ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس بخوانیم تا نمره 20 بگیریم

چگونه درس بخوانیم تا نمره 20 بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه درس خواندن برای گرفتن نمره 20 در دروس مختلف توضیحاتی ارائه می گردد. اگر خوب درس بخوانید و دقیق باشید می توانید دروس مختلف را خیلی خوب یاد بگیرید و حتی نمره ی بیست بگیرید. در ادامه در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه می گردد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه امتحان ریاضی را بیست شویم

برای 20 گرفتن در درس های مختلف باید از اوایل ترم مطالعه دروس را شروع کنید. اگر خوب تلاش کنید می توانید حتی در همه ی دروس 20 بگیرید و در نهایت معدل شما هم بیست شود. واضح است که شخصی که نمره ی 20 می گیرد تقریبا تمامی مطالب را خوب یاد گرفته است. اگر شما هم می خواهید چنین نمره ای بگیرید باید از کنار کوچکترین اشکال و سوال هم رد نشوید. نکته دیگر اینکه از ابتدای ترم شروع کنید. برنامه ریزی داشته باشید و با نظم درس بخوانید. البته گرفتن نمره 20 احتیاجی به درس خواندن در حد خودکشی ندارد. لازم نیست روزی 10 ساعت درس بخوانید. اتفاقا برای اینکه بتوانید ادامه دهید و وسط های کار درس را رها نکنید باید در برنامه درسی خودتان ورزش و تفریح و سرگرمی های مورد علاقه خودتان را هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در ساعت هایی که درس می خوانید هم بازدهی بیشتری خواهید داشت.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه در درس فیزیک نمره 20 بگیریم؟ را هم بخوانید.

اینکه گفته می شود نظم داشته باشید به عنوان مثال یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید ساعت خواب است. در دوران تحصیل و حتی در کل زندگی اگر ساعت خواب و بیداری منظمی داشته باشید و شب را خوب و به اندازه کافی بخوابید در سر کلاس های درس هم مطالب را بهتر متوجه خواهید شد. در کلاس افرادی که خصوصا در ردیف های آخر کلاس می نشینند مرتب خمیازه می کشند و نصف مطالبی که گفته می شود را خوب متوجه نمی شوند. کلاس های درس برای این افراد بازدهی ای ندارد و 20 گرفتن که هیچ، حتی نمره خوب گرفتن هم برای آنها بعید است. پس شب ها ساعت خواب مشخص و منظمی داشته باشید و به اندازه کافی بخوابید تا در کلاس های درس بتوانید با تمرکز بالا و حواس جمع به درس گوش دهید. دقت کنید که هر چه بیشتر و بهتر در کلاس درس را متوجه شوید بعدا کار شما راحت تر خواهد بود.

مطالعه مقاله
20 نکته مهم برای نمره 20 گرفتن در امتحانات و موفقیت در تحصیل هم می تواند مفید باشد.


نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برای خودتان هدف در نظر بگیرید و انگیزه داشته باشید. باید با تکرار جملات مثبت و با تلقین ها مثبت به خودتان 20 گرفتن در دروس مختلف و یا هر درسی که در نظر دارید را برای خودتان باور پذیر کنید و در مرحله اول خودتان باور کنید که موفقیت در این زمینه برای شما ممکن است. مثلا اگر می خواهید در درس ریاضی نمره 20 بگیرید روی برگه کاغذی بزرگ بنویسید نمره این ترم من در درس ریاضی 20 است و آن را به دیوار اتاق خودتان بزنید و یا جایی بگذارید که همواره ببینید. پس در مرحله اول خودتان باید باور کنید که امکان دارد این اتفاق بیفتد و در ادامه راهکارهای آن مشخص خواهد شد. در ذهن خودتان بارها و بارها تصور کنید که در درس مورد نظرتان و یا در همه ی دروس نمره 20 گرفته اید و اطرافیان در حال تبریک گفتن به شما هستند. باید این اتفاق برای خودتان عادی شود و باورش کنید. این مرحله بسیار مهم است و در عین حال که برنامه ریزی و نظم دارید و با تلاش و کوشش در کلاس ها شرکت می کنید و درس می خوانید روی این مورد هم کار کنید. اگر در بعضی از دروس اشکالات زیادی دارید از مدرسین تدریس خصوصی کمک بگیرید.

برای مشاهده لیست کامل اساتید تدریس خصوصی خانم و آقا بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک نمائید.

در کلاس های اصلی خودتان شرکت کنید و در ردیف های جلوی کلاس بنشینید تا با دانش آموزان و دانشجویان زرنگ نشست و برخاست داشته باشید و در نهایت دوستی با چنین افرادی روی شما هم تاثیر مثبت بگذارد. برای 20 گرفتن در هر درسی باید دقیق آن را بخوانید و متن کتاب درسی را زیر و رو کنید. هر اشکال و سوالی را بپرسید و تمرینات و مثال ها و مسائل را خوب بفهمید و برای خودتان توضیح دهید.



پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: راهکارهای عملی و کاربردی برای موفقیت در امتحانات مدرسه و دانشگاه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 12219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
پارسادهقانی پشت رود شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

خیلی به دردم خوررد

Sr يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

عالى خيلى كمكم كرد