ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهایی برای دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی

راهکارهایی برای دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با روش های تقویت ریاضی دانش آموزان ضعیف توضیح داده می شود و راهکارهایی برای دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی ارائه می گردد. یکی از مهمترین دروس برای تمامی دانش آموزان درس ریاضی است که بسیاری از آنها در این درس ضعف های پایه ای و اشکالات اساسی دارند.

برای مشاهده لیست کامل مدرسین خصوصی ریاضی که می توانند به تقویت پایه ریاضی دانش آموزان کمک زیادی بکنند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. مطالعه مقاله پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی هم مفید است.

درس ریاضی برای بسیاری از دانش آموزان درس بسیار مهم و در عین حال چاش برانگیزی است. بسیاری از دانش آموزان به نسبت رشته تحصیلی انتخابی خودشان در سال های آینده هم کم و بیش با این درس سر و کار خواهند داشت و اگر ضعف و اشکالات پایه ای در این درس داشته باشند همواره مشکلاتی برای یادگیری ریاضی در پایه های بالاتر هم خواهند داشت. به عنوان مثال در دوره متوسطه در درس هایی مانند فیزیک و شیمی هم استفاده از فرمول ها و روابط و حل مسئله لازم است. دانش آموزی که در درس ریاضی ضعیف است در درس های دیگر هم توانایی حل مسائل را نخواهد داشت. بنابراین خوب بلد بودن درس ریاضی نه تنها برای موفقیت در امتحان ریاضی لازم است بلکه برای موفق شدن در دروس دیگر که باید برای حل تمرینات آن دروس ریاضی را بلد بود هم بسیار موثر است. اینکه بعضی از دانش آموزان در درس ریاضی ضعف دارند و افت تحصیلی داشته اند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است در یک مقطع تحصیلی معلم ریاضی برخورد خوبی با شاگرد خودش نداشته است و این رفتار نامناسب را شاگرد کلا مرتبط با درس ریاضی فرض کرده است و به همین دلیل شاید اصلا رغبتی برای یادگیری این درس ندارد. ممکن است خود دانش آموز چند ترم ریاضی را خوب مطالعه نکرده باشد و نمرات خوبی در این درس نگرفته و به این نتیجه رسیده است که استعداد یادگیری ریاضی را ندارد. موارد دیگری هم می تواند دلیل این ضعف باشد. در ادامه راهکارهایی برای تقویت و علاقه مند کردن دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی به این درس ارائه شده است.

1- استفاده از کتاب کمک آموزشی و فیلم آموزشی در منزل: والدین می توانند با مشورت معلم ریاضی کتاب و یا فیلم های کمک آموزشی خوب و مناسبی را تهیه کرده و در منزل با فرزند خودشان ریاضی را کار کنند. البته ممکن است تعدادی از والدین وقت نداشته باشند و یا سطح علمی خوبی نداشته باشند. در هر صورت، اگر امکان این کار وجود داشته باشد می تواند راهکار خوبی باشد. برای دانش آموزان ابتدایی بهتر است از فیلم ها و کتاب های کمک آموزشی ای استفاده شود که بیشتر حالت بازی دارد و به صورت فیلم و عکس می باشد. به هر میزان روند یادگیری لذت بخش تر باشد دانش آموز علاقه مند تر خواهد شد.

2- برنامه ریزی درست از ابتدای ترم برای مطالعه درس ریاضی: دانش آموزانی که در درس ریاضی ضعیف هستند باید برای جبران این ضعف یک برنامه ریزی مناسب و خوبی داشته باشند. والدین باید بر برنامه درسی فرزند خودشان نظارت داشته باشند. بسیار خوب است که با کمک والدین و یا یک معلم خصوصی خوب دانش آموز پا به پای کلاس های مدرسه درس را بخواند و حتی یک جلسه از کلاس مدرسه جلوتر باشد. به این ترتیب در کلاس درس هم مطالب ارائه شده توسط معلم ریاضی خودش را بهتر متوجه شده و در نتیجه به این درس علاقه بیشتری پیدا می کند. اگر دانش آموز احساس کند که در حال پیشرفت است و مطالب را متوجه می شود، علاقه مند هم خواهد شد.

