ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درآمد بالاتر از تدریس خصوصی

25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درآمد بالاتر از تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

در این بخش 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی بیشتر و کسب درآمد بالاتر از کار و شغل تدریس خصوصی ارائه شده است. همانطور که می دانید در کار تدریس خصوصی قدم اول برای موفقیت در تدریس و کسب درآمد بالا این است که تعداد شاگردهای زیادی داشته باشید. برای جذب شاگرد بیشتر و پیدا کردن تعداد بیشتر شاگرد خصوصی راهکارهای زیر می تواند مفید و موثر باشد.

1- ثبت آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس: بهترین راهکار برای جذب شاگرد این است که آگهی و تبلیغات خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت کنید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا پاییز 97 بیش از 18500 مدرس ثبت نامی دارد. بازدید این وب سایت در ایام امتحانات نزدیک به 30000 بازدید در روز خواهد بود. با درج تبلیغات در ایران مدرس که بیش از 10000 مقاله آموزشی، جزوه، سوال امتحانی و .... دارد، آگهی شما توسط متقاضیان تدریس خصوصی به راحتی دیده خواهد شد. برای ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید.



پیشنهاد می شود مقاله راهنمایی ثبت نام برای تدریس خصوصی و جذب شاگرد را هم بخوانید.

2- کار کردن روی تبلیغ و بهبود مداوم آن : بعد از ثبت آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی در سایت ایران مدرس و یا هر سایت دیگری ان را به حال خود رها نکنید. مدرسینی که در کار تدریس خصوصی جدی هستند متن تبلیغات خودشان را کامل و قانع کننده می نویسند. شما نیز به صورت مداوم روی متن آگهی تدریس خودتان کار کنید تا جذب شاگرد بیشتری داشته باشید. تمامی دروس تدریسی، سوابق تدریس و رزومه کاری، نظرات مثبت شاگردهای قبلی خودتان و .... را در متن آگهی تدریس خودتان درج کنید. به مرور که موارد جدیدی به نظرتان رسید آنها را اضافه کنید و متن آگهی تدریس خودتان را کامل و کاملتر کنید.

3- ویژه کردن آگهی و تبلیغ تدریس خصوصی: راهکار دیگری که برای جذب شاگرد و افزایش تعداد شاگردها وجود دارد این است که آگهی تدریس خودتان را با پرداخت مبلغ مناسبی در همین سایت (ایران مدرس) ویژه کنید. آگهی های تدریس خصوصی ویژه همواره در صفحه اصلی سایت نمایش داده شده و در صفحات داخی ایران مدرس هم بالاتر از آگهی های رایگان نمایش داده خواهند شد. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید و آگهی تدریس خودتان را ویژه کرده باشید، تبلیغ شما در کنار جزوات آموزشی، سوالات امتحانی و مقالات مرتبط با ریاضی هم نمایش داده خواهد شد.



مشاهده کنید: راهنمایی ثبت آگهی تدریس ویژه


4- ثبت آگهی تدریس در سایت تدریس ریاضی: راهکار دیگری که برای جذب شاگرد می توانید از آن استفاده کنید (البته اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید) این است که آگهی تدریس خودتان را در سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com درج نمائید. سایت تدریس ریاضی به صورت تخصصی در زمینه آگهی و تبلیغات تدریس ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارید. درج اگهی در سایت تدریس ریاضی هم رایگان است ولی در صورت تمایل می توانید تبلیغات خودتان در آن سایت را هم ویژه کنید و بازدهیش را افزایش دهید.

5- درج آگهی تدریس در سایت ایران کنکور: سایت دیگری که برای جذب شاگرد و افزایش تعداد شاگردهای خودتان می توانید در آن تبلیغ کنید سایت ایران کنکور www.IranKonkur.com است. سایت ایران کنکور به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس کنکور، مشاوره و انتخاب رشته کنکور، خرید و فروش جزوه و کتاب کنکور، تدریس خصوصی دروس کنکوری و .... فعالیت دارد. همانطور که می دانید فعالیت در زمینه تدریس دروس کنکوری درآمد خوبی دارد و با درج اگهی در سایت ایران کنکور می توانید در زمینه تدریس فیزیک کنکور، ریاضی کنکور، تدریس زیست کنکور و .... شاگرد جذب نمائید.

