ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان ریاضی نمره بهتری بگیریم و قبول شویم؟

چگونه در امتحان ریاضی نمره بهتری بگیریم و قبول شویم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید و به نسبت ترمهای قبل بهتر عمل کنید و با نمره عالی قبول شوید ادامه این مطلب را بخوانید. در این بخش در رابطه با موفقیت در امتحان ریاضی، نمره خوب امتحان ریاضی، نحوه مطالعه صحیح و درست ریاضی و ... توضیحاتی ارائه می شود.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم

برای قبول شدن در امتحان ریاضی با نمره خوب و موفقیت در امتحان ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی آن باید برنامه منظمی برای خودتان داشته باشید. اینکه چگونه بخواهید در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شوید بستگی به وضعیت فعلی شما هم دارد. اگر ترمهای قبل در درس ریاضی عملکرد خوبی داشته اید و امتحان ریاضی را با نمره نسبتا خوبی پاس نموده اید این ترم هم کار شما خیلی سخت نخواهد بود. با کمی تلاش و کوشش بیشتر می توانید حتی نسبت به ترمهای قبل عملکر بهتری داشته باشید و نمره بالاتری هم بگیرید و حتی 20 هم بگیرید. اما اگر ترمهای قبل در درس ریاضی خوب نبوده اید و درس پاس نشده است و یا با نمره 10 و 11 پاس شده است، برای موفقیت در امتحان ریاضی در این ترم و ترمهای بعد باید روند متفاوتی را اتخاذ نمائید. اگر نمره شما در درس ریاضی خوب نبوده است به این معنی است که در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید و این ترم علاوه بر یادگیری ریاضی ترم حاضر باید اشکالات پایه ای را هم برطرف نمائید. بنابراین باید تلاش خودتان را بیشتر کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی و برطرف کردن اشکالات پایه ای درس ریاضی راهکارهای مختلفی وجود دارد. در مرحله اول سعی کنید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت منظم شرکت کنید. در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید. دقت کنید که اگر اشکالات پایه ای زیادی دارید باید به خودتان نظم بدهید و با برنامه ریزی پیش بروید. بنابراین وقتی برای از دست دادن ندارید. شما نمی توانید در کلاس حاضر باشید در حالی که به مطالب گوش نمی دهید. چون به هر حال باید وقتی را به کلاس ریاضی اختصاص دهید و اگر در این زمان چیزی یاد نگیرید در حقیقت زمان را از دست داده اید. پس نباید اینطور باشد که فقط به خاطر حضور غیاب در کلاس حاضر باشید. بلکه باید در کلاس درس ریاضی مطالب را یاد بگیرید. اگر اشکالات زیادی دارید باز هم ایراد ندارد. حتی 50 درصد مطلب را هم متوجه شوید باز هم خوب است. پس در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید. به مطالبی که ارائه می شود با دقت گوش دهید. اگر مطلبی را متوجه نشدید بپرسید و یا یادداشت کنید که در پایان کلاس بپرسید. در کلاس ریاضی جزوه یادداشت کنید. وقتی جزوه می نویسید حواستان هم جمع تر خواهد بود. در ضمن، جزوه ای که خودتان می نویسید هم قابل اعتماد تر است و هم بعدا خودتان بهتر آن را می فهمید. به امید کپی کردن جزوه دیگران در کلاس ریاضی بیکار ننشینید. پس از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به عنوان فرصتی برای یادگیری ریاضی استفاده نمائید.



حتما بخوانید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !



اگر می خواهید در امتحان ریاضی قبول شوید و نمره خوبی بگیرید باید به خودتان نظم بدهید. خصوصا اگر ترمهای قبل در درس ریاضی نمره خوبی نگرفته اید باید این ترم از همان اوایل ترم شروع به درس خواندن بکنید و با نظم و برنامه پیش بروید. یادگیری ریاضی به تلاش و کوشش و زمان نیاز دارد. شاید ترمهای قبل مطالعه ریاضی را عقب انداخته اید تا زمان امتحانات فرا رسیده است و در ایام امتحانات هم زمان کافی برای مطالعه نداشته اید. این خودش یکی از عواملی است که می تواند در نهایت منجر به گرفتن نمره کم در درس ریاضی گردد. بنابراین برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره قبولی در آن و حتی نمره خوب در درس ریاضی سعی کنید از همان اوایل ترم خواندن ریاضی را شروع کنید. اگر نمره شما در درس ریاضی در ترمهای قبل 10 تا 12 بوده است (به عنوان مثال) برای ترم پیش رو هدفی برای گرفتن نمره بهتر برای خودتان انتخاب نمائید (مثلا: نمره من در درس ریاضی در این ترم بیشتر از 15 است). البته می توانید نمره های بهتری بگیرید ولی به هر حال اگر قبلا خیلی خوب نبوده اید انتخاب هدف نمره 20 شاید کمی برای خودتان هم غیر واقعی به نظر برسد و برای رسیدن به آن زیاد تلاش نکنید. اما اگر ترمهای قبل نمره شما حدود 15 و 16 بوده است این ترم می توانید هدف خودتان را گرفتن نمره 20 در این درس قرار دهید. در طول ترم درس بخوانید و در کلاسهای ریاضی به صورت مرتب شرکت کنید.

