ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور روش صحیح و درست مطالعه ریاضی برای کنکور

روش صحیح و درست مطالعه ریاضی برای کنکور

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با روش صحیح و درست مطالعه ریاضی برای کنکور توضیحاتی ارائه می گردد. در حقیقت نحوه مطالعه ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه و خواندن ریاضی با امتحان اشتراکاتی دارد و تفاوت هایی هم بین این دو حالت وجود دارد. به عنوان یک مثال کوچک، در هر دو حالت باید درس را خوب فهمید و متوجه شد اما به هر حال نوع آزمون ها با هم متفاوت است و آنطور که در جلسه کنکور انتظار می رود دانش آموز یا دانشجو بتواند راه حل تست و سوال را در یک دقیقه یا کمی بیشتر متوجه شود و آن را حل کند، در جلسه امتحان چنین حالتی وجود ندارد و می توان با در اختیار داشتن زمان بیشتری به سوالات فکر کرد. به همین دلیل حین مطالعه ریاضی برای کنکور باید ملاحظاتی را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهایی برای موفقیت در ریاضی و فیزیک کنکور و کسب رتبه برتر کنکور

شاگرد اول بودن و موفقیت در ریاضی کنکور: بسیار اتفاق افتاده است که در یک کلاس شخصی که شاگرد اول بوده است و همیشه نمرات خوبی می گرفته است در کنکور آن طور که باید و شاید و آن گونه که انتظار می رفت نتیجه خوبی نمی گیرد. دلیل این امر چیست؟ مسلما همانطور که گفته شد به تفاوت این دو نوع آزمون بر می گردد. اینکه درس را خوب فهمیده باشید و خوب بلد باشید برای امادگی کنکور بخشی از کار است و در کنار آن باید کارهای تکمیلی ای هم انجام گردد. برای اینکه در امتحان ریاضی قبول شوید و حتی نمره خوب بگیرید کافی است درس را خوب خوانده باشید و در کلاس های ریاضی در طول ترم حاضر بوده باشید. در ضمن در کنار این موارد حل تمرین و مسئله برای تسلط بیشتر بر درس لازم است. برای موفقیت در ریاضی کنکور هم این مراحل لازم است. اما همانطور که گفته شد باید موارد دیگری هم در نظر گرفته شود.

پیشنهاد می شود مقاله
نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری را هم مطالعه نمائید.

نحوه مطالعه صحیح ریاضی کنکور: روش صحیح مطالعه ریاضی برای کنکور این است که در مرحله اول سعی کنید درس را خوب بفهمید. اگر کلاس های ریاضی شما در مدرسه هنوز تمام نشده است در این کلاس ها به صورت کامل شرکت نمائید. در کلاس های ریاضی سوالات خودتان را بپرسید و از این کلاس ها به عنوان یک فرصت خوب استفاده نمائید. همزمان با کلاس ها درس را بخوانید تا از خوب فهمیدن آن توسط خودتان مطمئن شوید و مشخص شود در چه بخش هایی اشکال دارید. شرکت در 100 جلسه کلاس تدریس ریاضی بدون درس خواندن و حل تمرین توسط خودتان فایده ندارد. اگر کلاس های ریاضی شما هنوز تمام نشده است از این کلاس ها بیشترین استفاده را ببرید. اگر پشت کنکوری هستید و در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید می توانید از اساتید و مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی متوسطه، کنکور و دانشگاه فعالیت دارند برای یادگیری بهتر درس و تسلط بر آن کمک بگیرید.

