ارتباط مستقیم با 30567 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

به اشتراک گذاری

اگر سوال چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم برای شما هم مطرح است ادامه این مقاله را بخوانید. در این مقاله در رابطه با نحوه مطالعه صحیح درس ریاضی در شب امتحان توضیح داده شده است.



پیشنهاد می شود مقاله فرمول مطالعه در شب امتحان را هم بخوانید.

در حالت کلی بهتر است که خواندن و مطالعه درس ریاضی به ایام امتحانات و شب امتحان موکول نشود. در طول ترم درس ریاضی را بسیار بهتر می توانید یاد بگیرید و با اطمینان بالاتری هم می توانید در امتحان قبول شوید. ولی به هر حال، اگر در حال حاضر ایام امتحانات فرا رسیده است و شما درس ریاضی را در طول ترم نخوانده اید و قصد دارید در فرصت باقی مانده و یکی دو روز قبل از امتحان و شب امتحان تلاش خودتان را انجام دهید و کاری کنید که بتوانید درس ریاضی را قبول شوید، توصیه های زیر می تواند مفید باشد.

1- از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری بهتر ریاضی و آموزش ریاضی در زمان کم و در شب امتحان استفاده از تجربه مدرسین تدریس خصوصی ریاضی است. اگر بتوانید با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب و با سابقه کلاسهای خصوصی ریاضی را هماهنگ کنید، در فرصت کمی که دارید و در شب امتحان و یا یکی دو روز قبل از امتحان می تواند مطالب را برای شما جمع کند. مدرسین با سابقه ریاضی چون به صورت کامل بر مطلب احاطه دارند می توانند مهمترین بخشها را در کمترین زمان ممکن به شما درس بدهند. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. هر چه سریعتر با یک مدرس ریاضی خوب هماهنگ کنید و با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی تلاش کنید مهمترین مطالب را مطالعه نموده و نتیجه مورد نظر در امتحان ریاضی که حداقل گرفتن نمره قبولی است را بدست آورید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی را در پایین همین مطلب می توانید مشاهده نمائید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه ریاضی بخوانیم برای موفقیت در امتحان

2- جزوه کلاسی را مطالعه کنید: اگر تا امتحان ریاضی فرصت زیادی باقی نمانده است و می خواهید در این زمان کوتاه مهمترین مطالب را بخوانید، بهترین مرجعی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید جزوه کلاسی ریاضی است. جزوه کلاسی ریاضی که خودتان یا همکلاسی هایتان یادداشت نموده اند، کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد و از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است. بنابراین در شب امتحان ریاضی بهترین مرجع برای مطالعه است. سعی کنید از جزوه ریاضی کامل استفاده کنید و اگر خودتان هم جزوه کامل را ندارید از دوستانتان قرض بگیرید. اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، به مدرس خصوصی ریاضی هم بگویید که جزوه کلاسی ریاضی را به شما درس دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.


3- مهمترین مباحث را مطالعه نمائید: اگر شب امتحان ریاضی فرا رسیده است و یا فرصت زیادی ندارید و می دانید که نمی توانید تمامی مباحث را مطالعه کنید، مهمترین مباحث را انتخاب نموده و بر روی آنها متمرکز شوید. برای انتخاب مهمترین مباحث با مدرس خصوصی ریاضی خودتان مشورت کنید. در کل بهتر است اگر در جزوه شما مثلا 10 مبحث مطرح شده است، 7 مبحث را خوب بلد باشید تا اینکه هر 10 مبحث را خوانده باشید ولی هیچ کدام را خوب بلد نباشید. اگر فرصت کافی دارید تمامی مباحث را مطالعه نمائید و تمرین و مسئله هم حل کنید، اگر وقت کم است مهمترین مباحث را با توجه به جزوه ریاضی کلاسی انتخاب نموده و روی آن مباحث متمرکز شوید. در این حالت نیز جزوه کلاسی ریاضی خیلی مهم است. چون ممکن است بعضی از مباحث کتاب درسی ریاضی تدریس نشده باشد و در امتحان هم از آن مباحث سوالی مطرح نکردد. این موارد را می توان از روی جزوه کلاسی ریاضی تشخیص داد.



