ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه معلم حق التدریس شویم و میزان حقوق معلمان حق التدریس

چگونه معلم حق التدریس شویم و میزان حقوق معلمان حق التدریس

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید معلم حق التدریس شوید و یا در زمینه میزان حقوق و درآمد معلمین حق التدریس سوال دارید، ادامه این مطلب را بخوانید. در این مقاله در رابطه با افزایش حقوق معلمان بر اثر اجرای رتبه بندی هم مقالات خوبی معرفی شده است که می توانید مطالعه نمائید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه درآمد بیشتری از تدریس خصوصی کسب کنیم؟
اگر به کار تدریس علاقه دارید و می خواهید در زمینه تدریس و آموزش فعالیت داشته باشید و به همین دلیل در جستجوی این هستید که بتوانید به عنوان معلم حق التدریس فعالیت کنید، پیشنهاد و راهکار بهتری که وجود دارد این است که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت کنید. در حقیقت، درآمد و حقوق معلمین حق التدریس و حتی اساتید حق التدریس در دانشگاهها خیلی بالا نیست. یعنی برای کسب درآمد خیلی روی آن نمی توانید حساب کنید. مگر آنکه بخواهید فقط وقت خودتان را پر کنید و یا شاید از بیکاری خسته شده باشید و به این دلیل بخواهید به عنوان معلم حق التدریس کار کنید. در این وب سایت (ایران مدرس) در زمینه مباحث مرتبط با معلمان حق التدریس اخبار متنوعی ارائه شده است. به عنوان مثال بر روی این لینک کلیک کنید. همانطور که گفته شد، به جای فعالیت به عنوان مدرس و معلم حق التدریس و یا استاد حق التدریس در دانشگاهها می توانید در زمینه تدریس خصوصی و آموزش در منزل فعالیت کنید و هم اگر به کار تدریس علاقه دارید در زمینه مورد علاقه خودتان فعالیت داشته باشید و هم در کنار آن درآمد بسیار بهتری از معلمین حق التدریس کسب کنید. در کار تدریس خصوصی ممکن است در ابتدای راه مشکلاتی وجود داشته باشد و در جذب شاگرد، حضور در کلاس، نحوه ارائه درس و .... با چالش هایی مواجه شوید ولی به هر حال به تدریج بهتر و بهتر خواهید شد و می توانید به درآمدهای خیلی خوبی برسید. همانطور که می دانید، در نهایت انگیزه انجام هر کاری بدست آوردن درآمد است. بسیار خوب است که در زمینه ای فعالیت کنید که به آن علاقه داشته باشید، ولی به هر حال حقوق و درآمد یک معلم حق التدریس واقعا پایین است و با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی هم می توانید اگر به تدریس علاقه دارید در زمینه کاری مورد علاقه خودتان فعالیت داشته باشید و هم درآمد بهتری بدست آورید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید خانم و آقا که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند و آگهی و تبلیغ خودشان برای جذب شاگرد را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نموده اند بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. حتما بخوانید: جدیدترین اخبار حقوق معلمان و افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان در سال 99 و 1400


مطالعه مقاله چگونه درآمد خودمان از تدریس خصوصی را دو برابر کنیم؟ هم می تواند مفید باشد.


فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به نسبت حالتی که بخواهید به عنوان یک معلم حق التدریس فعالیت کنید، مزایای زیادی دارد. در مرحله اول می توانید دروسی را تدریس کنید که خودتان بیشتر به آن علاقه دارید. یعنی در همان ابتدای کار طبق علاقه و تخصص خودتان در زمینه ای کار تدریس را شروع می کنید که خودتان بیشتر علاقه دارید. به عنوان مثال می توانید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، آموزش خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس زبان انگلیسی و ... فعالیت داشته باشید. یا اگر تحصیلات دانشگاهی دارید می توانید در زمینه آموزش و تدریس خصوصی دروس دانشگاهی تخصصی رشته خودتان فعالیت داشته باشید. مثلا اگر مهندسی مکانیک خوانده اید می توانید تدریس خصوصی استاتیک، تدریس خصوصی مقاومت مصالح و .... را انجام دهید. در حالتی که به عنوان معلم حق التدریس فعالیت دارید ممکن است دروسی را تدریس کنید که خودتان به آنها زیاد علاقه ندارید و برای ارائه آن دروس باید وقت زیادی بگذارید تا خودتان آماده شوید. حقوق و درآمد تدریس خصوصی خیلی از کار به عنوان معلم حق التدریس بیشتر است. در کار تدریس خصوصی به تدریج می توانید پیشرفت کنید و به عنوان مثال امسال نسبت به سال گذشته درامد شما می تواند 50 درصد و حتی بیشتر افزایش یابد. در امد معلمین حق التدریس افزایش محسوسی ندارد اگر افزایشی هم داشته باشد همواره کمتر از میزان تورم است.


