ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه گرفتن نمره خوب در درس های استاتیک و مقاومت مصالح

نحوه گرفتن نمره خوب در درس های استاتیک و مقاومت مصالح

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با نحوه گرفتن نمره خوب در درس های مقاومت مصالح و استاتیک توضیحاتی ارائه می گردد. برای اینکه در این دو درس موفق باشید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه مقاومت مصالح بخوانیم و آن را یاد بگیریم

توضیحات کلی در رابطه با نحوه گرفتن نمره خوب در درس های مقاومت مصالح و استاتیک

برای گرفتن نمره خوب در درس های استاتیک و مقاومت مصالح در مرحله اول این نکته را باید به خوبی درک کنید که این دو درس درس هایی مفهومی و درکی هستند. به این معنی که با سطحی خوانید این درس ها نمی توانید خوب نتیجه بگیرید. برخی از دانشجویان این دو درس را بارها و بارها افتاده اند و ان هم دقیقا به این دلیل است که نحوه مطالعه این دو درس را بلد نیستند و یا امید دارند با همان روش های قبلی در این دو درس موفق شوند. شما برای اینکه در دروس استاتیک و مقاومت مصالح نمرات خوبی بگیرید باید این دو درس را خیلی خوب درک کرده باشید. در مرحله اول باید در کلاس ها حضور کامل داشته باشید. علاقه نشان دهید و در ردیف های جلوی کلاس بشینید. به نحوه حل تمرین توسط استاد دقت نمائید. سعی کنید استدلال های ایشان و دلیل استفاده از روابط را خوب یاد بگیرید. باید بخواهید که مطالب را یاد بگیرید تا یادگیری برای شما اتفاق بیفتد. فقط با حضور در کلاس به جایی نمی رسید. جزوه خوبی بنویسید و دلایل استفاده از هر فرمول و رابطه و چگونگی حل مسئله را یادداشت نمائید. سعی کنید نحوه تحلیل مسائل را یاد بگیرید. باید بخش از ذهن شما که مسئول تحلیل مسائل است تقویت شود. باید سعی کنید برخورد با مسائل جدید در این دو درس را یاد بگیرید و مسائل را مورد بررسی دقیق قرار دهید. اگر استاد خودتان خوب تدریس نمی کند یا نحوه تدریس ایشان به گونه ای است که برای شما مفهومی نیست از اساتید خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین استاتیک و مقاومت مصالح بر روی عبارت های تدریس خصوصی استاتیک و تدریس خصوصی مقاومت مصالح کلیک کنید.

مطالعه مقاله
نحوه حل مسائل و تمرینات استاتیک هم مفید است.

برای اینکه در امتحان این دو درس مهم مهندسی نمره خوبی بگیرید باید به خوبی با این درس ها در طول ترم درگیر شوید. از همان ابتدای ترم مطالب را دنبال کنید و تمرین و مسئله حل نمائید. شما شاید قبلا از بخش تحلیلی ذهن خودتان کمتر استفاده کرده اید. ممکن است برای حل تمرینات ریاضی و فیزیک همیشه سعی کرده اید با حفظ کردن فرمول ها نتیجه بگیرید. اما در رشته های مهندسی و در این دو درس قضیه فرق می کند. آیا بلد هستید سوالات را تحلیل نمائید؟ آیا اگر سوال جدیدی به شما داده شود بلد هستید آن را حل کنید. باید با تمرین کردن خودتان را تقویت نمائید. سعی کنید اول تمرینات کلاسی استاتیک و مقاومت مصالح را مرور نمائید و بعد یک بار بدون نگاه کردن به راه حل برای خودتان حل کنید. در مرحله بعد سراغ سوال هایی بروید که قبلا ندیده اید. ممکن است در ابتدای کار سخت به نظر برسد. اما سعی کنید برای هر سوال راه حلی پیدا کنید. از نحوه برخورد استاد خودتان با تمرینات ایده بگیرید. در این دو درس فرمول های کمی وجود دارد و فقط باید یاد بگیرید به درستی از این روابط استفاده نمائید. در درس استاتیک شاید 70 یا 80 درصد مسائل را بتوانید با معادلات تعادل حل کنید. فقط باید رسم نمودار جسم آزاد و تحلیل مسئله را یاد بگیرید. در درس مقاومت مصالح هم واقعا فرمول های کمی وجود دارد. حضور مرتب در کلاس ها، خواندن درس در طول ترم و تمرین حل کردن و یادگیری تحلیل مسائل حتما شما را به نمره خوب می رساند.


این مقاله را هم بخوانید: چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟

استفاده از فیلم های آموزشی رایگان برای یادگیری استاتیک و مقاومت مصالح

در همین سایت ایران مدرس برای یادگیری بهتر دروس استاتیک و مقاومت مصالح فیلم هایی به صورت رایگان ارائه شده است. البته تعداد این فیلم ها به مرور افزایش خواهد یافت. برای یادگیری مباحث مهمی مانند نحوه محاسبه گشتاور نیرو، ممان اینرسی و تنش ناشی از گشتاور خمشی و .... مشاهده فیلم های آموزشی زیر مفید است.


فیلم آموزشی - نحوه محاسبه تنش ناشی از گشتاور خمشی از درس مقاومت مصالح با مثال تشریحی

فیلم آموزشی - تعریف ضرب داخلی و ضرب خارجی بردارها در فیزیک و استاتیک به زبان ساده

فیلم آموزشی - آموزش ممان اینرسی به زبان ساده از درس استاتیک و ایستایی

فیلم آموزشی - نحوه استفاده از روش برش زدن و مقطع زدن برای تحلیل خرپا

فیلم آموزش گشتاور نیرو حول نقطه مشخص به زبان ساده از درس استاتیک


مطالعه کنید: قضیه کاستیگلیانو یا کاستیلیانو برای محاسبه خیز تیر در مقاومت مصالح

استفاده از جزوه های آموزشی و نمونه سوالات امتحانی موجود در همین سایت ایران مدرس

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، در همین سایت ایران مدرس جزوات آموزشی و نمونه سوالات امتحانی برای گرفتن نمره خوب در درس های استاتیک و مقاومت مصالح هم ارائه شده است. تعدادی از این جزوات در ادامه ارائه شده است. برای مشاهده موارد بیشتر بر روی عبارت های دانلود استاتیک و دانلود مقاومت مصالح کلیک نمائید. در نظر داشته باشید که استفاده از کتاب مرجعی که استاد شما معرفی می کند مانند مریام و بیرجانسون در اولویت قرار دارد و از موارد زیر برای یادگیری بهتر می توانید استفاده نمائید.


دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی مقاومت مصالح 2 مهندسی مکانیک سال تحصیلی 97-98

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی مقاومت مصالح 1 رشته مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی

دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی استاتیک مهندسی مکانیک ترم اول سال تحصیلی 97-98

دانلود جزوه استاتیک: ممان اینرسی


اگر می خواهید در این دو درس نمره خوبی بگیرید بعد از تمام کردن درس شب قبل از امتحان برگه ای را که در ان از مباحث مختلف سوال نوشته اید در کنار خودتان قرار دهید و سعی کنید مانند امتحان در زمان مشخصی به آن پاسخ دهید. استفاده از نمونه سوالات امتحانی هم بسیار مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2133 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image