ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه شیمی را در کنکور بالا بزنیم

چگونه شیمی را در کنکور بالا بزنیم

به اشتراک گذاری

چگونه شیمی را در کنکور بالا بزنیم؟ این سوال دغدغه خیلی از داوطلبان کنکوری است. ضریب بالای شیمی و تاثیر گذاری در کسب رتبه و از سوی دیگر مسایل شیمی، سراب کسب درصد و انصراف از پاسخگویی را برای کنکوری ها ایجاد کرده است. همواره گروه بزرگی از داوطلبان با محاسبات درسی مشکل دارند و همین امر باعث شده تا خیلی از آنها به رغم تلاش شبانه روزی نتوانند نتیجه عالی کسب کنند.



ماهیت درس شیمی



شیمی دومین درس مهم کنکور برای گروه آزمایشی تجربی و سوم برای گروه ریاضی میباشد. اولین رکن برای مطالعه هر درس، ساعات مطالعه باید متناسب با ضریب آن باشد. حداقل 20 درصد زمان مطالعه در طول هفته به درس شیمی اختصاص پیدا کند. ماهیت شیمی به سه بخش حفظی، مفهومی و مسایل تقسیم میشود.



مباحث حفظیاتی



این بخش از شیمی را میتوان به آسانی حفظ کرد و مراجعه و مطالعه خود کتب درسی کفایت میکند.  نظریه ها، رنگ برخی مواد، خواص عناصر و ... جنبه حفظی دارند و میتوان تست های آن را نیز به آسانی زد.



مباحث مفهومی





در سالهای اخیر همواره طراحان سوال آزمون سراسری سعی کرده اند با مباحث مفهومی داوطلب را غافلگیر کنند. عیب اساسی که در کتاب های درسی وجود دارد این است که فاقد آموزش و ارائه مطالب مفهومی است و در فضای رسمی آموزش نیز این امکان وجود ندارد. آرایش الکترونی، واکنش های تجزیه، ترکیب، جابجایی و سوختن جز مباحثی هستند که سوالات آنها به صورت مفهومی و تحلیلی طرح میشود.



مباحث محاسباتی



بخش سنگین و ناخوشایند شیمی، مسایل شیمی میباشد. این بخش تقریبا 40 الی 45 درصد سوالات در آزمون سراسری را به خود اختصاص میدهد. مسایل شیمی پاشنه آشیل کسب درصد بالا در شیمی و موفقیت در کنکور میباشد. داوطلبان علاقه و توان مطالعه مفاهیم را دارند اما به راحتی از بخش مسایل میگذند. ترمودینامیک، سینتیک، اسید و باز و...



هر کدام از مباحث مفاهیم و مسایل شیمی روش مطالعه خاص خود را دارد. در بخش مفاهیم، درک و مطالعه عمیق پایه بسیار مهم است و سرآغاز شروع آن مطالعه کتاب درسی میباشد. 



قدم اول پیش خوانی یا مرور اجمالی باشد تا  به چارچوب کلی مطالب دست پیدا کنید.



قدم دوم خواندن عمیق کل مطالب میباشد



قدم سوم طرح سوال و استخراج نکات مهم کنکوری میباشد. کلیه سوالات و مبحثی که امکان طرح سوال دارد مشخص شود.



قدم چهارم تکرار و مرور مطالب میباشد. هر چقدر زمان مرور کوتاه تر باشد بازدهی بیشتری دارد. در مباحثی که احساس میکنید فرار است مرور با فاصله زمانی کم انجام بدهید.



قدم چهارم حل تست با اولویت تست های سراسری میباشد. البته سعی کنید در همه دروس تست های چند سال اخیر را با دقت ببینید. به جواب و یا پاسخ آن زیاد توجه نکنید بلکه ادبیات صورت سوال را با دقت درک کنید. این بخش از تست زدن از اهمیت زیادی برخوردار است.



مطالعه مسایل شیمی



بررسی سوالات چند سال اخیر آزمون سراسری نشان میدهد که ضریب سختی سوالات شیمی سیر صعودی داشته و هر سال سخت تر و مفهومی تر طرح میشود. در روش های سنتی آموزش دانش آموزان فرمولهای متعددی را حفظ میکنند که پاسخ دهی به تست را بسیار سخت و مشکل کرده است. جهت پاسخ دهی راحت به تست های مسایل شیمی، باید آن را درک کنید. حفظ کردن متعدد فرمولها باعث اتلاف زمان پاسخ دهی تست ها میشود. یکی از دلایلی که خیلی از داوطلبان به رغم آمادگی بالا، سرجلسه آزمون سراسری وقت کم میاورند حفظ کردن فرمولها متعدد محاسباتی است.