پیشنهاد می شود مقاله درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی را هم مطالعه نمائید.
با توجه به مطالب گفته شده، ممکن است تا به حال خواسته باشید به عنوان معلم حق التدریس فعالیت کنید و یا شاید در این زمینه تجاربی هم داشته باشید. اگر با مطالب ارائه شده موافق هستید، و از حقوق حق التدریس راضی نیستید، می توانید فعالیت خودتان را در زمینه تدریس خصوصی شروع کنید. در این وب سایت (ایران مدرس) به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران که تا سال 99 بیش از 21000 مدرس ثبت نامی دارد، مطالب بسیار زیادی در زمینه نحوه جذب شاگرد و شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی، کسب درآمد بالا از کار تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی و ... ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید این مقاله را مطالعه نمائید. یک راهکار بسیار عالی برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و جذب شاگرد این است که آگهی و تبلیغ خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) به صورت رایگان یا ویژه ثبت کنید. البته اگرآگهی خودتان را خوب بنویسید (در این زمینه مقاله
20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده را بخوانید) به راحتی می توانید شاگرد جذب کنید. اگر مدرس خانم هستید می توانید کلاسهای تدریس خصوصی را در آموزشگاه یا محلی که خودتان تعیین می کنید برگزار نمائید و یا در صورت تمایل فقط به شاگردهای خانم و یا به کودکان خدمات تدریس خصوصی را ارائه دهید. اگر واقعا قصد دارید از تدریس خصوصی درامد کسب کنید، باید تنبلی و بهانه را کنار بگذارید و اقدام کنید. البته روشهای مختلف دیگری برای جذب شاگرد وجود دارد که در مقالات معرفی شده کامل توضیح داده شده است.


مقاله چگونه بالاترین درآمد را از تدریس خصوصی کسب کنیم و موفق باشیم؟ را هم مطالعه بفرمائید.
با توجه به مطالب ارائه شده، اگر قصد دارید به عنوان معلم حق التدریس فعالیت داشته باشید و یا در زمینه حقوق معلمان حق التدریس سوال دارید، راهکار بهتری که برای کسب درآمد بالاتر از کار تدریس وجود دارد و حقوق بالاتری دارد فعالیت در زمینه تدریس خصوصی است و برای بدست آوردن درآمد خوب از تدریس می توانید این گزینه را هم در نظر داشته باشید. برای ثبت آگهی رایگان تدریس خصوصی در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید. این مقاله را هم بخوانید:
آخرین و جدیدترین اخبار رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان در سال 98 و 99



توضیحات بیشتر در رابطه با استخدام معلم حق التدریس: نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی برای استخدام ، نیاز به آزمون استخدامی نخواهند داشت. برای استخدام معلم حق التدریس و پیش دبستانی ، لازم است دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان را بگذرانید. معلمان حق التدریس می توانند پس از ابلاغ آئین نامه نهایی جذب بدون آزمون، برای گذراندن دوره آموزشی به دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند. حتما بخوانید: چگونه معلم ابتدایی شویم


شرایط عمومی استخدام در آموزش و پرورش چیست ؟ بر اساس ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی عبارت است از : الف - داشتن حداقل سن بیست سال تمام‌وحداکثر چهل سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین  با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج‌سال . ب – داشتن تابعیت ایران‌. ج - انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان‌. د - عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر. هـ- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر. و - دارابودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همتراز (برای مشاغلی که مدارک همتراز در شرایط احراز آنها پیش‌بینی شده است‌) . ز - داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری‌که استخدام می‌شوند  . ح – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ط – التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از سایت آموزش و پرورش بر روی این لینک کلیک کنید.
معلمان حق التدریسی در قانون: طبق قانون مجلس تمام نیرو‌های حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند. یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره وضعیت استخدام نیرو‌های حق‌التدریس و پیش‌دبستانی گفت: فرایند استخدام نیرو‌های مشمول قانون الحاق یک ماده به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس باید در یک آئین نامه اجرایی که توسط وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی تدوین می‌شود مشخص شود البته دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس بر فرایند تدوین نظارت دارند.
توصیه برای علاقه مندان به فعالیت در زمینه تدریس و آموزش: اگر به کار تدریس علاقه دارید و می خواهید در زمینه آموزش دروس مختلف از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت داشته باشید، در کنار بحث حق التدریسی می توانید در زمینه تدریس خصوصی هم فعالیت داشته باشید و به عنوان معلم خصوصی مطمئنا درآمد بالاتری به نسبت معلم های حق التدریس خواهید داشت. مطالعه مقاله
20 روش خوب و با بازدهی بالا برای کسب درآمد بیشتر از تدریس خصوصی در این زمینه بسیار مفید است. البته می توانید هم معلم حق التدریس باشید و هم کار تدریس خصوصی را انجام دهید. البته اگر خوب کار کنید بعد از مدتی کلا به عنوان معلم خصوصی کار خواهید کرد. در همین سایت ایران مدرس که تا سال 99 بیش از 21000 مدرس ثبت نامی دارد ثبت نام کنید و تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. به این ترتیب می توانید مستقی و بدون واسطه شاگرد جذب کنید. در زمینه جذب شاگرد و روش های مختلف آن مطالعه مقاله 12 راهکار و روش عملی و موثر برای افزایش تعداد شاگردها در کار تدریس خصوصی هم مفید است.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 137269 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
Hd يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

سلام وقتتون بخیر... چطور میتونم معلم حق التدریس بشم خیلی به کار تدریس علاقه دارم

Hd يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

سلام وقتتون بخیر... هزینه تدریس خصوصی تمام دروس پایه اول تا ششم رو ساعتی چقدر محاسبه کنم؟

راز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

توضیحات خوبی ارائه دادین،مچکرم

زهرا شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

بیشترتبلیغ درمورکارخودتون بود!!!!

