ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در درس استاتیک نمره بهتری بگیریم؟

چگونه در درس استاتیک نمره بهتری بگیریم؟

به اشتراک گذاری

برای اینکه در درس استاتیک نمره بهتری بگیرید باید مجموعه ای از عوامل را در نظر داشته باشید. در مرحله اول سعی کنید در کلاس های اصلی خودتان در دانشگاه به صورت کامل حضور داشته باشید و به مطالبی که استاد و مدرس شما ارائه می کند گوش دهید. برای دروس دانشگاهی و از جمله برای درس مهم استاتیک که برای اکثر رشته های فنی مهندسی ارائه می گردد، حضور در کلاس بسیار مهم است. وقتی در کلاس حضور دارید در جریان مطالبی که قرار است درس داده شود قرار می گیرید و با نوشتن جزوه در این کلاس ها داشتن یک منبع خوب برای مطالعه و مرور بعدی برای خودتان را تضمین می نماید. استاتیک درسی است که با بخش تحلیل و استدلال ذهن شما سر و کار دارد. ممکن است در دوره متوسط کمتر از این بخش استفاده کرده باشید و باید در طول ترم قوه تحلیل خودتان را تقویت کنید. در نظر گرفتن موارد زیر می تواند بسیار مفید باشد.

در کلاس های استاتیک حضور فعال داشته باشید: همانطور که گفته شد برای درس استاتیک و دروس دانشگاهی حضور در کلاس ها بسیار مهم است. به عنوان مثال برای درس ریاضی دهم در کل کشور مطالب یکسانی تدریس می شود و کتاب هم کاملا مشخص است. ولی برای دروس دانشگاهی مانند استاتیک در هر دانشگاهی ممکن است استاد درس مربوطه مرجع متفاوتی را معرفی نماید و در ضمن اینکه بخش اصلی مطلب را از یکی از مراجع ارائه نماید و تمرینات را از مراجع دیگری بدهد. بنابراین وقتی در کلاس حاضر هستید؛ علاوه بر اینکه با نحوه برخورد استاد و مدرس خودتان با مسائل اگاه می شوید و روند حل سوالات را آموزش می بینید، در کنار آن جزوه خوبی می نویسید و متوجه هم خواهید شد که استاد استاتیک شما بیشتر روی کدام مطالب تاکید دارد و از کدام مرجع بیشتر درس را ارائه می نماید. البته حضور شما باید در کلاس حضور فعالی باشد و برای یادگیری و درک مطلب در کلاس حاضر باشید. بعضی از دانشجویان فقط برای حضور غیاب است که در کلاس حاضر هستند. سوال بپرسید، جزوه بنویسید و به سوالات دیگران گوش دهید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس : سرفصل های درس استاتیک

در طول ترم درس بخوانید و تمرین حل کنید: برای درسی مانند استاتیک بسیار مهم است که در طول ترم درس بخوانید. در ایام امتحانات فرصت کافی برای یادگیری استدلال کردن روی تمرینات را نخواهید داشت. باقی گذاشتن درس برای ایام امتحانات اصلا ایده خوبی نیست. خصوصا برای دروسی مانند استاتیک که مباحث گسترده ای دارد و اصلا درسی نیست که با حفظ کردن فرمول ها بتوانید از پس آن بربیائید. در حقیقت استاتیک فرمول های زیادی ندارد. با همان روابط تعادل اکثر مسائل قابل حل است. ولی باید در کلاس ها حاضر باشید، متن کتاب درسی را بخوانید، تمرینات نمونه و حل شده را مورد بررسی قرار دهید و خودتان هم در طول ترم روی تمرینات تامل و تفکر نمائید و مسئله حل کنید. باید روی تمرینات فکر کنید و بتوانید آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. برای موفقیت در این درس باید قوه تحلیل خودتان را تقویت کنید.

پیشنهاد می شود مقاله
نحوه محاسبه گشتاور نیرو در درس استاتیک به زبان ساده را حتما بخوانید.

دنبال راه حل های کوتاه و میانبر نباشید: برای پاس کردن درس استاتیک و برای اینکه این درس را خوب یاد بگیرید و در آن موفق باشید دنبال این نروید که با زمان کم و با سطحی خوانی درس در امتحان موفق شوید. این روند اگر در درس استاتیک هم برای شما مشکل ساز نباشد، در دروس دیگری مانند مقاومت مصالح و .... که استاتیک برای آنها پیش نیاز است مشکل ایجاد می کند. سعی کنید پایه را خوب و محکم بذارید تا در دوران تحصیل در همه ی دروس موفق عمل کنید و بعد از فارغ التحیلی هم بتوانید با معدل بالایی که دارید در مصاحبه های تحصیلی و شغلی موفق باشید. اگر در همین درس پایه ای استاتیک استدلال کردن درست و تحلیل کردن را یاد بگیرید در ادامه در درس های دیگر خودتان هم موفق تر خواهید بود.


برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که می توانند در زمینه یادگیری استاتیک به شما کمک کنند بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید.

درست تمرین حل کنید: در کتاب های مرجع استاتیک مانند مریام و بیرجانستون تمرینات بسیار زیادی ارائه شده است که هیچ دانشجویی به نظر نمی رسد توانسته باشد همه ی آن تمرینات را حل کند و لزومی هم ندارد که همه ی تمرینات را بررسی کنید. البته واضح است که به هر میزان بیشتر وقت بگذارید مسلط تر خواهید شد. ولی بحث این است که تلاش نکنید برای اینکه تمرینات بیشتری حل کنید نحوه حل تمرین بدون تفکر و تامل را به کار ببرید. اینکه صورت سوال را نگاه کنید و بعد سریع از روی حل المسائل جواب را ببینید نتیجه خوبی را نخواهید گرفت. باید خودتان روی تمرینات فکر کنید. برای هر سوال 10 دقیقه تا یک ربع به خودتان وقت بدهید و راه حلی بنویسید. وقتی تلاش می کنید برای یک سوال تعادل و یا خرپا (به عنوان مثال) راه حلی بنویسید به جنبه های مختلف آن فکر خواهید کرد و فرمول ها و روابط مهم و راه حل هایی که ممکن است مفید باشد را از نظر خواهید گذارند. همین تلاش شما برای حل مسئله باعث می شود ذهن شما برای تحلیل و استدلال تلاش کند. در نتیجه در این زمینه قوی تر خواهید شد و کم کم روی تمرینات و حل کردن آنها تسلط بیشتری خواهید داشت. بنابراین به جای اینکه تمرینات بیشتری را فقط با نگاه کردن به حل المسائل مورد بررسی قرار دهید، تمرینات محدودتری را حل کنید ولی درست تمرین کنید و استدلال کردن و تحلیل کردن مسائل را تمرین کنید. با در نظر گرفتن این موارد می توانید استاتیک را بهتر یاد بگیرید و در آن نمره بهتری هم بگیرید.

پیشنهاد می شود مقاله بسیار خوب چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟ را بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image