ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور، مطالعه صحیح ریاضی

روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور، مطالعه صحیح ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور، مطالعه صحیح ریاضی، راه های یادگیری سریع درس ریاضی، نحوه مطالعه ریاضی در شب امتحان و .... توضیحاتی ارائه شده است. اگر می خواهید درس ریاضی را خوب یاد بگیرید و در امتحان و کنکور موفق باشید ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضیات را برای کنکور بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم

روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور و موفقیت در امتحان ریاضی و کسب درصد بالا در ریاضیات کنکور در این بخش توضیح داده شده است. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نتیجه خوبی بگیرید و تا به امروز در این درس موفق نبوده اید واضح است که باید عادت های خودتان را تغییر دهید. ریاضی درسی است که برای یادگیری به زمان نیاز دارد. برای یادگیری ریاضی باید برای آن وقت بگذارید. شرکت در کلاسهای ریاضی برای آموزش بهتر آن بسیار مهم است. پس در کلاسها به صورت کامل حاضر باشید. در ضمن، فقط به حضور در کلاس راضی نباشید بلکه حضور فعالی داشته باشید. بهترین روش برای خواندن و یادگیری درس ریاضی این است که در خودتان عادتهای مثبت ایجاد کنید. مثلا عادت به اینکه در کلاس های ریاضی به صورت کامل حاضر باشید، گوش دهید، سوال بپرسید و جزوه بنویسید. عادت به اینکه بعد از کلاسهای ریاضی درس را مرور کنید و در طول ترم درس بخوانید. اگر می خواهید به نسبت قبل نتایج متفاوت و بهتری بگیرید باید در عملکرد خودتان هم تجدید نظر نمائید. باید خودتان را عادت دهید با برنامه ریزی پیش بروید و به خودتان نظم بدهید. رسیدن به موفقیت در امتحان و کنکور ریاضی و یا در هر زمینه دیگری نظم و برنامه می خواهد. مطالعه مقاله 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی ! هم برای موفقیت در امتحان ریاضی می تواند مفید باشد. افرادی که در درس ریاضی 20 می گیرند، ریاضی را عمقی، مفهومی و خوب بلد هستند مطمئنا از شما باهوش تر نیستند. این افراد درست عمل کرده اند و با تلاش و پشتکار برای یادگیری این درس وقت گذاشته اند. بنابراین اگر هنوز ایام امتحانات فرا نرسیده است و زمان و وقت کافی دارید سعی کنید به خودتان نظم بدهید و با برنامه ریزی درس بخوانید. در کلاسها به صورت کامل شرکت کنید و تمرین و مسئله حل نمائید. برای درس ریاضی خصوصا حل تمرین و مسئله بسیار مهم و حیاتی است. وقتی تمرین و مسئله حل می کنید از مطالبی که یاد گرفته اید به صورت عملی استفاده می کنید و در نتیجه اشکالات شما بهتر خودش را نشان می دهد و می توانید آن را برطرف نمائید.