برای مشاهده لیست کامل اساتید ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


مرحله اول برای خوب نتیجه گرفتن: پس همانطور که گفته شد در مرحله اول باید سراغ این بروید که درس برای شما خوب جا بیفتد. برای شروع تست زنی و تست ریاضی کار کردن عجله نداشته باشید. البته اگر از قبل مباحثی را خوب بلد هستید و خوانده اید؛ می توانید همزمان با مطالعه مباحث جدید و یادگیری بحث های جدید برای مباحثی که از قبل خوانده شده است تست بزنید و ایرادی ندارد. مثلا ممکن است شما در حال یادگیری مبحث انتگرال باشید و برای یادگیری آن هنوز در حال مطالعه متن کتاب درسی هستید و یا تمرین حل می کنید ولی بحث تابع و دامنه و برد تابع را از قبل خوانده اید. می توانید در عین حال که مبحث انتگرال را مطالعه می کنید و تمرینات آن را انجام می دهید برای مبحث تابع تست بزنید و تسلط خودتان را افزایش دهید. این روند خوب است. بنابراین برای هر مبحث به تناسب زمانی که دارید سعی کنید ابتدا آن را بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید و بعد از طی این مراحل سراغ تست زنی بروید.

مطالعه مقاله چگونه برای کنکور و امتحان ریاضی را درست بخوانیم؟ هم در زمینه موفقیت در ریاضی کنکور کاملا مفید است.

برای تست زدن عجله نکنید: بسیاری از دانش آموزان سعی می کنند هر چه سریعتر به مرحله تست زنی برسند. یعنی احساس می کنند چون در کنکور قرار است مثلا برای همین درس ریاضی به تست ها پاسخ بدهند پس هر کار دیگری غیر از تست زنی کار بیهوده ای است و مفید نمی باشد. البته که تست زنی مهم است ولی کارهای قبل از آن هم اهمیت زیادی دارد. تصور کنید شخصی می خواهد ساختمانی را بسازد و خیلی دوست دارد هر چه سریعتر به مرحله کارهای تزئینی و نمای ساختمان برسد و برای اینکه سریعتر به این مرحله برسد مراحل قبلی آن مانند پایه ریزی، سقف و دیوارها را سریع رد می کند و برای آن زمان کافی نمی گذارد و دقت نمی کند. خوب مسلما اگر در نهایت این ساختمان نمای زیبایی هم داشته باشد ولی واضح است که پایه قوی ای ندارد و نمی توان برای زندگی کردن در آن خیلی روی چنین ساختمانی حساب کرد. اگر شما هم پایه درس ریاضی را قوی نگذارید، اشکالات را رفع نکنید، در کلاس ها حاضر نبوده باشید و تمرین به اندازه کافی انجام نداده باشید (برای هر مبحث مد نظر است) در نهایت اگر 1000 تست هم کار کنید، این تست ها چون روی پایه قوی ای کار نشده است در نهایت نمی تواند مفید و موثر باشد. امیدواریم با این مثال برایتان واضح شده باشد که مراحل قبل از تست زنی چقدر مهم است. البته نباید خیلی هم وسواس به خرج دهید و به تناسب زمانی که دارید باید در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت قبل از تست زنی درس را بخوانید و تعداد مناسبی تمرین حل کنید و رفع اشکال نمائید. با در نظر گرفتن این روند قدم بزرگی برای موفقیت در کنکور ریاضی بر داشته اید.

در این مقاله هم نکات خوبی ارائه شده است:
چگونه در کنکور 97 و 98 ریاضی را درصد بالایی بزنیم؟

