ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 10 راهکار عملی برای موفقیت در امتحانات میان ترم و پایان ترم

10 راهکار عملی برای موفقیت در امتحانات میان ترم و پایان ترم

به اشتراک گذاری

10 راهکار عملی برای موفقیت در امتحانات میان ترم و پایان ترم در این بخش توضیح داده شده است. اگر می خواهید در امتحانات موفق باشید و به نسبت ترم های قبل عملکرد بهتر و معدل بالاتری هم داشته باشید موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- از همان ابتدای ترم برنامه داشته باشید. افرادی که در امتحانات نتیجه خوب می گیرند از همان ابتدای ترم برای موفقیت در درس و تحصیل برنامه ریزی می کنند. وقتی در طول ترم درس می خوانید و برنامه ریزی دارید از مباحث عقب نمی مانید و در کلاس ها هم درس را بهتر متوجه خواهید شد.

2- در طول ترم درس ها را بخوانید. درس خواندن در طول ترم کلید موفقیت است. اگر در طول ترم برای مطالعه درس وقت بگذارید به تدریج که کلاس های مدرسه و دانشگاه هم برگزار می شود در خود کلاس ها هم مطالب را بهتر خواهید فهمید. در طول ترم وقت برای مرور درس و حل تمرین و مسئله به اندازه کافی دارید. در ایام امتحانات فرصت کم است.

3- از همین امروز تصمیم بگیرید. اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید اوایل ترم نیست و یا زمان زیادی تا ایام امتحانات باقی نمانده است باز هم نا امید نشوید. برای ترم های بعد زودتر شروع کنید. ولی برای این ترم می توانید از همین امروز شروع کنید و به نسبت زمانی که دارید نتایج خوبی بگیرید.

پیشنهاد می شود مقاله راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی را هم بخوانید.



موفقیت در امتحانات


4- در کلاس ها حاضر باشید و حضور فعال داشته باشید. برای موفقیت در امتحانات و یادگیری بهتر دروس شرکت در کلاس های مدرسه و دانشگاه بسیار مهم است. خصوصا اگر در کلاس ها سوال بپرسید، فعال باشید و جزوه خوبی بنویسید. جزوه کلاسی منبع بسیار خوبی برای مرور درس در ایام امتحانات است. چون هم مهمترین مطالب را دارد و هم خلاصه است.

5- از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنید. اگر در بعضی از درس ها اشکالاتی دارید می توانید برای یادگیری بهتر این دروس از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. برای رفع اشکال و یادگیری بهتر دروس استفاده از کلاس های خصوصی بسیار مفید است.

6- عمقی و مفهومی درس بخوانید. از همان ابتدای ترم تصمیم بگیرید که درسها را عمقی و مفهومی بخوانید. به نبال این باشید که مفاهیم را خوب یاد بگیرید. از سطحی خوانی دروس پرهیز کنید و اگر سوالی یا اشکالی دارید از معلم خودتان و یا مدرس خصوصی خودتان حتما بپرسید تا به صورت کامل درس ها را یاد بگیرید.

7- برای ریاضی و فیزیک تمرین حل کنید. بعضی از دروس مانند ریاضی و فیزیک به توجه بیشتری نیاز دارند و برای یادگیری آنها باید بیشتر وقت بگذارید. نکته دیگر اینکه این دروس برای اینکه خوب یاد گرفته شوند باید برای آنها تمرین و مسئله هم حل کنید. بسیار مهم است که به اندازه کافی برای چنین دروسی تمرین حل کنید تا بر مباحث مسلط شوید.



امتحان موفق

مطالعه مقاله چگونه درس بخوانیم و درس خوان شویم؟ هم مفید است.

8- در ایام امتحانات ساعت مطالعه را افزایش دهید. علاوه بر اینکه در طول ترم برای یادگیری بهتر دروس وقت می گذارید و تمرین و مسئله حل می کنید باید در ایام امتحانات هم این روند را ادامه دهید و حتی تعداد ساعت مطالعه خودتان را هم بیشتر کنید. برای اینکه تلاش های شما خوب نتیجه بدهید باید در ایام امتحانات هم روند خوب درس خواندن را ادامه دهید. در ایام امتحانات برای رفع اشکال استفاده از کلاس های خصوصی مفید است.

9- کتاب درسی را خوب بخوانید. در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویان فکر می کنند که اگر کتاب های کمک آموزشی مختلفی را خریداری کنند و برای یک درس چندین کتاب داشته باشند نتیجه بهتری می گیرند. در حالی که همان کتاب درسی اصلی بهترین منبع برای مطالعه درس است. کتاب درسی را خوب شخم بزنید و مثال های آن را بررسی نمائید.

10- نمونه سوالات امتحانی حل کنید. بعد از مطالعه کتاب و حل تمرین به اندازه کافی حل کردن نمونه سوالات امتحانی هم بسیار مفید است. نمونه سوالات امتحانی دید خوبی به شما می دهد و با استفاده از آن می توانید بر مباحث بیشتر مسلط شوید. وقتی سوالات امتحانی را حل می کنید اعتماد به نفس بیشتری هم برای شرکت در امتحان اصلی پیدا می کنید.

مطالعه مقاله
چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم را هم پیشنهاد می کنیم.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 12727 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image