ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه فیزیک را شب امتحان بخوانیم

چگونه فیزیک را شب امتحان بخوانیم

به اشتراک گذاری


در این مقاله در رابطه با نحوه خواندن و مطالعه کردن فیزیک در شب امتحان توضیح داده شده است. شب امتحان برای موفقیت در امتحان فیزیک بسیار موثر است و باید عملکرد درستی داشته باشید.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه فیزیک را بخوانیم و یاد بگیریم


نکته مهمی که در ابتدای کار باید ذکر کنیم این است که به صورت کلی فیزیک درس شب امتحانی نیست و بهتر است پا به پای کلاس های مدرسه و دانشگاه در طول ترم مطالعه گردد. اما در هر صورت سعی می کنیم در این مقاله در رابطه با نحوه مطالعه فیزیک در شب امتحان توضیحاتی را ارائه کنیم.



نحوه مطالعه فیزیک در شب امتحان در حالت مطالعه درس در طول ترم


ابتدا حالتی را در نظر می گیریم که در طول ترم تا حد مناسبی برای مطالعه فیزیک وقت گذاشته اید و مباحث را به مقدار مناسبی بلد هستید. در چنین شرایطی کار شما در شب امتحان راحت تر خواهد بود. البته باز هم برای جمع بندی و گرفتن نتیجه عالی باید عملکرد درستی داشته باشید. اگر مثلا از ۷ فصل ۵ فصل را خوب بلد هستید ‌و ۲ فصل باقی مانده است، اگر آن دو فصل را اصلا بلد نیستید شاید بهتر است بی خیال آن شوید و روی ۵ فصل دیگر متمرکز شده و تسلط خودتان را افزایش دهید. اما اگر آن دو فصل را تا حدودی بلد هستید بهتر است برای مطالعه کل کتاب وقت بذارید. شب امتحان درس را مرور نمایید و تمرین و نمونه سوالات امتحانی فیزیک حل کنید. حل نمونه سوالات امتحانی باعث می شود اعتماد به نفس شما بیشتر شده و در امتحان نمره بالاتری بگیرید. در کنار داشتن یک استاد و معلم خصوصی مجرب هم می تواند به شما در رفع اشکال و تسلط بیشتر بر درس کمک کند. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com اساتید بسیار خوبی حضور دارند که می توانند شب امتحان فیزیک به شما در یادگیری بهتر درس کمک نمایند. بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید تا لیست اساتید فیزیک خانم و آقا را مشاهده کنید.



بنابراین به عنوان جمع بندی می توان گفت اگر درس فیزیک را در طول ترم تا حد مناسبی مطالعه نموده اید، شب امتحان را به مرور مباحث، حل نمونه سوالات امتحانی و تمرینات بیشتر اختصاص دهید تا نمره بهتری بگیرید. حین مرور درس در برگه ای مهمترین فرمول های فیزیک را یادداشت کنید تا قبل از امتحان باز مروری روی آن داشته باشید. دقت کنید که درس فیزیک یک درس مفهومی است و باید مفهوم روابط را خوب درک نمایید و فقط به حفظ کردن فرمول ها اکتفا نکنید. از مفاهیم و موضوعات مهم فیزیک می توان به سرعت، شتاب، حرکت پرتابه، ضربه، تکانه و مومنتم، میدان مغناطیسی و الکتریکی، خازن و مقاومت، مدارها، نیروی وارد بر بار الکتریکی در میدان الکتریکی یا مغناطیسی، اصطکاک، قوانین نیوتون، حرکت شتاب ثابت، شار مغناطیسی و ... اشاره نمود. مهمترین روابط را حفظ کنید، مفهوم آنها را خوب درک نمایید و تمرینات و مثالهای زیادی را حل کنید.



پیشنهاد می شود حتما بخوانید: فرمول های مهم فیزیک - 20 فرمول بسیار زیبا و پرکاربرد فیزیک


نحوه مطالعه فیزیک در شب امتحان وقتی که درس مطالعه نشده است


در این بخش در رابطه با حالتی توضیح می دهیم که درس فیزیک را در طول ترم کلا مطالعه نکرده اید و یا بسیار کم مطالعه نموده اید و می خواهید شب امتحان موثرترین کار ممکن حداقل برای قبولی در امتحان را انجام دهید. در نظر داشته باشید که فیزیک کلا درسی نیست که بتوان یک شبه آن را مطالعه نمود و یاد گرفت. فیزیک متوسطه باز راحت تر می باشد اما فیزیک عمومی ۱ و ۲ دانشگاهی و فیزیک هالیدی واقعا برای یادگیری به زمان نیاز دارد و باید تمرینات زیادی برای آن حل کرد. در هر صورت اگر درس را نخوانده آید نهایتا باید شب امتحان هر کاری که از دستتان بر می آید را انجام دهید. اگر جزوه خوبی را بتوانید از همکلاسی های خودتان بگیرید بسیار موثر است چرا که جزوه به نسبت کتاب خلاصه تر می باشد و مهمترین مطالب مد نظر استاد شما را هم دارد.



مطالعه نمائید: بهترین مدرسین فیزیک (لیست 22 استاد و معلم خصوصی برتر فیزیک)


شب امتحان زمان بسیار کمی در اختیار دارید و باید مهمترین مطالب را مطالعه کنید. اگر اصلا درس را مطالعه نکرده اید بهتر است بی خیال مطالعه کل جزوه شوید. چون اگر کلا مباحث را نصفه نیمه بلد باشید به هیچ سوالی نمی توانید پاسخ دهید. بهتر است مثلا از ۸ فصل ۵ فصل که راحت تر است را انتخاب نموده و مطالعه کنید. با خواندن شب امتحانی فیزیک نمی توانید نمره بالا بگیرید ولی اگر مثلا آن ۵ فصل را خوب یاد بگیرید می توانید به سوالاتی پاسخ داده و نمره قبولی بگیرید. در چنین شرایطی که فیزیک را خوب بلد نیستید و اصلا مطالعه نکرده اید بهتر است روز قبل از امتحان با یکی از بهترین مدرسین فیزیک کلاس داشته باشید. چون خودتان درس را بلد نیستید اینکه یک روزه بخواهید مطالب را یاد بگیرید سخت خواهد شد اما یک استاد خوب فیزیک می تواند سرعت یادگیری شما را چند برابر کند. سعی کنید مهمترین روابط را در برگه ای یادداشت کنید و بعدا مرور نمایید. فرمول های فیزیک یازدهم و سایر مقاطع در اینترنت موجود است و با یک جستجوی ساده می توانید مهمترین فرمول ها را داشته باشید و سریعتر آموزش ببینید.


مطالعه کنید: بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر)


در این مقاله در رابطه با نحوه مطالعه فیزیک متوسطه و دانشگاهی در شب امتحان در دو حالتی که درس را در طول ترم مطالعه کرده باشید یا اینکه درس را اصلا مطالعه نکرده باشید توضیحاتی ارائه گردید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6793 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image