ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء مهندسی 2 رشته مهندسی مکانیک

نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء مهندسی 2 رشته مهندسی مکانیک

به اشتراک گذاری

نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء مهندسی 2 رشته مهندسی مکانیک در این بخش ارائه شده است. سوالات امتحانی از مباحث مختلفی مانند تسمه ها و زنجیرها، چرخدنده ها، فنرها، یاتاقان ها و بلبرینگ ها و .... است.

برای مشاهده لیست کامل اساتید درس طراحی اجزاء بر روی عبارت معلم خصوصی طراحی اجزاء کلیک کنید.

در سوالات امتحانی زیر c شماره کلاسی دانشجو است.

1- یک دستگاه با موتور دیزل تک سیلندر با توان 10+c اسب بخار و دور (600+10c) دور بر دقیقه به حرکت در می آید. دور در ابتدا به 1/4 کاهش یافته و سپس توسط زنجیر با کاهش دور 1/3 به مصرف کننده منتقل می شود. ضریب اطمینان طرح را 2 در نظر بگیرید. برای انتخاب مقطع تسمه محدودیتی وجود ندارد و از هر مقطعی که مناسب تر است می توانید استفاده نمائید.

الف – مشخصات فنی تسمه یا تسمه های مورد نیاز به همراه پولی آن را محاسبه نمائید.

ب- با انجام محاسبات زنجیر و چرخ زنجیر مناسب را پیشنهاد دهید.





مطالعه کنید: آموزش طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک مبحث یاتاقانها غلتشی (ضد اصطکاک)، بلبرینگ و رولبرینگ

2- یک گیربکس 40+c کیلو وات توان را انتقال می دهد. دور ورودی به گیربکس (2000+10c) دور بر دقیقه و دور خروجی از آن (450+10c) دور بر دقیقه می باشد. استحکام نهایی و تسلیم پنیون به ترتیب 800 و 600 مگاپاسکال و استحکام نهایی و تسلیم چرخدنده 650 و 550 مگاپاسکال است. سختی سطحی پنیون و چرخدنده را (400+c) BHN در نظر بگیرید. زاویه فشار چرخدنده را 20 درجه و ضریب اطمینان را 3 در نظر بگیرید. قابلیت اعتماد را برابر 90% و برای منبع قدرت شوک سنگین و برای مصرف کننده شوک متوسط در نظر بگیرید. برای این حالت چرخدنده ساده را طراحی نمائید.

حتما ببینید:
نمونه ویدئوی تدریس خصوصی طراحی اجزاء 2 - حل مثال از یاتاقان لغزشی به زبان ساده

3- قطر و طول یک یاتاقان لغزشی 25 میلی متر است. محور با سرعت 1200+20C دور بر دقیقه می چرخد و یاتاقان را تحت بار شعاعی 800+10C نیوتون قرار می دهد. لقی برابر 0.020 mm است. دمای اولیه 45 درجه سانتیگراد می باشد. چنانچه از روغن SAE30 استفاده کنیم، مقدار افزایش دمای روغن و ضخامت فیلم کمینه و همچنین موقعیت و مقدار فشار ماکزیمم را بدست آورید.

مطالعه
دانلود نمونه سوال امتحانی طراحی اجزای 2 مهندسی مکانیک هم مفید است.

4- در شکل زیر کشش های تسمه موازی است و کشش طرف شل چرخ شماره 4 برابر 20 درصد کشش طرف سفت است. محور با سرعت 700+10C دور بر دقیقه می چرخد و برای محل های O و B باید بلبرینگ های شعاعی انتخاب نمود که قابلیت اعتماد آنها برای عمر 20 کیلو ساعت برابر 99 درصد باشد. از ضریب بار 1 و یاتاقان های هم اندازه استفاده کنید. اندازه یاتاقان های مورد نیاز از سری 02 را مشخص نمائید.




5- می خواهیم یک فنر فشاری را از سیم موسیقی بسازیم به گونه ای که عمر بی نهایت داشته باشد. این فنر باید بار دینامیکی بین 6 تا 10+C کیلونیوتون با فرکانس 5 هرتز را تحمل نماید در حالیکه تغییر شکل انتهای آن از 1 cm تا 3 cm تغییر می کند. طول مرده فنر از 10 سانتی متر و طول آزاد آن از 40 سانتی متر نمی تواند بیشتر باشد. فنر را طراحی نمائید. اگر در این مباحث اشکال دارید از اساتید مهندسی مکانیک کمک بگیرید.

مطالعه نمائید:
نمونه سوال امتحانی درس طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک سال تحصیلی 98-99

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1167 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image