ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی شرایط تحصیل در کدام کشور بهتر است؟

شرایط تحصیل در کدام کشور بهتر است؟

به اشتراک گذاری

امروزه به علت وجود بهترین شرایط تحصیل در کانادا، این کشور زیبا به یکی از پرطرفدارترین کشورها، در میان متقاضیان تبدیل شده است. سیاست‌های این کشور بر مبنای ایجاد شرایط مساعد زندگی، کیفیت بالای آموزشی و آینده‌ی کاری ایده‌آل شکل گرفته است. امکان کار دانشجویی ضمن تحصیل برای تمامی دانشجویان، بورسیه‌های تحصیلی و بسیاری مسائل دیگر سبب شده است تا محبوبیت کانادا روز به روز بیشتر شود.


تحصیل در کانادا


شرایط تحصیل در کانادا


طبق اطلاعاتی که وب سایت آتیه آفرینان در خصوص شرایط تحصیل در کانادا اعلام کرد؛ نظام آموزشی در کانادا به‌صورت ایالتی مدیریت می‌شود. حتی برخی از ایالت‌ها دارای قوانین آموزشی خاص خود هستند. اما در کل، این قوانین آموزشی از استانداردهای دولتی پیروی می‌کنند. اولین موسسات آموزشی، مهدکودک‌ها هستند. کودکان 4 تا 5 ساله می‌توانند به مدت 1 یا 2 سال به‌صورت داوطلبانه به مهد کودک بروند. مدارس ابتدایی از حدود پنج یا شش سالگی‌ کودک آغاز می‌شوند که شامل کلاس اول تا هفتم هستند ( در برخی استان‌ها حتی تا کلاس هشتم ادامه دارد). پس از دوره ابتدایی، بسته به استان محل تحصیل، دوره راهنمایی یا دبیرستان وجود دارد.


پس از اتمام دبیرستان، دانش‌آموزان می‌توانند به کالج‌، موسسات فنی یا دانشگاه‌ بروند. تحصیل در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می‌شود. در کالج‌ها و موسسات فنی بیشتر بر یادگیری فنون و جذب شدن سریع‌ به بازار کار تاکید می‌شود. حال آنکه دانشگاه‌ها، محل تحصیل آکادمی دروس هستند.


مدارس کانادا و شرایط تحصیل در آنها



بهترین سن برای تحصیل در مدارس کانادا، 5 الی 18 سال است. در کانادا دو نوع مدرسه وجود دارد؛ مدارس دولتی و مدارس خصوصی. تحصیل در مدارس دولتی کاملا رایگان است اما مدارس خصوصی سالانه مبالغ مشخصی جهت شهریه دریافت می‌کنند. هزینه‌ی تحصیل در مدارس خصوصی و شبانه روزی به صورت سالانه، بین 7,000 تا 30,000 دلار کانادا می‌باشد. دریافت بورسیه تحصیلی برای این مقاطع رایج نمی‌باشد.


اما شما می‌توانید از مدرسه‌ی مورد نظر در رابطه با دریافت بورسیه تحصیلی مشاوره کنید. زیرا که در موارد خیلی نادر و بسته به معدل شما، شاید بتوانید از بورسیه‌های تحصیلی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که هر چه معدل شما بیشتر باشد، امکان استفاده از شرایط تحصیلی و مدارس بهتری در کانادا را خواهید داشت. از جمله مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مدارس کانادا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  1. پاسپورت معتبر.

  2. نام و مشخصات دانش‌آموز و والدین.

  3. پرداخت هزینه پذیرش در مدرسه‌ی مورد نظر.

  4. آدرس، کد پستی و شماره تلفن شما.

  5. 2 قطعه عکس پاسپورتی.

  6. کارنامه سه سال آخر به همراه ریز نمرات.

  7. ترجمه مدارک تحصیلی.

  8. اثبات تمکن مالی.       


شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی


یکی از شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی، شرایط سنی است. برای تحصیل در این مقطع شما می‌بایست 18 تا 23 ساله باشید و گپ تحصیلی قابل قبول برای این مقطع نباید بیشتر از 3 سال باشد. دوره‌ی کارشناسی در کانادا معمولاً 3 تا 4 سال طول می‌کشد. یکی دیگر از شرایط پذیرش از دانشگاه‌های کانادا داشتن مدرک آیلتس آکادمیک با نمره‌ی 6 است. البته در برنامه‌هایی که در برخی از کالج‌ها برگزار می‌شود، شما می‌توانید با اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه، زبان انگلیسی را پیش از دانشگاه فرا بگیرید.


دانشگاه‌های کانادا نیز همانند مدارس به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می‌شوند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است اما در دانشگاه‌های خصوصی شهریه‌های متفاوتی از دانشجویان دریافت می‌شود. اما جای هیچگونه نگرانی نیست. شما می‌توانید با دریافت بورسیه‌های تحصیلی، این هزینه‌ها را کاهش دهید. با توجه به معدل، رزومه علمی، رشته و دانشگاه شما، می‌توانید مبالغ مختلفی به عنوان بورسیه دریافت کنید.


