ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی

راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی

به اشتراک گذاری

راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. درس ریاضی یکی از درس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و آموزش و یادگیری درست و پایه ای ان می تواند به موفقیت در تحصیل و همچنین به یادگیری بهتر سایر دروس هم کمک زیادی بکند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه امتحان ریاضی را بیست شویم



در بسیاری از موارد، دانش آموزان و دانشجویان از حل مسائل دروس فیزیک و شیمی و .... و یا دروس دانشگاهی به دلیل ضعف در درس ریاضی عجز هستند. بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است.



مطالعه مقاله تدریس خصوصی ریاضی و تقویت ریاضی در تابستان هم مفید است.

مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درس ریاضی را یک شبه و یا با یکی دو ماه مطالعه نمی توان به خوبی یاد گرفت. درس ریاضی را باید به مرور و با داشتن پشتکار و مداومت آموزش دید. اگر دانش آموز هستید، ریاضی را در طول ترم بخوانید. اینکه بخواهید در یکی دو هفته قبل از امتحانات درس ریاضی را یاد بگیرید اشتباه است. حتی اگر به صورت مقطعی هم درس را متوجه شوید و در امتحان هم نمره بگیرید، چون به اندازه کافی تمرین حل نشده است و درس ریاضی را به صورت پایه ای آموزش ندیده اید، خیلی سریع هم آن را فراموش خواهید کرد. بنابراین تلاش کنید به صورت مداوم درس را بخوانید و در طول ترم درس را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس مدرسه حاضر شوید و در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر درس را برای یکی دو هفته قبل از امتحانات نخوانده باقی بگذارند و در آن ایام چند جلسه کلاس خصوصی استفاده کنند مشکل حل شده و درس را یاد می گیرند. این روش هم واقعا فایده ندارند. همانطور که کفته شد ممکن است نمره قابل قبولی هم بگیرید ولی درس را به خوبی یاد نگرفته و پایه یادگیری ریاضی شما ضعیف خواهد بود. به این ترتیب در سالهای آینده هم با یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت. پس اگر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، همین کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید.

اگر دانشجو هستید و در درس ریاضی اشکال دارید ، در مرحله اول سعی کنید اشکالات خودتان را تشخیص دهید. اینکه در چه مباحثی از درس ریاضی اشکال دارید و مربوط به کدام پایه درسی است. در ادامه با مطالعه و مرور منظم تلاش کنید این اشکالها را برطرف نمائید. در کلاسهای دانشگاهی به نسبت دبیرستان مطالب سطح بالاتری گفته خواهد شد و اگر اشکالات پایه ای درس ریاضی خودتان را حل نکنید، در ادامه مشکل خواهید داشت. می توانید برای رفع اشکال و تقویت پایه ریاضی خودتان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.





مطالعه مقاله زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم می تواند مفید باشد.

به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.

1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.

2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.

3- اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.



این مقاله را هم برای مطالعه پیشنهاد می کنیم: چگونه در ریاضی قوی شویم

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2200 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image