مطالعه مقاله
چگونه درس ریاضی را شیرین کنیم هم مفید است.


3- استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل: شاید بتوان گفت بهترین راهکار برای تقویت ریاضی و جبران افت تحصیلی دانش آموزان ضعیف استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست تعدادی از بهترین مدرسین ریاضی بر روی عبارت بهترین معلم های ریاضی کلیک نمائید. البته باید یک معلم خصوصی ریاضی خوب را انتخاب نمائید. مطالعه مقاله نحوه تشخیص بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی در این زمینه مفید است. یک معلم خصوصی ریاضی خوب با دقت و صبر و حوصله اشکالات شاگرد خودش را تشخیص می دهد و آنها را با توضیحات کامل و حل مثال برطرف خواهد کرد. در کلاس های مدرسه دانش آموز ضعیف اگر اشکالی داشته باشد شاید اصلا از ترس مسخره شدن جرات پرسیدن سوال را نداشته باشد. اما کلاس های خصوصی که در منزل برگزار می شود جو راحت تری دارد و شاگرد هر سوالی را می تواند بپرسد. در عین حال، چون معلم خصوصی فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد، خود استاد شناخت بهتری از شاگرد خودش پیدا می کند و اشکالاتی را برطرف می کند که ممکن است دانش آموز خودش هم این موارد را در نظر نداشته باشد. نکته دیگر اینکه، همانطور که گفته شد، بسیاری از ضعف های دانش آموزان به پایه های قبلی برمی گردد و در کلاس های مدرسه فرصت پرسیدن سوال از پایه های قبل وجود ندارد. به صورت کلی، یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت تحصیلی و تقویت پایه ریاضی دانش آموزان ضعیف استفاده از کلاس های خصوصی است.

پیشنهاد می شود حتما بخوانید:
تدریس خصوصی ریاضی و تقویت پایه درس ریاضی

4- راهنمایی دانش آموزان برای درست تمرین کردن درس ریاضی: بسیاری از دانش آموزان که در درس ریاضی ضعیف هستند نمی دانند که چگونه باید ریاضی را مطالعه کنند و حتی درست تمرین کردن ریاضی را هم بلد نیستند. برای یادگیری ریاضی دانش آموز ابتدا باید در کلاس های مدرسه حاضر شده و به نحوه تمرین حل کردن معلم ریاضی خودش دقت نماید. سپس باید در منزل خودش تمرینات را مرور نموده و یک بار دیگر حل کند. در ادامه باید سعی کند از مثال های ساده شروع کرده و خودش تمرین را حل نماید. باید دانش آموز عادت کند به تمرینات فکر کند و راه حلی را ارائه نماید. والدین و معلم خصوصی ریاضی باید این روند را برای دانش آموز شرح داده و به ایشان کمک کنند تا درست ریاضی را تمرین کند. یک دانش آموز ضعیف در درس ریاضی باید مورد حمایت قرار گیرد. با ارائه یک روند درس علاقه دانش اموز به ریاضی بیشتر شده و اعتماد به نفس هم پیدا خواهد کرد. دانش آموز ضعیف باید راهنمایی شود و نحوه مطالعه و تمرین کردن ریاضی را یاد بگیرد. برطرف کردن ضعف های پایه ای که مربوط به سال های گذشته است، راهنمایی برای مطالعه درست و تمرین کردن درست ریاضی، ایجاد علاقه و انگیزه، برنامه ریزی منظم که در طول ترم درس خوانده شود و .... مواردی است که برای تقویت پایه ریاضی دانش آموزان می تواند بسیار مفید باشد.

مطالعه کنید:
چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 24488 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image