ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی برنامه ریزی درسی صحیح - برنامه ای منطبق با دانش و توانایی فردی

برنامه ریزی درسی صحیح - برنامه ای منطبق با دانش و توانایی فردی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با برنامه ریزی درسی صحیح - برنامه ای منطبق با دانش و توانایی فردی، نحوه برنامه ریزی درست برای موفقیت در درس و تحصیل و .... مطالبی ارائه می شود و مقالات خوبی هم معرفی می گردد. دانش آموزان باید بتوانند بین برنامه کنکور و برنامه درس خواندن برای دروس مدرسه تعادل ایجاد کنند و در این بخش توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه برای امتحانات نهایی برنامه ریزی کنیم

یکی از مهم ترین دلایل کاهش چابکی در دانش آموزان، دوگانگی در برنامه و آشفتگی است. داشتن یک برنامه ی  درسی واحد و منسجم که منطبق بر اهداف تحصیلی و اولویت های درسی باشد و بتواند نوع توانایی و سطح دانش شما را در نظر بگیرد، قادر است مانند یک راهبر آموزشی عمل کند که به یادگیری و تفسیرآموخته ها می پردازد و کشف، پیدایش و خلق اندیشه ی جدید را رقم می زند.

این پیدایش ،منجر به درک موضوعات درسی به صورت مفهومی و فهم عمیق مطالب می شود و سرآغاز حرکتی است که موجب دگردیسی، تغییر و تحول در رفتار آموزشی می شود و این به معنای کسب مهارت جدید در حوزه ی شناختی است: مهارت لذت بردن از درس خواندن.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم را هم بخوانید.



برنامه ریزی درسی صحیح


بسته ی آموزشی (آزمون، کلاس و کتاب) به صورت یکپارچه و هماهنگ "آموزشی به روش مفهومی –مهارتی" را تسهیل کرده، ذهن دانش آموزان را منظم و شفاف می کند و طعم واقعی لذت یادگیری را می چشاند. اکنون وقت آن رسیده که از درس خواندن لذت ببرید ،  بنابراین لازم است اولویت ها ، سبک و مدل یادگیری خود را بشناسید. هر چه سبک یادگیری شخصی شما با آن چه می آموزید. هماهنگ تر باشد، مراحل یادگیری اثر بخش تر و لذت بخش تر خواهد شد.



رایگان دانلود کنید: دانلود برنامه ریزی تحصیلی

دانش آموزان عزیز برای شروع هر کاری داشتن برنامه الزامی است. چون مسیر اصلی حرکت شما را مشخص می کند. وجود دوگانگی در برنامه مطالعاتی در برخی مواقع اجتناب ناپذیر است، در این صورت باید به گونه ای عمل کنیم که اصل موضوع دچار بحران و اشکال نشود، یعنی نباید به بهانه ی وجود اختلاف جزئی در برنامه های مان ، مطالعه را متوقف کنیم. اولویت را به برنامه ی مدرسه بدیهد بعد به هر برنامه ی دیگری که دارید توجه کنید. پس رویکرد شما در درجه ی اول ، توجه به برنامه ی مدرسه است.

مطالعه مقاله
10 نکته کلیدی در برنامه ریزی صحیح درسی هم می تواند مفید باشد.

نویسنده: صمد آخوندی - مجله ی کانون فرهنکی قلم چی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 991 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image