حل تست



یکی از راهکارهای تثبیت و یادگیری مطالب حل تست است. اولین نکته در این زمنیه این است که سعی کنید تست سراسری را چک کنید و ادبیات صورت سوال را یاد بگیرید. دقت کنید که سوالات به چه صورتی طرح میشود. در این مرحله فورا دنبال جواب و پاسخ تست نباشید. جواب هر تست در خود تست است اگر ادبیات صورت سوال را خوب درک کنید به راحتی هم میتوانید جواب را پیدا کنید. برای بخش مفاهیم سعی کنید 72 ساعت بعد از مطالعه تست کار کنید تا حل تست سوا از تثبیت مطالب میتواند جنبه مرور نیز داشته باشد. اما در بخش مسایل شیمی در کنار یادگیری و آموزش باید تست کار کرد و تعداد تست های زیاد میتواند به تسلط شما در مطالب کمک کند. در حل تست، تست های آزمون سراسری در اولویت باشند.



شیمی حرف آخر



شیمی حرف آخر؛ شاهکار کنکور



دسترسی به منابع مناسب آموزشی، یکی از راه های میانبر رسیدن به موفقیت محسوب میشود. زمان طلایی کنکور بسیار محدود است و استفاده از منابع مختلف یا به قولی آزمون و خطا، باعث اتلاف زمان، انرژی و انگیزه داوطلب میشود منابع سطح یک کنکور کمک میکند تا داوطلب در بازه زمان کم بتواند با بالاترین سطح ممکن در کنکور برسد و درصد بالای کسب کند. ما در موسسه حرف آخر (https://harfehakhar.com) با روش های نوین و جدید آموزشی این زمینه را فراهم کرده ایم تا داوطلبان بتوانند به طور مفهومی و شهودی مطالب آموزشی و کنکوری خود را دنبال کنند. تدریس کامل درسنامه با روش های جدید آموزشی، حل تست و ارائه راهکارهای سریع کنکوری از ویژگی های منابع حرف آخر است. بر حسب اهمیت درس شیمی در آزمون سراسری سعی شده تا عالی ترین روش ممکن در تدریس ارائه شود و داوطلبان بتوانند درصد بالای در این درس کسب کنند.



برای غلبه بر درس شیمی در کنکور با موسسه حرف آخر، همه شرایط فراهم است. راهکارهای دکتر شیروانی مدرس شیمی این امکان را فراهم آورده است تا بتوانید در کمترین زمان درصد بالای در تاثیر گذار ترین درس کنکور کسب کنید. اولین قدم حرف آخر برای آموزش بهتر شیمی، تدریس مفهومی و ترکیبی است.  آموزش مفهومی کمک میکند تا داوطلبان بتوانند بدون نیاز به حفظ کردن مطالب را یاد بگیرند و آموزش ترکیبی هم، با رعایت پیش نیاز مطالب، به پیوستگی مفهومی کمک میکند.



پکیج مفاهیم شیمی



دکتر شیروانی در دو پکیج مفاهیم شیمی را تدریس کرده است. در پکیج اول مفاهیم شیمی دهم و یازدهم و در پک دوم مفاهیم شیمی دوازدهم حرف آخر تدریس شده است. تدریس کامل درسنامه، حل تست های کنکوری و ارائه راهکارهای کنکوری جز اهداف و برنامه دکتر شیروانی است. با اختصاص 35 ساعت از زمان خود میتوانید 50 الی 55 درصد سوالات شیمی آزمون سراسری را به طور مفهومی یاد بگیرید.



پکیج مسایل شیمی



مسایل شیمی، بخش ناخوشایند شیمی است. اکثریت دانش آموزان از آن فراری هستند. دکتر شیروانی با چند الگوی مفهومی در قالب راهکارهای سریع تست زنی توانسته در 30 ساعت کل مسائل شیمی سه سال را تدریس کند. استفاده از راهکارهای تست زنی کمک میکند تا بتوانید در کمتر از 1 دقیقه هر تست مسایل را حل کنید.



محاسبات سریع شیمی



حل تست های مسایل شیمی همواره وقت زیادی در تست زدن از داوطلب میگرفتند. استاد منتظری مدرس بی نظیر ریاضی کشور با ایجاد راهکارهای سریع محاسبات ذهنی، این امکان را ایجاد کرده است که بتوانید در کسری از دقیقه جواب هر تست را به راحتی پیدا کنید. در محاسبات سریع شیمی حرف آخر، راهکارهای سریع تست زدن مسایل شیمی را آموزش داده ایم.



ارتباط با ما



برای کسب مشاوره رایگان و سفارش پکیج های ابتدایی، دروس راهنمایی حرف آخر و کنکوری حرف آخر میتوانید با شماره های 09106620394 و 09120085450 تماس حاصل فرمائید.



این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت ایران مدرس مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



لینکهای مرتبط: تدریس خصوصی شیمی معلم خصوصی شیمی کنکور



دانلود رایگان جزوه شیمی کنکور بسیار کامل و مفید


آمار بازدید: 1372 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image