6- ثبت آگهی در سایتهای عمومی آگهی مانند سودایران: سایتهای دیگری وجود دارند که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی فعالیت ندارند ولی در هر زمینه ای می توانید در این سایتها تبلیغ ثبت کنید. یکی از سایتهایی که می توانید آگهی و تبلیغات خودتان در زمینه تدریس و آموزش را به صورت رایگان در آن ثبت نموده و شاگرد جذب کنید سایت سودایران www.soodiran.com است. با جستجوی عبارت آگهی رایگان تدریس خصوصی در گوگل سایت سودایران را در صفحه اول نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از راهکارهای جذب شاگرد درج آگهی در سایت سودایران یا سایتهای عمومی تبلیغات اینترنتی است.

7- تماس با آموزشگاههای مختلف برای جذب شاگرد: راهکار دیگری که معمولا متقاضیان کار تدریس همان اوایل کار برای جذب شاگرد امتحان می کنند تماس با آموزشگاهها و موسسات مختلف تدریس خصوصی و اعلام آمادگی برای کار تدریس است. شما هم می توانید این روش را انتخاب کنید. مزیت این روش این است که شما خودتان برای تبلیغات هزینه نمی کنید و عیب آن این است که قیمت کلاسهای تدریس خصوصی را خودتان تعیین نیمی کنید و هر جلسه باید 30 تا 40 درصد حق التدریس را به آموزشگاه پرداخت کنید. به هر حال این هم یک روش برای جذب شاگرد خصوصی است.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه درآمد بیشتری از تدریس خصوصی کسب کنیم؟ را هم بخوانید.

8- ایجاد سایت یا وبلاگ تدریس خصوصی برای خودتان: روش دیگری که وجود دارد این است که برای خودتان سایت یا وبلاگ تدریس خصوصی ایجاد کنید و با ارائه مطالب آموزشی در آن برای کار تدریس هم تبلیغ کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت دارید می توانید در وبلاگ یا سایت خودتان مطالب آموزشی در زمینه مکالمه زبان و یا گرامر زبان قرار دهید و در کنار این مطالب آموزشی برای تدریس خصوصی زبان تبلیغ کنید. با ثبت آگهی تدریس ویژه در ایران مدرس می توانید سایت یا وبلاگ خودتان را هم معرفی کرده و به آن لینک بدهید.

9- ثبت بنر علاوه بر آگهی تدریس خصوصی در همین سایت: در سایت ایران مدرس (همین سایت) علاوه بر ثبت آگهی تدریس خصوصی می توانید بنر هم درج کنید. بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل می توانید در بخش "ثبت یا ویرایش بنر" بنر خودتان را ثبت نمائید. می توانید انتخاب کنید که بنر شما در صفحه اصلی سایت، بخش کنکور، بخش تدریس خصوصی، بخش مقالات و .... نمایش داده شود. در ضمن، می توانید بنر خودتان را لینک کنید به اگهی تدریس خودتان در همین سایت (ایران مدرس) و یا به سایت و یا وبلاگ خودتان. با درج بنر می توانید بازدهی آگهی تدریس خودتان را افزایش دهید.





10-ثبت جزوه آموزشی در ایران مدرس: امکان دیگری که در همین سایت (ایران مدرس) فراهم شده است و با استفاده از آن می توانید بازدهی آگهی تدریس خصوصی و میزان جذب شاگرد خودتان را افزایش دهید این است که بعد از ثبت نام در کنترل پنل برای دروس تدریسی خودتان جزوه یا خلاصه جزوه ثبت کنید. می توانید در جزوه خودتان شماره تماس هم ذکر کنید. به این ترتیب با پخش شدن جزوات شما در اینترنت احتمال جذب شاگرد برای شما بیشتر هم خواهد شد. نکته دیگر اینکه با درج جزوه صفحه آگهی تدریس خصوصی شما بیشتر دیده خواهد شد و در نتیجه تماس های بیشتری با شما گرفته خواهد شد.