الزامات و شرایط موفقیت در ریاضی کنکور: بعد از در نظر گرفتن مراحلی که ذکر شد سراغ این بروید که برای آزمون کنکور با تمام الزامات و شرایطی که دارد آماده شوید. اگر به زبان ریاضی بخواهیم بگوئیم: یادگیری پایه ای، عمقی و مفهومی درس ریاضی شرط لازم برای موفقیت در ریاضی کنکور است ولی کافی نیست. باید علاوه بر اینکه اصل درس را خوب بلد هستید و بر مباحث مربوط به آن مسلط شده اید، به اندازه کافی هم تست بزنید و روند درست تست زدن و درست عمل کردن در جلسه کنکور را یاد بگیرید. همانطور که گفته شد، افرادی که در امتحانات موفق هستند ولی در کنکور عملکرد خوبی ندارند به این دلیل است که این مرحله نهایی را خوب تمرین نکرده اند. ممکن است شما ذهن ریاضی خیلی قوی ای داشته باشید و حتی در ریاضی نابغه باشید ولی هر سوال را در 10 دقیقه بتوانید پاسخ دهید و یا دقت شما کم باشد و جواب نهایی را درست بدست نیاورید. این فایده ندارد. باید با تست زنی بعد از خواندن متن درس و حل تمرین و مسئله، سعی کنید هم دقت خودتان را در پاسخ دادن به سوالات کنکور افزایش دهید و هم این مهارت را بدست آورید که در زمان کوتاه راه حل را تشخیص دهید و با بهترین و کوتاهترین روش سوال را حل کنید. در کنکور فقط جواب آخر از شما خواسته می شود و مهم است که دقت بالایی داشته باشید. اگر اشتباه زیاد دارید و با وجود بلد بودن راه حل جواب درست را معمولا بدست نمی آورید روی این قضیه هم باید کار کنید. - با کلیک بر روی عبارت ریاضی کنکور در زمینه نحوه موفقیت در ریاضی کنکور مطالب بسیار خوبی را خواهید دید.

جمع بندی: به عنوان جمع بندی روند را ذکر می کنیم. هر مبحث را خوب بخوانید و از روی کتاب درسی مطالعه نمائید و برای آن تمرین و مسئله حل کنید. در ادامه به صورت مبحثی تست بزنید. اگر دیدید که خوب پیش نمی روید و تست ها سخت است فعلا زمان در نظر نگیرید و روی آنها فکر کنید و بررسی نمائید. در ادامه که مسلط تر شدید با در نظر گرفتن زمان استاندارد تست بزنید. چند مبحث را که با این ترتیب کار کردید در ادامه تست های ترکیبی بزنید که حین تست زدن بتوانید این را هم تمرین کنید که تشخیص دهید تست از کدام مبحث است. در کنکور این هم مهم می باشد. اگر به شما بگویند که این تست از مبحث نسبت های مثلثاتی است خوب پاسخ دادن به آن راحت تر است به نسبت حالتی که در مجموعه ای از تست ها و از مباحث مختلف خودتان بخواهید تشخیص دهید که این سوال مربوط به کدام مبحث است. پس باید برای درس ریاضی تست های مجموعه ای را بعد از تست های مبحثی بزنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم را هم مطالعه نمائید.

تست زنی صحیح و اصولی: حین تست زنی نکات مهم را یادداشت کنید و تست های مهمتر را علامت بزنید. تکنیک های درست تست زدن را یاد بگیرید. در هر مجموعه از تست های کنکور مواردی وجود دارد که شما بلد نباشید. حتی رتبه اول کنکور هم همه ی تست های تمام درس ها را پاسخ نمی دهد. این هم خودش یک مهارت است که سریع تشخیص دهید که این تستی که الان در بین تست های مختلف مشاهده کرده اید را باید پاسخ دهید و یا کلا کنار بگذارید و یا پاسخ دادن به آن را به بعد موکول کنید. روی این موارد هم کار کنید و از افرد موفق در کنکور کمک بگیرید. مواردی که بلد نیستید را نزنید تا نمره منفی نگیرید. در یک کلام اگر بخواهیم بگوئیم: برای موفقیت در کنکور و ریاضی کنکور تسلط بر درس و درست تست زدن حرف اول و آخر را می زند. شما مواردی را در کنکور می توانید پاسخ دهید که بر مباحث مربوط به آن مسلط باشید. در کنار این با مهارت کامل از کنار موارد و تست هایی که بلد نیستید عبور کنید و وقت خودتان را برای پاسخ دادن به تست هایی که بلد هستید ذخیره نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1922 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image