ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟

چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با کلاسهای تدریس خصوصی و دلایل موثر بودن ان برای موفقیت در تحصیل توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در درس و تحصیل موفق باشید در کنار تلاش و پشتکار خودتان و سایر عوامل مهم و موثر شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را هم به عنوان یک عامل موثر در نظر داشته باشید. در ادامه در رابطه با دلایل موثر بودن کلاسهای تدریس خصوصی برای افزایش معدل، موفقیت در تحصیل و درس، برگرداندن علاقه به درس در دانش اموزان و دانشجویان، رفع اشکال و برطرف کردن اشکالات پایه ای و .... توضیحاتی ارائه می گردد.



مطالعه نمائید: 20 راهکار برای استفاده بهتر از کلاس های تدریس خصوصی

- در کلاسهای تدریس خصوصی فقط یک نفر حضور دارد. در این کلاسها فقط معلم و یک نفر شاگرد و یا در حالت نیمه خصوصی نهایتا دو یا سه نفر حضور دارند. این کلاس را با کلاسهای 30 یا 40 نفره مدرسه و دانشگاه مقایسه کنید. مسلما وقتی تعداد نفرات در کلاس کمتر باشد بازدهی کلاس هم افزایش پیدا می کند و برای افراد حاضر در آن فرصت بیشتری برای سوال پرسیدن و اظهار نظر باقی می ماند. در بسیاری از موارد ممکن است شما اشکالاتی در درس داشته باشید که خاص خودتان باشد و افراد دیگر چنین اشکالاتی را نداشته باشند. در کلاسهای گروهی فرصت کافی برای پرسیدن چنین سوالاتی وجود ندارد و فضای ان فراهم نیست.



این مقاله خوب را هم مطالعه کنید: مزایای کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

- تعداد جلسات تدریس خصوصی را خودتان تعیین می کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حتی تعداد جلساتی که باید در کلاس شرکت کنید از قبل تعیین شده است و اگر برای درک بهتر درس لازم باشد جلسات بیشتری برگزار شود امکان آن وجود ندارد. در کلاسهای تدریس خصوصی اگر اشکالات زیادی داشته باشید سعی می کنید از همان ابتدای ترم کلاسها را شروع کنید و تعداد جلسات زیادی را برگزار نمائید. اگر خودتان درس را خوانده باشید و اشکالات جزئی داشته باشید در همان ایام فرجه ها ممکن است با یکی دو جلسه کلاس هم کارتان راه بیافتد. بنابراین با توجه به شرایط فعلی خودتان می توانید تعداد جلسات لازم را تعیین کنید و این انعطاف برای کلاسهای خصوصی یک مزیت به حساب می آید.



مزایای کلاسهای خصوصی


- جو این کلاسها راحت تر است. کلاسهای خصوصی معمولا در منزل برگزار می شود و در نتیجه جو این کلاسها معمولا راحت تر است. در کلاسهای خصوصی که در منزل برگزار می شود معمولا امکان پذیرایی مختصری فراهم است و شاگرد یا معلم می تواند در میانه کلاس استراحت کوتاهی داشته باشد. خود شاگرد هم به نسبت مدرسه و دانشگاه با لباس راحت تری در کلاس حاضر می شود و در نتیجه در کل جو کلاس راحت تر بوده و برای یادگیری بازدهی بالاتری دارد.



مطالعه کنید: 10 دلیل برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

- مدرس تدریس خصوصی را خودتان انتخاب می کنید. یکی از مهمترین مزیتهایی که کلاسهای تدریس خصوصی دارد این است که معلم تدریس خصوصی را خودتان انتخاب می کنید. اگر حتی مدرسی که هماهنگ کرده اید روش تدریس مناسبی نداشته باشد و شما خیلی نحوه تدریس ایشان را پسند نکنید می توانید مدرس دیگری را جایگزین کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه این امکان اصلا وجود ندارد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ثبت نامی در همین سایت (ایران مدرس) و انتخاب مدرس مورد نظر خودتان بر روی عبارت معلم تدریس خصوصی کلیک کنید. مدرسین ثبت نامی در این سایت در رابطه با رشته و دانشگاه محل تحصیل خودشان، سوابق تدریسی که دارند، قیمت کلاسهای خصوصی خودشان، نحوه برگزاری کلاسها و دروسی که تدریس می کنند و .... توضیحات کامل ارائه کرده اند و با اگاهی کامل می توانید مدرس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. مدرسین در این وب سایت به دو صورت رایگان و ویژه تبلیغ تدریس خودشان را ثبت نموده اند. پس زمینه آگهی های ویژه به رنگ نقره ای و یا طلایی است. توصیه می شود کلاسهای خصوصی را با مدرسین ویژه که در کار تدریس جدی تر هستند هماهنگ کنید. بعضی از مدرسین جلسه اول را به صورت رایگان برگزار می کنند و برخی دیگر تضمینی درس می دهند. خلاصه اینکه باید آگهی های تدریس را به خوبی بررسی کنید تا مدرس مورد نظر خودتان را با دقت انتخاب نمائید.



