ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی اموزش صفر تا صد استاتیک

اموزش صفر تا صد استاتیک

به اشتراک گذاری

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با اینکه چگونه صفر تا صد درس استاتیک را یاد بگیرید توضیح داده شده است. برای بسیاری از رشته های مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مهندسی عمران و .... درس استاتیک یکی از دروس بسیار مهم و پایه ای است.


برای مشاهده لیست مدرسین استاتیک بر روی عبارت تدریس خصوصی استاتیک کلیک کنید.


مطالعه چگونه استاتیک بخوانیم و آن را یاد بگیریم و پاس کنیم؟ هم مفید است.


برای اینکه بتوانید از 0 تا 100 درس استاتیک را خیلی خوب یاد بگیرید باید از ابتدای ترم این درس را بخوانید. ابتدا سعی کنید بر مبحث بردارها و عملیات های مختلفی که برای بردارها انجام می شود مسلط باشید. در حقیقت نقطه شروع و صفرم درس استاتیک مبحث بردارها است. مثلا ضرب خارجی بردار را خیلی خوب باید بلد باشید چرا که گشتاور نیرو در حالت 3 بعدی با استفاده از ضرب خارجی بدست می آید.


تجزیه نیروها و بردارها را باید 100 درصد بلد باشید چرا که وقتی معادلات تعادل را می نویسید باید به راحتی بتوانید در حالت دو بعدی یا 3 بعدی نیروها را تجزیه کنید. در مرحله بعد سراغ معادلات تعادل بروید. شاید با خوب یاد گرفتن معادلات تعادل 70 یا 80 درصد مباحث استاتیک را بلد باشید. به عنوان مثال در مبحث خرپا یا قاب ها و ماشین ها یا حتی وقتی در حال رسم نمودار نیروی برشی و گشتاور خمشی هستید مبحث تعادل را لازم دارید.


مطالعه نمائید: آموزش استاتیک از صفر تا صد به بیان ساده



مهمترین بخش در درس استاتیک مبحث تعادل و معادلات تعادل است. اگر تعادل را خوب یاد بگیرید نه تنها به سوالات آن پاسخ می دهید بلکه در مباحث خرپا، قاب ها و ماشین ها و ... هم کار شما راحت تر خواهد شد. در بحث تعادل هم باید گشتاور و نحوه محاسبه گشتاور را خوب یاد بگیرید. گشتاور در حقیقت اثر دورانی نیرو است. در حالت دو بعدی برای محاسبه گشتاور باید نیرو را در فاصله عمودی آن تا نقطه مورد نظر ضرب نمائیم. در حالت سه بعدی برای محاسبه گشتاور باید از ضرب خارجی استفاده نمائیم. برای تعادل جسم صلب هم تعادل انتقالی و هم تعادل دورانی باید برقرار باشد. یعنی هم باید مجموع نیروها برابر صفر باشد و هم مجموع گشتاور نیروها حول هر نقطه دلخواه.


مطالعه نحوه محاسبه گشتاور نیرو در درس استاتیک به زبان ساده هم پیشنهاد می شود.


بنابراین اگر می خواهید 0 تا 100 استاتیک را بلد باشید معادلات تعادل را بسیار جدی بگیرید. روی مباحث دیگر مانند کوپل و رنچ و ... هم کار کنید. سعی کنید در طول ترم درس را بخوانید و تمرینات زیادی را بررسی نمائید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com تعداد زیادی فیلم آموزش استاتیک به زبان ساده ارائه شده است. دقت کنید که برای تسلط بیشتر بر درس استاتیک باید سعی کنید ذهن منطقی و تحلیل گر خودتان را تقویت نمائید. تمرینات زیادی را حل کنید و بر روی تمرینات فکر کنید. ذهن خودتان را به ارائه راه حل و درست استدلال کردن عادت دهید. استاتیک فرمول های زیادی ندارد فقط باید بتوانید خوب تحلیل کنید و با استدلال درست به جواب صحیح برسید. اگر حل المسائل دارید سریع آن را نگاه نکنید. خودتان برای هر سوال جواب بنویسید و بعد جواب خودتان را با پاسخ درست مقایسه نموده و روش صحیح حل مسئله را یاد بگیرید.


برای دانلود جزوه های استاتیک pdf بر روی لینک دانلود جزوه و سوال استاتیک کلیک کنید.


برای یادگیری صد در صد عمقی و مفهومی استاتیک از پایه و از صفر به زبان ساده کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس و آموزش استاتیک


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5710 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image