مطالعه مقاله روش درست خواندن ریاضی هم پیشنهاد می گردد.

4- از وقت خودتان بهترین استفاده را بکنید: اگر در طول ترم درس ریاضی را نخوانده اید و شب امتحان ریاضی فرارسیده است، حداقل در زمان باقی مانده سعی کنید بهترین استفاده را از وقت خودتان داشته باشید. البته در زمان خیلی کم سخت است که بتوانید همه ی مباحث را به خوبی پوشش دهید. ولی به هر حال، انتظار 20 گرفتن را هم ندارید. در این زمان کم باقی مانده می توان در حد قبول شدن درس را خواند. بهترین استفاده از زمان در این شرایط این است که با یک مدرس ریاضی خصوصی خوب کلاس ریاضی را هماهنگ کنید. چون اگر خودتان بخواهید درس را بخوانید، در بعضی از مسائل ممکن است گیر کنید و روی یک مسئله زمان زیادی را صرف نمائید. در ضمن خواندن ریاضی در این شرایط برای خودتان سخت خواهد بود. اگر قبلا کمی درس را مطالعه کرده باشید، کار راحت تر خواهد بود و برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید.

5- شب امتحان ریاضی خیلی دیر نخوابید: بعضی از دانشجویان و دانش اموزان که در طول ترم درس ریاضی را مطالعه نکرده اند، فکر می کنند با نخوابیدن در شب امتحان ریاضی می توانند معجزه کنند. حقیقت این است که زمان شما محدود است و کار خیلی عجیب غریبی نمی توان انجام داد. اگر شب امتحان نخوابید، سر جلسه امتحان هوشیاری خودتان را به صورت کامل نخواهید داشت و نمی توانید از مباحثی که خوانده اید هم استفاده نمائید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد و با کمک مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و با استفاده از جزوه کلاسی درس ریاضی درس را بخوانید و تلاش کنید که مباحث ارائه شده را یاد بگیرید. ولی به هر حال شب امتحان ریاضی هم 5 یا 6 ساعت بخوابید تا بتوانید از مباحث خوانده شده استفاده کنید. بلد بودن درس مهم است ولی اگر سرجلسه امتحان حالت خواب آلود داشته باشید نمی توانید با تمرکز جواب دهید و نتیجه بگیرید.



این مقاله را هم بخوانید: بی‌خوابی شب امتحان به قیمت مرگ!

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 46379 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
Archer silvermoon شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵

سلام ممنون بابت توضیحات خوب شما 🌱 دوستانی که گفتن کلاس خصوصی نمیتونیم بگیریم راستش اینکه شما مطلبی رو یاد بگیرین صرفا بسته به کلاس خصوصی نیست، میتونید از تدریس های آنلاین سایت های مختلف استفاده کنین من خودم درسهامو اینجوری جلو میبرم و از این روش هم راضی هستم کلاسهای آنلاین تو دوره کرونا این خوبی رو داشته که همه میتونن به بهترین تدریس ها در همه زمان دسترسی داشته باشن

الهام جهانی آدينه ۱۷ دي ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸

ممنون

نازلی چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

شاید بعضیا پول کلاس خصوصی رو نداشته باشن ????

ناشناس آدينه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

سلام جناب نویسنده چرا شما فقط از ده کلمه ای که میگی ۴ تاش تدریس خصوصیه؟؟!! به خاطر نفع خودتون هی تکرار نکنید که در ضمن خیلی استرس میده این مطلب شما....... ولی در کل خوب بود ممنون

Y يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵

سلام الان که درس ها مجازی شده چطوری یاد بگیریم ؟ کرونا هم زیاد شده. ???????? بالایو نمیشه اصلا.