درست هم حل نکنید ایرادی ندارد فقط باید حداقل به ان فکر کرده باشید و راه حلی بر روی کاغذ آورده باشید. حین فکر کردن به تمرینات و نوشتن راه حل است که ذهن شما قوی تر و قوی تر می شود.

حتما بخوانید: چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟

13- تلاش و پشتکار مادر موفقیت در هر کاری و از جمله در آموزش ریاضی است. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و یا به هر هدف بزرگ دیگری برسید ... اگر می خواهید در درس ریاضی 20 بگیرید ... اگر قصد دارید در تحصیل و در زندگی موفق شوید .... در هر صورت، تلاش و پشتکار لازمه موفقیت است. حتی اگر هوش شما به عنوان مثال به اندازه یکی دیگر از همکلاسی هایتان نباشد، با تلاش و پشتکار می توانید از او جلو بیفتید. اگر تلاش و پشتکار داشته باشید همه ی ضعفها و کمبودهای دیگر را می توانید جبران کنید. دقت کنید که برای تلاش و پشتکار هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد. مثلا، حتی با شرکت در 1000 جلسه تدریس خصوصی ریاضی هم نتیجه نخواهید گرفت.

14- حین حل تمرینات هر سوالی که پیش آمد را یادداشت نموده و از مدرس ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اتفاقا یکی از مزایای حل تمرین و مسئله این است که اشکالات شما مشخص می شود. خواندن متن کتاب درسی ریاضی لازم است و شرکت در کلاسهای ریاضی هم مفید می باشد. ولی فقط حین تمرین و مسئله حل کردن است که مشخص می شود آیا مطالب را خوب یاد گرفته اید یا نه. حین حل تمرین و مسئله شما باید به صورت کاربردی از مطالب یاد گرفته شده استفاده کنید. وقتی که تمرین و مسئله حل می کنید اشکالات خودتان را یادداشت نمائید تا بعدا از مدرس، معلم؛ استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

15- از جزوات و نمونه سوالهای موجود در اینترنت استفاده کنید. در بسیاری از سایتهای اینترنتی و از جمله همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات درسی، حل تمرینات متن کتابهای درسی ریاضی و ... برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی و نمونه سوال امتحانی ریاضی و ... بر روی عبارت دانلود سوال و جزوه ریاضی کلیک نمائید. استفاده از این جزوات آموزشی و سوالات امتحانی برای یادگیری بهتر درس ریاضی می تواند بسیار مفید باشد. خصوصا، حتما از نمونه سوالات امتحانی ریاضی استفاده کنید. به این ترتیب با روند مطرح شدن سوالات در امتحان ریاضی آشنا خواهید شد.

16- مطالعه مقاله راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی می تواند برای موفقیت در درس ریاضی و 20 گرفتن در درس ریاضی مفید باشد. در این وب سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، گرفتن نمره 20 در درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی و ... ارائه شده است. با مطالعه این مقالات می توانید درس ریاضی را خوب یاد بگیرید و با روش های درست مطالعه درس ریاضی برای گرفتن نتیجه عالی آشنا شوید.

17- در زمانهای اوج بازدهی خودتان درس ریاضی ار مطالعه کنید. بعضی از افراد صبح را برای مطالعه کردن دوست دارند. تعدادی از افراد ممکن است در زمانهای آخر شب بازدهی بیشتری داشته باشند. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید و حتی 20 بگیرید، بهترین زمان مطالعه خودتان که در آن زمان بیشترین بازدهی را دارید به مطالعه درس ریاضی اختصاص دهید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید و احتمال موفقیت شما افزایش می یابد. فایده دیگر مطالعه ریاضی در اوج بازدهی خودتان این است که در زمان کمتری می توانید حجم بیشتری از مطالب را مطالعه کنید و بازدهی شما افزایش می یابد. ریاضی درس سنگینی است و به تمرکز کامل نیاز دارد.

حتما بخوانید: شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات

18- ابتدا تمرینات ساده تر و در نهایت تمرینات سطح بالا حل کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی بهتر است به صورت مرحله به مرحله کار کنید. ابتدا تمرینات و مثالهای متن کتاب درسی ریاضی که معمولا ساده تر هستند را حل کنید. سعی کنید بعد از مطالعه متن کتاب درسی، این تمرینات را خودتان حل کنید و یا مثالهای حل شده را با دقت مرور کنید. معمولا در کتابهای درسی هم تمرینات از ساده به مشکل مرتب شده اند. بنابراین، پس از حل مثالهای حل شده متن کتاب درسی ریاضی که ساده تر هستند سراغ تمرینات حل نشده بروید و از ساده به مشکل تمرینات را حل کنید. به تدریج که سطح تمرینات بالاتر می رود، تسلط شما هم بیشتر و بیشتر خواهد شد.

19- در ایام امتحانات نیز مطالعه و حل تمرین و مسئله را ادامه دهید. اگر شما در طول ترم درس ریاضی ار خوب خوانده باشید و مطابق مواردی که در بالا ذکر شد عمل کرده باشید، در ایام امتحانات نیز با قدرت و پشتکار مطالعه و حل تمرین ریاضی را ادامه دهید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت. بعضی از دانشجویان و دانش اموزان به هوای اینکه در طول ترم درس را خوانده اند، در ایام امتحانات مطالعه را کنار می گذارند و در نهایت نتیجه عالی که همان نمره 20 باشد را نمی گیرند. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی باید تا سر جلسه امتحان ادامه دهید. در ایام امتحانات اتفاقا تلاش خودتان را چند برابر کنید و نتیجه عالی آن را بعدا خواهید دید.

20- به خودتان اطمینان داشته باشید و با اعتماد به نفس برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید. برای رسیدن به هر هدف خوبی و از جمله برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره بیست در درس ریاضی باید به خودتان اعتماد داشته باشید. خودتان را باور کنید و با اعتماد به نفس ادامه دهید. به خودتان شک و تردید راه ندهید. حتی برای موفقیت در کنکور و یا هر کار دیگری هم این روحیه لازم است. فقط به هدف خودتان فکر کنید و به راههای رسیدن به آن. فکرهای منفی را کنار بگذارید و با تلاش و پشتکار به سمت هدفتان حرکت نمائید. گرفتن نمره 20 در درس ریاضی برای شما کاری ندارد. کافی است در طول ترم درس بخوانید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه ریاضی را بفهمیم، بهترین شیوه آموزش ریاضی و راه های یادگیری ریاضی را هم بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 14544 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
H آدينه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

خوب بود. ممنون

حدیث دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

عالی بود