11- ایجاد گروه آموزشی با دوستانتان: می توانید با دو سه نفر از دوستان خودتان یک گروه آموزشی تشکیل دهید. در قالب گروه آموزشی فعالیت کردن به نسبت فعالیت تک نفره مزایای زیادی دارد. در این حالت اگر بخواهید برای جذب شاگرد تبلیغ کنید و هزینه ای پرداخت نمائید، هزینه بین خودتان تقسیم خواهد شد و در نتیجه هر کدام از شما مبلغ کمتری پرداخت خواهید کرد. در ضمن اگر یکی از شما در زمینه تدریس شیمی (به عنوان مثال) شاگرد جذب کرد و شخص دیگری در زمینه تدریس زیست فعالیت دارد می توانید شاگردها را به یکدیگر معرفی کنید و بازدهی کارتان بیشتر خواهد شد.

12- ارتباط گرفتن با سایر مدرسین خصوصی: راهکار دیگری که برای افزایش تعداد شاگردهایتان می توانید از آن استفاده کنید این است که با سایر مدرسین تدریس خصوصی در ارتباط باشید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین در همین سایت بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. اگر مثلا شما در زمینه
تدریس خصوصی زبان فرانسه فعالیت دارید و یکی از همکارانتان در زمینه تدریس خصوصی زبان آلمانی کار می کند می توانید با ایشان در ارتباط باشید و به همدیگر شاگرد معرفی کنید. هر چه ارتباطات بیشتری برقرار کنید تعداد شاگردهای بیشتری می توانید جذب کنید.



مطالعه مقاله چگونگی کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی هم می تواند مفید باشد.

13- خوب تدریس کردن: شاید تعجب کنید ولی واقعا یکی از بهترین روشها برای داشتن تعداد شاگردهای بالا خوب تدریس کردن است. هر چه کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بیشتر کنید شاگردهای شما برای ادامه کلاس یا شما مشتاق تر خواهند بود و در ترم های بعد هم برای درسهای دیگرشان دوباره با شما تماس خواهند گرفت. اگر شما بخواهید هر ترم شاگردهای جدیدی جذب کنید و این شاگردها ترم های بعد دوباره با شما تماس نگیرند، هیچ وقت نمی توانید تعداد شاگردهای زیادی داشته باشید و درآمد خوبی از تدریس خصوصی بدست آورید. با ارائه تدریس عالی شاگردهایتان را به کلاسهای خودتان وفادار کنید.

14- نوشتن خلاصه جزوه در صفحات چاپ شده خودتان: می توانید در همان کلاسهای تدریس خصوصی خودتان برای افزایش تعداد شاگردهای خودتان تبلیغ کنید. سعی کنید همیشه تعدادی کاغذ سفید A4 همراه داشته باشید که در بالای صفحه مشخصات شما و شماره ارتباطی شما ثبت شده باشد. این کاغذها به جز اطلاعات تماس شما مطلب دیگری ندارد. در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید حین ارائه درس مطالب را خلاصه نویسی کنید و فرمولها و روابط مهم را در این کاغذها بنویسید. به این ترتیب شاگردهای شما خلاصه ای از مهمترین مطالب را در این کاغذها خواهند داشت و برای شما تبلیغ خواهد شد.

15- دادن کارت خودتان به شاگردهایتان: روش دیگری که برای افزایش تعداد شاگردها وجود دارد این است که برای خودتان کارت چاپ کنید و هر جا تدریس داشتید یکی دو تا از این کارت ها را به شاگردتان بدهید. این کارتها هم بعدا  برای ارتباط گرفتن همین شاگردها با شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم اگر به شاگردتان اعتماد دارید می توانید تعداد بیشتری از این کارتها به ایشان بدهید تا در کلاس توزیع کند. البته اگر تدریس شما عالی باشد و شاگردهای شما راضی باشند به صورت اتوماتیک و بدون توصیه شما هم شاگردهای دیگری به شما معرفی خواهند کرد.





16-استفاده از تبلیغات ایمیلی: این روش توسط مدرسین مختلف شاید کمتر استفاده شده باشد. در بسیاری از موارد شاگردهای شما از طریق ایمیل با هم در ارتباط هستند. یا ممکن است یکی از اساتید اصلی شاگردهایتان به صورت گروهی برای کل دانشجویان کلاس و یا کل دانش اموزان حاضر در کلاس ایمیلی فرستاده باشد. شما می توانید از شاگرد خودتان لیست این ایمیلها را دریافت کنید و البته بدون ایجاد مزاحمت و ارسال پیامهای اسپم برای افراد این لیست ایمیل بفرستید و برای کار تدریس خودتان تبلیغ کنید. به این ترتیب می توانید شاگردهای بیشتری جذب نمائید.