موفقیت در درس و تحصیل

- سوالات و اشکالات پایه ای هم قابل مطرح کردن است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم مدرسین و اساتید دلسوزی درس را ارائه می دهند ولی به هر حال به خاطر کمبود زمان و وقت نمی توانند هر سوالی را پاسخ دهند. در این کلاسها اگر بخواهید سوال هم بپرسید در نهایت یکی دو سوال می توانید بپرسید آن هم باید از همان درسی باشد که در حال تدریس است. به عنوان مثال در کلاس تدریس ریاضی 2 نمی توانید از مباحث ریاضی 1 و یا مباحث پایه ای ریاضی سوال بپرسید. چون همانطور که گفته شد زمان کافی برای پاسخ دادن به سوالات پایه ای در کلاس های گروهی وجود ندارد. در کلاسهای تدریس خصوصی اشکالات پایه ای هم قابل مطرح کردن است و به عنوان مثال اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید می توانید یکی دو جلسه را برای رفع اشکال و برطرف کردن آن اشکالات در نظر بگیرید. در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک، شیمی و ... هم چنین امکانی فراهم است.

- در ایام امتحانات و روز قبل از امتحان هم قابل برگزاری است. یک مزیت بسیار عالی برای کلاسهای تدریس خصوصی این است که در ایام امتحانات که به مدرس و معلم اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه دسترسی ندارید می توانید از حمایت های مدرس تدریس خصوصی برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس برخوردار باشید. معمولا در ایام امتحانات دانش اموزان و دانشجویان به صورت جدی تری درس می خوانند و وقتی دروس به صورت جدی تری مطالعه می شود اشکالات و سوالات بیشتر خودش را نشان خواهد داد. در این ایام در کنار داشتن یک مدرس تدریس خصوصی با تجربه و خوب می تواند برای موفقیت در امتحانات کاملا موثر باشد.



موفقیت در تحصیل با کلاس خصوصی

- سطح کلاس و مطالب ارائه شده قابل تغییر است. در کلاسهای تدریس خصوصی تمام موارد در کنترل دانش آموز و دانشجو است. معلم را خود شما تعیین خواهید کرد و تعداد جلسات هم بسته به میزان نیاز توسط خودتان مشخص خواهد شد. در ضمن، در کلاسهای خصوصی این که چه مطالبی و در چه سطحی ارائه شود نیز توسط خود شما تعیین می شود. اگر در درس متوسط، ضعیف و یا خوب هستید با توجه به وضعیت تحصیلی شما درس ارائه می شود و در نتیجه در نهایت کلاس حتما برای شما مفید خواهد بود. در کلاسهای گروهی برای هر 30 یا 40 نفر مطلب یکسانی ارائه می گردد و ممکن است برای تعدادی از افراد خسته کننده و برای تعداد دیگر زیادی سطح بالا باشد. کلاسهای خصوصی با توجه به وضعیت شاگرد قابل تنظیم است.



12 نکته برای استفاده بهتر از جلسات تدریس و تدریس خصوصی

- در زمان کمتری می توان درس را آموزش دید. نکته خوب دیگری که در رابطه با کلاسهای خصوصی وجود دارد این است که با شرکت در این کلاسها می توانید درس را در زمان کمتری و با سرعت بالاتری آموزش ببینید. در این کلاسها دقیقا به هدف می زنید و حاشیه نخواهید رفت. در کلاسهای خصوصی اشکالات خودتان را مطرح می کنید و جواب دقیقی برای ان دریافت خواهید کرد. اگر بخواهید همین اشکالات را با بررسی کتاب درسی و یا کتابهای کمک آموزشی برطرف نمائید وقت بسیار بیشتری از شما خواهد گرفت و در نهایت مطمئن هم نخواهید بود که آیا جوابی که گرفته اید درست است یا نه.

با توجه به موارد ذکر شده و با توجه به ویژگیهایی که برای کلاسهای تدریس خصوصی گفته شد، استفاده از این کلاسها را به عنوان یک روش خوب و موثر برای یادگیری بهتر دروس و موفقیت در تحصیل و درس از دست ندهید. البته باید به اندازه کافی زود شروع کنید و در کنار شرکت در این کلاسها خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید تا از نتیجه گرفتن خودتان مطمئن شوید. مشاهده کنید: لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 900 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image