ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه موفق شدن در امتحان استاتیک و یادگیری درست آن

نحوه موفق شدن در امتحان استاتیک و یادگیری درست آن

به اشتراک گذاری

نحوه موفق شدن در امتحان استاتیک و یادگیری درست آن توضیحاتی ارائه شده است. استاتیک جزو دروس مهم و پایه ای رشته مهندسی مکانیک و بسیاری از رشته های فنی مهندسی است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در درس استاتیک نمره بهتری بگیریم؟

برای اینکه درس استاتیک را درست یاد بگیرید و در امتحان استاتیک نمره خوبی را کسب نمائید باید سعی کنید در طول ترم این درس را بخوانید. استاتیک جزو دروس بسیار مهم و پایه ای برای رشته های فنی مهندسی است و مطالعه و یادگیری درست این درس هم برای موفقیت در امتحان خود درس استاتیک مهم است و هم در یادگیری و حل مسائل و تمرینات دروس دیگر مانند درس مقاومت مصالح اهمیت بالایی دارد. بسیار مهم است که درس استاتیک در طول ترم خوانده شود. در واقع یک دانشجوی رشته مهندسی مکانیک یا عمران و یا سایر رشته های فنی مهندسی برای اینکه بتواند درس استاتیک را به خوبی یاد بگیرید باید قوه تحلیل خودش را افزایش دهد و یاد بگیرد برای مسائل جدیدی که از قبل ندیده است راه حل ارائه نماید. در واقع درس استاتیک با بخشی از ذهن که به تحلیل مسائل می پردازد سر و کار دارد. برای موفقیت در امتحان استاتیک دانشجویان معمولا نیاز به حفظ کردن فرمول ها و روابط زیادی ندارند. اکثر مسائل و تمرینات درس استاتیک از مباحث تعادل، خرپا، قاب ها و ماشین ها و .... با همان معادلات تعادل قابل حل هستند. بنابراین لازم نیست فرمول های زیادی را حفظ کرد. تنها کاری که یک دانشجو برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحان استاتیک باید خوب انجام دهد این است که بتواند از همین فرمول های محدود به درستی استفاده نماید و بتواند مسائل را به درستی تحلیل کند.

برای دانلود رایگان جزوات اموزشی و نمونه سوالات امتحانی درس استاتیک بر روی لینک مقابل کلیک کنید:
جزوه آموزشی، نمونه سوال امتحانی و مقالات مفید استاتیک و ایستایی

با توجه به مطالبی که ذکر شد واضح است که استاتیک یک درس حفظ کردنی نیست. برای یادگیری بهتر استاتیک لازم نیست فرمول های زیادی را حفظ نمائید بلکه باید یاد بگیرید مسائل را درست تحلیل کنید. هر سوالی که به شما داده شد باید در مرحله اول داده های سوال و خواسته های آن را برای خودتان مشخص نمائید. ببینید که چه مجهولاتی در سوال وجود دارد و چه داده هایی را در اختیار دارید. در مرحله بعد سراغ رسم نمودار جسم آزاد بروید. بسته به اینکه چه مجهولاتی از شما خواسته شده است ممکن است کل جسمی که در سوال داده شده است و یا بخشی از آن را به عنوان نمودار جسم آزاد در نظر بگیرید. به هر میزان تمرینات بیشتری را حل کنید در رسم نمودار جسم آزاد مهارت بیشتری را پیدا می کنید. برای مسائل مرتبط با قاب ها و ماشین ها ممکن است لازم باشد اجزا را از محل مفصل ها تفکیک کنید و برای تک تک اجزا نمودار جسم آزاد رسم کرده و معادلات کافی را بنویسید. بعد از رسم نمودار جسم آزاد نوبت به نوشتن معادلات تعادل می رسد. برای نوشتن معادله تعادل گشتاور سعی کنید تعادل گشتاور را حول نقطه ای بنویسید که بیشترین تعداد مجهول از آن نقطه عبور می کند. با نوشتن معادلات تعادل و با حل درست معادلات بدست آمده مجهولات تعیین می گردد.

مطالعه مقاله
چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟ هم مفید است.


برای موفق شدن در امتحان درس استاتیک و برای گرفتن نمره خوب در این درس بسیار مهم است که بارها و بارها تمرینات متعددی را حل کنید و روی تمرینات تامل و تفکر کنید. خیلی سریع سراغ جواب سوال نروید و سعی کنید خودتان حتما راه حلی را بنویسید. تا زمانی که روی تمرینات فکر نکنید و خودتان راه حل ارائه ندهید این درس را خوب یاد نمی گیرید. باید ذهن خودتان را به تحلیل کردن و ارائه راه حل برای سوالاتی که از قبل ندیده اید عادت دهید. یک راه حل خوب این است که برای هر تمرین در حد 5 تا 10 دقیقه زمان در نظر بگیرید و در این فاصله زمانی راه حلی را بنویسید و تا وقتی که زمان شما به پایان نرسیده است سراغ راه حل آماده سوال نروید. بعد از نوشتن راه حل، آن را با حل درست سوال مقایسه نمائید و اگر اشتباهی وجود دارد آن را یاد بگیرید. به هر حال برای موفق شدن در درس استاتیک و یادگیری درست آن راه حلی به جز تمرین حل کردن و تلاش برای تقویت بخش تحلیل ذهن وجود ندارد. باید به اندازه کافی برای مطالعه این درس وقت در نظر بگیرید و بعد از خواندن متن کتاب درسی و حل مثال های ان خودتان سعی کنید تمریناتی را با روش گفته شده حل نمائید تا بر درس مسلط شوید. مطالعه مقاله آموزش محاسبه گشتاور نیرو در حالت 3 بعدی هم مفید است.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه اموزش و تدریس خصوصی درس استاتیک بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1444 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image