یافاطمه الزهرا شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

سلام رویاخانم خیلی ممنون ازتوضیحاتتون اجرتون باسیدالشهداعزیزم

یافاطمه الزهرا(س) دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

خیلی ممنون ازرویاخانم عزیزبابت راهنمایی که کردیداَجرتون باسیدالشهداموفق باشید

هما سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

ایا برای حق التدریس شدن در اموزش وپرورش شرط سنی دارد

آ. شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹

دوستان عزیز در نظرات بالا بزرگواری راهنمایی‌های لازم رو گفتن بخونید..چون متاسفانه متن پیام هیچ توضیحی نداده.

فرزانه بالکانی میاندواب شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

من به شغل معلمی علاقه زیاد دارم دروس ابتدایی رو میتونم تدریس کنم مدرکم لیسانس علم اطلاعات ودانش شناسی هست دوست دارم صاحب شغل شوم.j

دانیال دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

حاجی خودت بخون حداقل چیزی رو که مینویسی

سوری شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

مطلب اصلی رو نگفتین واقعا که

مصطفی شادپور پنج شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

با سلام و خسته نباشید من سرباز معلمم و امسال سال دوم تدریسمه میخوام به شکل قراردادی یا حق التدریس در آموزش پرورش بمانم و کتابهای جامعه شناسی،تاریخ،مطالعات اجتماعی و سایر کتابهای اختیاری را تدریس میکنم . برای جذب شدن لطفاً راهنماییم کنید با سپاس فراوان

م سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

دوست دارم معلم (حتی حق التدریس)شوم.لطفا راهنمایی کنید.

علیرضااسماعیل زاده يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

باسلام بنده حدود 7سال است که بصورت برون سپاری تدریس میکنم و هنوز خبری از استخدام ما نیست

رویا آدينه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

باسلام و ادب. من خودم معلم حق التدریس هستم مطالب بالا رو خوندم. برای حق التدریس شدن باید هرسال اردیبهشت و تیر و شهربور به ادارات آموزش و پروش شهر خودتان مراجعه کنید و از قسمت کارگزینی و از یک کارشناس باحوصله و با سواد پیگیر باشید که بخشنامه جذب حق التدریس آمده یانه. انشالله اگه اومد فرم داره و رشته های مربوطه و محل خدمت مشخص شده که بعدش خودشون راهنمایی تون میکنند و میتونید فرم پر کنید. حق التدریس آزمون نداره و جواب آن فوری میاد. دوره های آوزشی هم در طول سال برگزار میشه. هر مدرسه ای هم برید یک معلم راهنما براتون معرفی میکنند که ایشون معمولا از حسودیش چیز زیادی یادتون نمیده و باید خودتون از کتابهای راهنما استفاده کنید و کم نیارید بعدش راه میفتید. اما تا بیایند حق التدریس رو رسمی کنن پدر آدم رو در میارن و سالها عمرت هدر میره. حقوق بسیار بسیار کم میدن و ساعتی 10هزار حساب میکنن و تعطیلات رو کم میکنن اما بیمه دایمی دارید. در کل خیلی بهتر از بیکاری هست. اما آقایون باید شغل دوم هم داشته باشند چون حقوقش کمه. اموزش و پرورش خیلی کمبود معلم داره مخصوصا در مقطع ابتدایی برای همین هرچند وقت یکبار حق التدریس برمیداره پس پیگیر باشید انشالله که موفق باشید .

فاطمه شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹

خوب شد قبل اینکه متنو بخونم نظرات دوستانو خوندم????

سوگل سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

یعنی بیشتر در مورد حقوقشون حرف زدن ما راهکار میخواهیم

مژگان سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

هر چی گشتم نگفته بودید چطور معلم حق التدریس بشیم. چرا سر کارمون گذاشتید آخه وقتمونو هم تلف کردید

سعید آدينه ۱۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

اصلا توضیح مربوطه ای نبود

مریم چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

خیلی خوب راهنمایی کردید !!!!!!!

سارا چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

عجب توضیحی!!!!!

الف يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

وقتم تلف شد، توضیحی در مورد اینکه چطور معلم حق التدریسی بشیم ندادین.

ممد يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

طنز اجتماعی بود؟! چقدر خوب توضیح دادید معلم حق‌التدریس کیه؟!

ا شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

یعنی یه ذره هم راجب مطلب سوال شده توضیح ندادی