برای تحصیل در برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی، شما نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه هستید. حال آنکه دانشگاه‌های خصوصی اینگونه نیستند. از مهمترین مدارکی که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا به آنها نیاز دارید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  1. پاسپورت معتبر.

  2. تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر.

  3. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه‌ی رسمی.

  4. مدرک زبان آیلتس.

  5. انگیزه نامه.

  6. توصیه نامه.

  7. اثبات تمکن مالی.


تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد


مقطع کارشناسی ارشد در کانادا یک دوره‌ی دو ساله است. رشته‌های متنوعی در این دوره ارائه می‌شود که برخی از آنها آموزش محور و برخی دیگر پژوهش محور هستند. اگر سن شما بیشتر از 30 سال باشد یا گپ تحصیلیِ بیشتر از 5 سال داشته باشید، نمی‌توانید برای این مقطع درخواست دهید. نمره زبان مورد نیاز معمولا 5/6 است، اما بسته به رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مورد نظر، این عدد متغیر خواهد بود.


دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی مقطع ارشد نیز مانند کارشناسی، به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می‌شوند. به همین جهت شرایط پذیرش، هزینه‌های تحصیل و همچنین بورسیه‌های تحصیلی در این مقطع مانند دوره‌ی کارشناسی است. از مهمترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  1. مدرک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه‌ی رسمی آن.

  2. فرم درخواست.

  3. رزومه‌ی علمی و ترجمه‌ی تمام مدارک آن.

  4. انگیزه نامه.

  5. دو عدد توصیه نامه.

  6. اثبات تمکن مالی.

  7. مدارک زبان انگلیسی یا فرانسه ( شرایط زبان برای این مقطع نیز مانند دوره‌ی کارشناسی است).


ویزای تحصیلی کانادا


شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دکترا


برای تحصیل در دوره‌ی دکترا سختگیری‌های افسر پرونده در رابطه با سن، بسیار ناچیز است. حتی دیده شده است که افرادی با سن 40 سال برای این مقطع ویزا دریافت کرده‌اند. جالب است بدانید در بعضی از رشته‌ها و تحت شرایط خاصی، شما می‌توانید پس از گذراندن مقطع کارشناسی، مستقیما وارد مقطع دکتری شوید. دوره‌ی دکترا با توجه به گذراندن دوره‌های آموزشی و ارائه پایان نامه، 3 تا 5 سال طول می‌کشد.


تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکترا رایگان است اما در دانشگاه‌های خصوصی سالانه 10,000 تا 20,000 دلار شهریه دریافت می‌شود. البته شما می‌توانید با دریافت بورسیه‌هایی این مبالغ را کاهش دهید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه، ابتدا می‌بایست از یک استاد یا سوپروایزر در زمینه‌ی کاری خود، پذیرش بگیرید.


مقطع دکتری در بسیاری از رشته‌ها در کانادا معمولا به Ph.D شناخته می‌شود؛ اما در برخی رشته‌ها مانند موسیقی، (D.Mus.) و حقوق، (LLD) نیز ارائه می‌شود. مدرک زبان آیلتس آکادمیک مورد نیاز برای ورود به مقطع دکتری، نمره بالاتر از 5/6 است. در برخی از دانشگاه‌ها حتی داشتن نمره GRE و یا GMAT نیز مورد نیاز است. علاوه بر موارد ذکر شده، شما به مدارک زیر نیز احتیاج دارید:



  1. ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی به همراه ترجمه‌ی رسمی آنها.

  2. پروپوزال تحقیقاتی و رزومه‌ی علمی پربار.

  3. دو عدد توصیه نامه.

  4. انگیزه نامه.


تحصیل در مقطع پسا دکترا


از آنجایی که  گذراندن دوره‌ی پسا دکترا در کانادا شغل محسوب می‌شود، در ازای گذراندن این دوره از موسسه پژوهشی یا دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید، حقوق دریافت می‌کنید. به همین علت به دانشجویان این مرحله، بورسیه‌ای تعلق نمی‌گیرد. این دوره نیز مانند دروه‌ی دکترا شرایط سنی ندارد. اما زمان فعالیت شما به‌عنوان محقق در دوره‌ی فوق دکترا محدودیت دارد! از جمله مدارکی که برای پذیرش در این مقطع نیازدارید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  1. مدارک قبلی به همراه ترجمه و معادل‌سازی آنها(مدرک دیپلم، کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا).

  2. ریز نمرات به همراه ترجمه‌ی آنها.

  3. CV و رزومه‌ی تحصیلی.

  4. سوابق تحقیقاتی و همچنین لیست مقالاتی که تا کنون از شما منتشر شده است.

  5. پاسپورت معتبر.

  6. نمرات آزمون‌ آیلتس و  GRE.

  7. دو یا سه توصیه‌نامه از اساتید دوره‌های پیشین.

  8. مدارک مربوط به ورک پرمیت در کانادا.


منبع: وب سایت آتیه آفرینان


آمار بازدید: 1192 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image