برای گرفتن نمره خوب در درس ریاضی در طول ترم درس بخوانید. این بهترین توصیه است. در کلاسهای ریاضی به صورت فعال شرکت کنید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید و اشکالات پایه ای زیادی دارید از این کلاسها هم در طول ترم استفاده نمائید. بنابراین نه خواندن درس ریاضی و نه شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی، هیچکدام را به ایام امتحانات موکول نکنید. برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب باید قبل از فرارسیدن ایام امتحانات درس را تمام کرده باشید و در این ایام فقط تمرین و مسئله و نمونه سوال امتحانی حل کنید و رفع اشکال و جمع بندی را در نظر داشته باشید. اتفاقا در ایام امتحانات استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی برای رفع اشکال بسیار مفید است. در ایام امتحانات که به مدرس و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب ریاضی می تواند بسیار کارساز باشد. کلاسهای خصوصی ریاضی را در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه داشته باشید و به بهانه کلاسهای خصوصی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید. کتاب درسی ریاضی را برای مطالعه در اولویت اول قرار دهید و متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالهای حل شده ان را دوباره بررسی نمائید. استفاده از کتابهای کمک آموزشی هم می تواند مفید باشد ولی کتاب درسی خودتان در اولویت اول قرار دارد. البته اگر از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید استفاده از کتاب کمک آموزشی لازم نیست.





مطالعه کنید: چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

نکته دیگری که برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی باید مد نظر داشته باشید این است که برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. در مرحله اول تمرینات و مثالهایی که مدرس یا استاد شما در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حل کرده است را مرور کنید و خوب بفهمید. اگر در همین تمرینات اشکال دارید یادداشت کنید تا از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در ادامه سراغ تمرینات حل نشده کتاب درسی ریاضی بروید و تلاش کنید آنها را حل کنید. معمولا تمرینات در انتهای هر فصل یا مبحث از آسان به سخت مرتب شده است. از تمرینات آسانتر شروع کنید و حل کنید و به سمت تمرینات مشکل تر حرکت نمائید. روی تمرینات فکر کنید. برای یادگیری تمرینات و راه حل آنها زمان کافی در نظر بگیرید. برای حل هر تمرین یک کاغذ جلو دست خودتان بگذارید و 10 دقیقه تا یک ربع به آن فکر کنید و راه حلی برایش بنویسید. اگر از راه حل خودتان هم مطمئن نبودید ایراد ندارد ولی حداقل راه حلی بنویسید. همین که تلاش می کنید حل سوال را بنویسید ارزشمند است. حین فکر کردن به سوالات و تمرینات و تلاش برای حل آنها ذهن شما رشد می کند و قوی و قوی تر می شود. توجه کنید که افرادی که در درس ریاضی قوی هستند و در این ردس نمره های خوبی می گیرند فقط و فقط وقت بیشتری از شما به یادگیری آن اختصاص داده اند و تمرینات بیشتر حل کرده اند. از حل المسائل درست استفاده کنید و قبل از آنکه به اندازه کافی به حل تمرینات فکر نکرده اید و راه حلی ارائه ننموده اید سراغ راه حل درست سوال نروید.



مطالعه مقاله نحوه هماهنگ کردن با معلم های تدریس خصوصی ریاضی را هم پیشنهاد می کنیم.

با توجه به مطالب ارائه شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت برای گرفتن نمره بهتر در امتحان ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب در مرحله اول باید با برنامه ریزی، نظم و هدفمند پیش بروید. نمره ای که می خواهید بگیرید را تعیین کنید. از اوایل ترم شروع به درس خواندن کنید و در کلاسهای ریاضی حضور منظم و فعال داشته باشید. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید. به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید و از حل المسائل به توجه به توضیحاتی که ارائه شد درست استفاده نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 12603 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
آناهیتا يکشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

خوب بود