17- چاپ و توزیع تراکت: یکی از روشهایی که معمولا توسط اموزشگاهها و گروههای آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد این است که تراکت چاپ می کنند و در محله های مورد نظر خودشان و یا در میادین پر رفت و آمد توزیع می کنند. این تراکت ها می تواند در دانشگاهها و یا مدارس هم توزیع شود. شما هم می توانید از این روش استفاده کنید و برای تبلیغ کار خودتان تراکت چاپ نمائید. البته چاپ تراکت هزینه دارد و اگر اهل هزینه کردن هستید می توانید این روش را امتحان کنید. توزیع تراکت را هم یا باید خودتان انجام دهید و یا برای انجام ان هزینه کنید. با تراکت می توانید محدوده کمی را پوشش دهید ولی در کل می تواند موثر باشد.

18- برگزاری کلاس در مدارس به صورت رایگان: این هم می تواند یک روش خوب و بلکه عالی برای جذب شاگرد و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی باشد. می توانید با مدیر یک یا چند مدرسه هماهنگ کنید و برای دانش اموزان یکی دو جلسه کلاس ریاضی به صورت رایگان برگزار کنید. اگر دانش آموزان در آستانه کنکور هستند می توانید یکی دو جلسه در زمینه نحوه برنامه ریزی و مطالعه دروس کنکوری برای آنها حرف بزنید. در نهایت در انتهای جلسه آخر کارت خودتان را توزیع کنید که بر روی آن مشخصات تماس شما و دروس تدریسیتان ذکر شده باشد. اگر در این یکی دو جلسه عملکرد شما خوب بوده باشد حتما بعدا با شما تماس خواهند گرفت.



مطالعه نمائید: بزرگترین سایت و مرجع تدریس خصوصی ایران



19- ثبت تبلیغات تدریس در روزنامه: بسیاری از مدرسین در تهران، کرج و شهرهای بزرگ برای جذب شاگرد از این روش استفاده می کنند. اگر می خواهید از کار تدریس خصوصی درآمد خوبی داشته باشید و تعداد شاگردهای بیشتری جذب کنید یکی از راهکارهایی که می توانید امتحان کنید همین ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در روزنامه است. در بخش نیازمندیهای روزنامه ها معمولا بخشی با نام تدریس خصوصی ارائه شده است که می توانید تبلیغات خودتان را در آن بخش ثبت نمائید. البته انجام این کار مستلزم پرداخت هزینه است و هزینه ان به نسبت تبلیغات در اینترنت و به عنوان مثال به نسبت ثبت آگهی تدریس ویژه تدریس در ایران مدرس بالاتر است.

20- برگزاری کلاسهای گروهی مشاوره کنکور: برای بسیاری از متقاضیان کنکور یکی از مشکلات اصلی نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور و موفقیت در کنکور است. شما می توانید با ثبت تبلیغات در همین سایت (ایران مدرس) و یا سایت ایران کنکور (که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات کنکوری فعالیت دارد) برای برگزاری یک جلسه رایگان مشاوره کنکور اعلام آمادگی نمائید و در زمان و مکان مناسبی جلسه مورد نظر را برگزار کنید و اطلاعات خوب و مفیدی به افراد حاضر در جلسه بدهید. در ادامه می توانید کارت خودتان را توزیع نمائید و برای افرادی که با شما تماس می گیرند کلاس های آموزشی و یا جلسات اضافه تر مشاوره کنکور برگزار نمائید.





21- تبلیغات در فرومها و شبکه های اجتماعی: به احتمال زیاد با فرومها و انجمن ها مانند انجمن پرشین تولز و .... و یا شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، فیس نما، گوگل پلاس و .... آشنا هستید. در بسیاری از این فرومها و شبکه های اجتماعی در رابطه با دروس مختلف مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و ... و یا به صورت مستقیم در رابطه با تدریس و درآمد تدریس و نحوه جذب شاگرد و .... مطالبی ارائه شده است. شما می توانید در این فرومها و شبکه های اجتماعی عضو شوید و برای فعالیت در زمینه تدریس و تدریس خصوصی برای خودتان تبلیغ کنید. بسیاری از این فرومها و شبکه های اجتماعی بازدید بالایی دارند و برای جذب شاگرد شما می توانند موثر باشند.