با توجه به مطالب ارائه شده، روش درست خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور این است که برای یادگیری آن وقت بگذارید و در طول ترم درس را بخوانید. اگر در حال حاضر که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات فرا رسیده است و یا شب امتحان ریاضی است و زمان زیادی ندارید مقاله
چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم را بخوانید. کتاب درسی را خوب بخوانید. متن کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید. مثالهایی که در متن کتاب ارائه شده است را با دقت مطالعه نمائید. نحوه حل یکی دو مثال را ببینید و در ادامه سعی کنید مثالهای دیگر را خودتان حل کنید. صورت سوال را نگاه کنید و حل آن را با یک صفحه کاغذ بپوشانید. 10 دقیقه تا یک ربع سعی کنید راه حلی بنویسید. هر فرمولی که ممکن است برای حل سوال مفید باشد را بنویسید. روابط را کنار هم بگذارید و با هم ترکیب کنید و سعی کنید جوابی برای سوال بنویسید. بر روی حل سوال فکر کنید. صورت سوال را چند بار بخوانید. فهم سوال در حقیقت نصف حل آن است. مهم این است که بر روی سوال و مثال فکر کنید و سعی کنید راه حلی را بر روی کاغذ بیاورید. اینکه راه حلی بنویسید خودش خیلی عالی است حتی اگر جواب درست سوال نباشد. روش درست و اصولی حل سوال و مسئله در درس ریاضی این نیست که سوالهای زیادی را از روی حل المسائل ببینید بدون آنکه به آن فکر کنید. بلکه باید به نحوه حل سوالات و تمرینات فکر کنید و برای پیدا کردن راه حل ها تلاش نمائید. همینکه سعی می کنید راه حلی پیدا کنید خودش باعث پیشرفت ذهن شما می شود. اگر تعدادی سوال حل کنید که جواب همه را بلد هستید و خیلی راحت آنها را حل می کنید مانند ورزشکاری که وزنه های سبکی می زند و برای عضلاتش به لحاظ رشد فایده ای ندارد، این نوع سوالها هم برای پیشرفت ذهن شما خیلی مفید نیست. اما اگر در حال فکر کردن به سوالات سطح بالا هستید و برای حل آن تلاش می کنید و به زحمت افتاده اید مانند ورزشکاری که وزنه سنگین می زند و با زحمت آن را بلند می کند و عضلات خودش را پرورش می دهد، در این حالت ذهن شما هم پیشرفت خواهد کرد. البته خوب است که از سوالات راحت تر شروع کنید ولی در نهایت برای حل کردن و پیش بردن سوالات سطح بالا هم باید تلاش کنید و وقت بگذارید. حل تمرین و مسئله با این روش وقت می خواهد در نتیجه بهتر است، همانطور که گفته شد، در طول ترم درس ریاضی را بخوانید.



مطالعه مقاله روش مطالعه ریاضی برای امتحان هم مفید است.





یکی از روش های دیگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی این است که از اساتید و مدرسین تدریس خصوصی ریاضی با تجربه کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید بهتر است از کلاسهای خصوصی ریاضی در طول ترم استفاده نمائید. اگر خودتان درس را خوب خوانده اید در ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی از این کلاسها استفاده نمائید. البته شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به معنای غیبت در کلاسهای اصلی خودتان و یا به معنای بی نیاز شدن از درس خواندن و حل تمرین و مسئله نیست. کلاسهای تدریس خصوصی به عنوان یک امکان اضافه برای بهتر یاد گرفتن درس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. برای موفقیت در امتحان ریاضی، همانطور که گفته شد، از خواندن متن کتاب درسی و حل مثالهای داخل آن شروع کنید. در ادامه سراغ حل تمرینات حل نشده کتاب بروید. همانطور که گفته شد بعد از آن که متن کتاب درسی را خوب فهیمدید و چند مثال نمونه حل کردید باید خودتان تلاش کنید مثالهای اضافه تری حل نمائید. باید بر روی سوالات فکر کنید و راه حلی بنویسید. سپس حل تمرین را نگاه کنید و راه حل خودتان را اصلاح کنید. مرحله ای که خودتان روی تمرین فکر می کنید را دست کم نگیرید. در این مرحله ذهن شما رشد می کند و آمادگی پیدا می کند که وقتی راه حل درست را دید به سرعت آن را یاد بگیرد. بنابراین، حل دهها تمرین به صورت غیر اصولی نمی تواند شما را به موفقیت برساند بلکه اینکه تمرینات را با دقت بررسی کنید و خوب روی آن فکر کرده و راه حلی بنویسید و در ادامه راه حل خودتان را اصلاح کنید می تواند بسیار مفید تر باشد.





مطالعه مقاله روش صحیح و درست مطالعه ریاضی برای کنکور هم پیشنهاد می شود.

با توجه به مطالب ارائه شده، اگر در جستجوی راهکارها و روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور، مطالعه صحیح ریاضی و .... هستید موارد زیر می تواند مفید باشد.

1- در کلاس های مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل حاضر باشید.

2- در کلاسها خوب گوش دهید، جزوه بنویسید و سوال بپرسید.

3 بعد از کلاسها درس را مرور کنید و تمرین و مسئله حل نمائید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید و مثالها را حل کنید.

5- تمرینات را به صورت اصولی حل نمائید و روی آنها فکر کنید.

6- در طول ترم برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید و برنامه داشته باشید.

7- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید.



مطالعه کنید: بهترین قیمت کلاس تدریس خصوصی ریاضی چقدر است؟

8- در ایام امتحانات نمونه سوال امتحانی حل کنید.

9- برای آموزش و یادگیری درس ریاضی وقت بگذارید.

10- کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و خوب بخوانید.



زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 1805 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image