ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه یادگیری بهتر و مفهومی تر درس فیزیک

نحوه یادگیری بهتر و مفهومی تر درس فیزیک

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری بهتر و مفهومی تر درس فیزیک توضیحاتی ارائه شده است. درس فیزیک شاید مفهومی ترین درس در دوره متوسطه باشد و لازم است برای موفقیت در امتحان این درس مفاهیم فیزیکی به خوبی درک گردد. مطالب ارائه شده در درس فیزیک، فرمول ها و روابطی که در آن وجود دارد و مسائل و تمریناتی که حل می شود همه با واقعیت های فیزیکی در ارتباط است. فیزیک را نمی توان از طبیعت و واقعیت های فیزیکی جدا کرد و بدون توجه به درک موارد واقعی آن را خواند. در واقع علم فیزیک برای شبیه سازی پدیده های فیزیک ایجاد شده است. در همین سایت ایران مدرس در مقالات متعدد در رابطه با نحوه آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک مطالبی ارائه شده است. یادگیری مفهومی فیزیک با کلاس های تدریس خصوصی هم ممکن است. به عبارت دیگر یکی از راهکارهای موجود برای فهمیدن بهتر درس فیزیک استفاده از کلاس های خصوصی است (مشاهده مدرسین خصوصی فیزیک). برای آموزش مفهومی و پایه ای درس فیزیک باید در کلاس های اصلی خودتان حضور مرتب و فعال داشته باشید و هر جا لازم شد از کلاس های خصوصی هم استفاده نمائید.

لزوم یادگیری عمقی درس فیزیک

یادگیری عمقی درس فیزیک برای داشتن عملکرد عالی در امتحان فیزیک لازم است. سطحی خوانی درس به شما ضربه می زند. اولا اگر عادت کنید درس را به صورت سطحی بخوانید و مفاهیم را متوجه نشوید در کل در دوران تحصیل خودتان سطح با سوادی نخواهید شد و هر جا سوالی از شما پرسیده شود بلد نخواهید بود. بنابراین این روند کلا باعث می شود وقت شما تلف گردد و مثلا در آینده اگر در مصاحبه شغلی شرکت نمائید کارفرما با یکی دو سوال متوجه خواهد شد که شما درک درستی از مطالب ندارید. در ضمن، وقتی درس را مفهومی و عمقی یاد می گیرید فایده دیگری که دارد این است که اگر سوال جدیدی هم به شما داده شود که در کتاب یا جزوه نبوده است به احتمال زیاد توانایی پاسخ به آن را خواهید داشت. افرادی که فقط فرمول ها را حفظ می کنند و حتی مسائل حل شده را هم حفظ می کنند در بهترین حالت به همان سوال ها فقط می توانند جواب دهند. اگر شما به صورت پایه ای درس را یاد بگیرید و ذهنی را پرورش دهید که بتواند فکر کند و راه حل ارائه دهد هم در امتحان و هم در کل زندگی موفق خواهید بود. استفاده از ذهن برای حفظ کردن کار درستی نیست و می توانید یک مغز ارائه دهنده راه حل برای خودتان پرورش دهید. همانطور که گفته شد تدریس خصوصی برای یادگیری عمقی فیزیک می تواند موثر باشد. در این کلاس ها می توانید سوالات خودتان را به صورت کامل بپرسید و اگر اشکالی دارید آن را برطرف نمائید. البته این تنها راهکار نیست و شرکت منظم و فعال در کلاس های خودتان، سوال پرسیدن در کلاس، جزوه نوشتن، درس خواندن در طول ترم و نشان دادن علاقه به یادگیری آن، حل تمرین و مسئله و تامل و تفکر روی تمرینات و مسائل و .... می تواند کاملا موثر باشد. - مطالعه کنید: چگونه فیزیک را بخوانیم و یاد بگیریم

نحوه یادگیری بهتر درس فیزیک

برای یادگیری بهتر درس فیزیک بهتر است در طول ترم به خودتان نظم بدهید. تلاش کنید از همان ابتدای ترم که ظاهرا حس و حال درس خواندن وجود ندارد و وسوسه می شوید که خواندن درس را به ایام امتحانات موکول کنید شما با برنامه ریزی و نظم درس ها را بخوانید. البته اینطور هم نباشد که یکی دو هفته اول خیلی با انرژی زیاد وقت بگذارید و وسط های ترم درس ها را کلا کنار بگذارید. با یک روند منظم و آرام شروع نموده و به تدریج تلاش خودتان را بیشتر کنید. وقتی با یک فرمول جدید و یا مسئله جدید فیزیک روبه رو می شوید سعی کنید ان را بفهمید و درک کنید. در عالم واقعیت این رابطه چگونه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آن را تجسم کنید. روی سوالات فکر کنید و راه حل بنویسید. سریع سراغ حل آماده سوال نروید. خودتان هم کمی فکر کنید و فرمول ها را روی کاغذ بیاورید و سعی کنید جواب را بنویسید. برای هر تمرین 10 دقیقه به خودتان وقت بدهید تا راه حلی بنویسید. اجازه بدهید ذهن شما به فکر کردن و جستجوی راه حل ها عادت کند. هر بار که روی یک سوال وقت می گذارید و سعی می کنید آن را حل نمائید کمی قوی تر می شوید. حتی اگر جواب درست هم بدست نیاید همین روند فکر کردن روی تمرینات و تلاش برای نوشتن راه حل خودش مفید است و باعث رشد ذهن شما و گسترش توانایی هایتان می شود. - حتما بخوانید:
چگونه درس فیزیک را خوب یاد بگیریم؟

منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 575 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image