ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی یادگیری چگونه اتفاق می افتد - نحوه افزایش بهره وری در یادگیری

یادگیری چگونه اتفاق می افتد - نحوه افزایش بهره وری در یادگیری

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با اینکه یادگیری چگونه اتفاق می افتد و چگونه می توان بهره وری و بازدهی را در یادگیری افزایش داد توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید در دوران تحصیل دروس مختلف را بهتر یاد بگیرید و یا حتی بعد از فارغ التحصیلی در یادگیری موفق باشید ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود افزایش قدرت یادگیری

یکی از اشتباهات رایج در آموزش این است که تصور می شود یادگیری با درس دادن معلم اتفاق می افتد در حالی که تدریس درس توسط معلم در مدرسه و دانشگاه و یا مدرس خصوصی مرحله مقدماتی از فرآیند یادگیری است. برای مثال نوجوانان و جوانان معمولا علاقه ی زیادی به یادگیری رانندگی دارند. آن ها کتاب های  آموزش رانندگی را با اشتیاق ورق می زنند ، هنگام یادگیری رانندگی دوست دارند در کنار برادر و  خواهر بزرگ ترشان بنشینند ، با دقت به رانندگی پدر و مادر توجه می کنند، فرمان، دنده ، کلاج،ترمز، بوق، و سایر کلیدها را دست کاری می کنند، سوال می کنند تا جزئیات کار را هم یاد بگیرند.  رانندگی یواشکی ،رانندگی کنار بزرگترها، آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه مراحل بعدی است، اماهنوز نه خودشان نه بزرگترها آن ها را به عنوان "راننده" به رسمیت نمی شناسند. زمانی که در یک اتوبان ،جاده ی شلوغ ،سربالایی،پیچ تند و یا موقعیت های مشابه قرار گرفتند و توانستند مسئله حل کنند ، می توانند ادعا کنند که رانندگی را یاد گرفته اند.

در یادگیری موضوعات علمی نیز نه تنها با یاد دادن معلم کار به آخر نمی رسد، بلکه با مطالعه ی دانش آموز هم یادگیری کامل اتفاق نمی افتد. بهترین راه روبه رو شدن دانش آموز با مسئله و حل آن است. برای تسلط بیشتر نیاز به تفکر در مورد جوانب هر مسئله دارید.این همان تفکری است که در تمام نظام های فکری به آن بها داده شده است. تفکر مهمان عزیزی است که در دل خانه می کند  و با خودش برکت می آورد.

پیشنهاد می شود مقاله
نکاتی در زمینه ی افزایش یادگیری را هم بخوانید.

جلیل خاوندکار


----------------------


چگونه یادگیری خود را افزایش دهیم؟

6 نکته ی کلیدی درباره ی افزایش بازدهی یادگیری در این بخش ارائه شده است. برای یادگیری بهتر موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1-یادگیری فعال به جای مرور

اگر در حال یادگیری یک مهارت،زبان خارجی یا هر موضوع دیگری هستید، به جای مرور آن از طریق مطالعه ی مجدد ،تلاش کنید آن را از حافظه تان بازیابی کنید .به خاطر آوردن آن چه خوانده اید یادگیری را تقویت کرده و  باعث می شود یادآوری مجدد آن آسان تر  شود.

2-بین یادگیری و مرور فاصله بیندازید.

جلسه های مرور مطالب را با فاصله انجام دهید.درست است که  مطالعه ی حجم زیادی از اطلاعات در زمان کم منجر به یادگیری سریع تر می شود  اما این روش  فراموشی سریع تر  مطالب را نیز به دنبال خواهد داشت . فاصله انداختن در یادگیری باعث می شود مطالب آموخته شده به حافظه ی بلند مدت سپرده شوند.

مطالعه مقاله کلاس های تدریس خصوصی و یادگیری عمقی تر دروس هم مفید است.

3-بخوابید

دانش آموزان تصور می کنند  مطالعه ی درس ها در طول شب امتحان ،روش خوبی برای یادگیری است . تحقیقات جدید نشان می دهد خوابیدن  قبل از امتحان  باعث می شود مطالبی که آموخته اید تثبیت شده و اطلاعات راحت تر  بازیابی شوند.

4-چند درس را همزمان بخوانید

اگر امتحانات نهایی شیمی ،تاریخ و ریاضی در یک هفته برگزار می شوند، به جای این که هر درس را کامل بخوانید و به سراغ درس بعدی بروید، هر  روز بخشی از این درس ها را بخوانید.

5-از خود امتحان بگیرید

آزمون های مختلف طراحی کرده و مکررا خود را ارزیابی کنید .با این کار، بازیابی اطلاعات از ذهن را تمرین می کنید که منجر به تقویت مدارهای حافظه می شود. با قوی شدن این مدارها ، وقتی به اطلاعات یادگرفته شده نیاز داشتید راحت تر می توانید آن ها را به خاطر بیاورید . همچنین آزمون گرفتن باعث می شود ارزیابی واقع گرایانه تری از میزان یادگیری خود داشته باشد.

مطالعه مقاله
کلاس های تدریس خصوصی و یادگیری سریع تر دروس را هم پیشنهاد می نمائیم.

6-به جای تایپ کردن نکته های مهم ،آن ها را یادداشت کنید.

تایپ کردن اطلاعات، فرآیندی مشابه املا نوشتن دارد و کمکی به یادگیری  نمی کند، در حالی که نوشتن باعث می شود اطلاعات به حافظه سپرده شود.

مترجم: هادی رضوانی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4695 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image