ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم

چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با پاسخ به سوال چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم توضیحاتی ارائه می شود. البته اینکه بخواهیم چگونه به این سوال پاسخ دهیم به این بستگی دارد که الان که در حال مطالعه این مقاله هستید اوایل ترم، اواسط ترم و یا ایام امتحانات است. به هر حال توصیه ای که در هر حالت می توان کرد متفاوت خواهد بود.

پیشنهاد ایران مدرس: چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم، روش درست خواندن ریاضی

اگر در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می کنید اوایل و یا اواسط ترم است و زمان خوبی برای یادگیری ریاضی در اختیار دارید، در این صورت برای موفق شدن در امتحان ریاضی بهتر می توان برنامه ریزی و عمل کرد. در واقع راهکار درست این است که مطالعه مطالب و حل تمرینات و مسائل را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. اگر الان زمان مناسبی دارید و هنوز تا امتحان فاصله زمانی خوبی وجود دارد از همین امروز برنامه ریزی کنید. با نظم پیش بروید و سعی کنید در برنامه روزانه خودتان یکی دو ساعت مطالعه ریاضی را قرار دهید. در کلاس های ریاضی که باقی مانده است به صورت منظم شرکت کنید و بعد از کلاس ها درس را مرور نمائید. از همین امروز شروع به درس خواندن کنید و اگر از کلاس عقب افتاده اید ان را جبران نمائید. اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کمک بگیرید (مشاهده لیست مدرسین ریاضی). به هر حال تا زمان باقی است سعی کنید متن کتاب درسی را بخوانید. در کلاس های ریاضی جزوه بنویسید و اگر جزوه خودتان کامل نیست از دوستانتان کپی بگیرید. ولی از این به بعد خودتان جزوه بنویسید. سعی کنید اول جزوه را بخوانید و مثال های ان و مثال های حل شده متن کتاب درسی را حل کنید. در ادامه سراغ تمرینات حل نشده کتاب درسی بروید و تمرین های آن را هم حل نمائید. هر تعداد که وقت شد را حل کنید.

مطالعه مقاله
توصیه هایی برای موفقیت و قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی هم می تواند مفید باشد.

اگر هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید تا امتحان ریاضی زمان زیادی باقی نمانده است باید به گونه دیگری عمل کنید. اگر درس را نخوانده اید و یا بسیار کم مطالعه کرده اید سعی کنید از یک معلم خصوصی خوب کمک بگیرید. اگر امکان آن را ندارید خودتان با تمرکز کامل روی جزوه متمرکز شوید. خواندن جزوه کلاسی برای موفقیت در امتحان ریاضی بسیار مفید است. خصوصا در ایام امتحانات بسیار منبع خوبی است. چون اولا خلاصه است و به نسبت کتاب زودتر می توانید آن را تمام کنید و ثانیا مهمترین مطالبی که مد نظر معلم و یا استاد ریاضی شما است را در خودش دارد. پس در مرحله اول جزوه را خوب زیر و رو کنید و آن را تمام کنید. بعد از آن اگر وقت شد سراغ کتاب درسی و تمرینات آن بروید. اگر اشکالات زیادی دارید و نمی توانید با یک معلم خصوصی هماهنگ کنید از یکی از دوستانتان که پایه درسی قوی تری دارد کمک بگیرید. به هر حال بهتر است که خواندن درس ریاضی به ایام امتحانات موکول نگردد و در طول ترم خوانده شود، با این وجود اگر الان ایام امتحانات فرا رسیده است و درس باقی مانده است سعی کنید در مرحله اول جزوه کلاسی را به پایان برسانید و بعد از آن سراغ کتاب درسی و حل تمرینات بیشتر بروید.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم را هم مطالعه نمائید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2555 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ملینا اکبری پنج شنبه ۰۹ دي ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

راستش من از این مقاله خیلی اطلاعات کافی را به دست نیاوردم من توی درست ریاضی خیلی مشکل دارم ممنون میشم راهنمایم کنید