ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی الگوسازی مثبت و کشف نقاط قوت راهکارهای عالی برای موفقیت در درس و تحصیل

الگوسازی مثبت و کشف نقاط قوت راهکارهای عالی برای موفقیت در درس و تحصیل

به اشتراک گذاری

الگوسازی مثبت برای پیشرفت در درس و تحصیل و موفقیت در درس ها بسیار مفید و موثر است و در این بخش توضیح داده شد. کشف نقاط قوت، نقطه ی آغاز پیشرفت درسی  است و در این بخش این مورد هم بررسی خواهد شد.

دانش آموزان علاقه مند هستند که در تمام درس ها به سطح بالایی از رشد و یادگیری برسند، اما همیشه درس ها و مباحثی وجود دارد که افراد بر آنها تسلط بیشتری دارند. یکی از بهترین روش هایی که به دانش آموزان کمک می کند تا در سایر درس ها نیز پیشرفت کنند، الگوسازی مثبت است.

منظور از الگوسازی این نیست  که از روش های مطالعاتی دیگران، به پیشرفت و موفقیت برسیم بلکه، منظور یادگیری از خودمان است. بهتر است کمی فکر کنیم و تمرکزمان را بر درسی که در آن از همه قوی تر هستیم قرار دهیم. سپس با تفکر راجع به آن درس علت های موفقیتمان را روی یک برگه بنویسیم.

پیشنهاد می شود مقاله مثبت نگری و برخورد متوازن با نقاط قوت و ضعف برای موفقیت در تحصیل را هم بخوانید.

علت ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1-قبل از تدریس دبیر، این درس را پیش خوانی می کنم.


2-در کلاس این درس، میزان دقت و تمرکزم بسیار بالاست.

3-بلافاصله، در همان روز، درس ها را مرور می کنم و تکالیفم را انجام می دهم.

4-در کنار کتاب درسی ام، درسنامه ی کتاب تست را هم مطالعه می کنم.

می توانیم بعد از اینکه به تمام جوانب  فکر کردیم، نکاتی را که یادداشت کرده ایم به ترتیب اولویت بندی کنیم و سپس برای سایر درس ها فکر کنیم که اجرای کدام روش می تواند موثر و مثمر ثمر باشد.

کلکسیون مطالعه ی شما مخصوص خود شماست و مطالعه ی روش های مطالعه و یادگیری دیگران تنها می تواند برای شما الهام بخش و انگیزاننده باشد. سریع تر به روش های کاربردی برای خودتان فکر کنید و تصمیم بگیرید.

منبع:مجله ی کانون فرهنگی آموزشی قلم چی

پرستو عسکری



الگوسازی مثبت

مطالعه این مقاله هم مفید است: یادگیری چگونه اتفاق می افتد - نحوه افزایش بهره وری در یادگیری

کشف نقاط قوت، نقطه ی آغاز پیشرفت درسی  است

کشف نقاط قوت بر اساس تحلیل بازخورد، ظهور و بروز می یابد. بازخورد، اعم از مثبت و منفی یا بینابینی مانند چراغ های راهنمایی تذکر می دهند، توهم دانستن را از دانستن  واقعی جدا می کنند و متمایز می سازند. پشت هر نقطه ی قوتی یک روش موفقی نهفته است. تحلیل بازخورد به روش نوشتن، ابزار کشف روش های موفق ماست. حتی تحلیل نقاط ضعف و به تعبیر درست تر کشف نقاط ضعف (شامل یادگیری ناقص یا توهم یادگیری)  یک موفقیت  است که تنها از طریق تحلیل بازخورد به دست می آید. کشف نقاط قوت آغاز پروژه ی پیشرفت درسی ماست، زیرا نقاط قوت نردبانی است که پله پله طی می کنیم و به تعمیم و تداوم روش های موفق خاص خودمان می رسیم. نقاط قوت ما روش های موفق ما را آشکار می کند. به تعبیر روشن تر نقاط قوت، پرده از روی روش های برتر ما برمی دارد.

دکتر نورآذر گفت:" درس ریاضی را فقط در اعداد نبینید. نگاه کنید و بیندیشید که چرا این روابط ریاضی وجود دارند و چه ارتباطی بین آنها و طبیعت اطراف ما وحود دارد. اگر  ریاضی را این گونه یاد بگیرید، از خواندن آن لذت خواهید برد." با خودم گفتم دقیقا درست است. کافی است یک مقدار بیشتر بیندیشیم. کافی است در هر درسی که می خوانیم، اندکی بیشتر تامل کنیم و ببینیم چه ارتباطی با دنیای اطرافمان و آنچه آموخته ایم وجود دارد.

اگر زندگی دانشمندان بزرگ مانند جات استوارت میل را بخوانیم، می بینیم که توجه آنها به دنیای پیرامونشان و کمی بیشتر اندیشیدن، نقش مهمی در موفقیت آنها داشته است.



موفقیت در درس و تحصیل

مطالعه مقاله چگونه درسها را بهتر یاد بگیریم؟ هم پیشنهاد می شود.

بهترین رقیب

ما پدرها و مادرها تلاش می کنیم فرزندانمان در زمینه های مختلف پیشرفت کنند. ممکن است در این میان او را با دانش آموزان و هم سالانش مقایسه کنیم و تلاش ما بر این باشد که همواره یکی از دوستان او را به عنوان رقیب در نظز بگیریم  و آن دو را با هم مقایسه کنیم.

هر چند رقابت پیش برنده است، برای آن که بتوانیم یک مسیر درست و موفق را به فرزندانمان آموزش دهیم باید تلاش کنیم رقیب او را برای این مسابقه درست انتخاب کنیم.

به نظر شما این رقیب کیست و چه خصوصیاتی دارد؟

رقیب اصلی فرزندمان خود اوست، رقیبی که هیچ گاه در مقابل او شکست نمی خورند و به دور از نگرانی از نتیجه، خودباوری را در او تقویت می کند. اگر امروز نسبت به دیروز، این هفته نسبت به هفته ی گذشته و امسال نسبت به پارسال، کمی بهتر شود برنده ی مسابقه است. این رمز پیروزی است.

توصیه می شود مقاله
چگونه معدل بیست بگیریم و درس بخوانیم تا 20 بگیریم را هم بخوانید.

منبع:مازیار شیروانی مقدم  و غلام حسین فرشادی

مجله ی کانون فرهنگی آموزشی قلم چی


آمار بازدید: 4521 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image