22- استفاده از تبلیغات پیامکی: بسیاری از شرکتهایی که در زمینه ارائه خدمات اس ام اس و خدمات پیامکی فعالیت دارند می توانند پیامکهای شما را بر اساس منطقه و بر اساس شغل و ... ارسال نمایند. به عنوان مثال اگر در تهران خود شما در خیابان پاسداران ساکن هستید، می توانید با استفاده از تبلیغات پیامکی به افرادی که به شما نزدیک هستند اس ام اس ارسال کنید و برای جذب شاگرد از این طریق تبلیغ کنید. به هر حال این روش را هم به عنوان یکی از روشها جذب شاگرد می توانید امتحان کنید و ممکن است در ایام نزدیک به امتحانات بازخورد خوبی از آن بگیرید.

23- تبلیغات تدریس در مجلات محلی: در تهران، کرج، تبریز و بسیاری از شهرهای بزرگ مجلاتی برای تبلیغات در محله های مشخص فعال هستند. این مجلات معمولا صفحات رنگی دارند و جنس صفحات آنها هم با کیفیت و مناسب است. نکته دیگر اینکه معمولا برای تبلیغ در چند محله مشخص چاپ می شوند و شما به راحتی می توانید محله ای که فکر می کنید بازخورد بهتری دارد را انتخاب نمائید. نکته خوب دیگری که دارد با همان هزینه ای که پرداخت می کنید خودشان مجله را توزیع هم می کنند. از این مجلات هم می توانید برای تبلیغ تدریس خصوصی استفاده کنید.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه با تبلیغات اینترنتی شاگرد جذب کنیم و در تدریس خصوصی موفق باشیم؟ را هم بخوانید.

24- تدریس به همکلاسی ها یا هم دانشکده ای های خودتان: اگر دانشجو هستید ممکن است برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل و یا برای کسب درامد همزمان با درس خواندن بخواهید به صورت پاره وقت در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید. در این حالت هم هر کدام از روشهای ارائه شده در بالا برای جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. در کنار ان یک امکان اضافه هم وجود دارد و ان این است که در دانشکده خودتان تراکت توزیع کنید و به دانشجوهایی که سال پایینی شما هستند و یا از شما در درس ضعیف تر هستند تدریس کنید.

25- سپردن به شاگردهایتان برای معرفی شما: در بخش های قبل گفته شد که برای جذب شاگرد بیشتر می توانید از شاگردهای فعالی خودتان با خوب تدریس کردن، دادن کارت به انها و ... کمک بگیرید. به صورت دیگر می توانید به صورت مستقیم با شاگردهایتان حرف بزنید و از انها بخواهید که اگر دوستان، آشنایان و یا فامیلشان به تدریس خصوصی نیاز داشتند شماره شما را به ایشان بدهد. حتی می توانید برای ترغیب بیشتر به شاگردهایتان بگویید که اگر شاگرد جدیدی به شما معرفی کنند 10 درصد تخفیف برای کلاسهای خودشان در نظر خواهید گرفت.





با توجه به مطالب ارائه شده، واضح است که روشهای مختلفی برای جذب شاگرد وجود دارد. برای جذب شاگردهای بیشتر می توانید از ترکیبی از روش های ارائه شده و یا چند روش که برای شما بیشتر جواب می دهد استفاده کنید. ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در همین سایت (ایران مدرس) یکی از بهترین گزینه ها است و بازدهی خوبی دارد. توجه داشته باشید که برای موفقیت در کار تدریس فقط جذب شاگرد مهم نیست. بلکه با ارائه تدریس موفق باید تلاش کنید شاگردهای خودتان را حفظ کنید به گونه ای که ترمهای بعد دوباره با شما تماس بگیرند. به این ترتیب درآمد شما از کار تدریس بسیار عالی خواهد شد.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و درج لینک ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 6017 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image