ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟

چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟

به اشتراک گذاری

اگر سوال چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟ برای شما هم مطرح است، در این بخش به صورت خلاصه راهکارهایی برای موفقیت در فیزیک و برای کسب نمره بالا در امتحانات فیزیک و کسب درصد بالا در کنکور فیزیک را می توانید مطالعه کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی



شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن می تواند به کسب درصد بالای ریاضی کنکور شما کمک زیادی بکند. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید. یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.

بسیاری از افراد سعی می کنند خیلی زود سراغ تست زنی بروند و بدون اینکه تمرین و مسئله حل کرده باشند و یا در کلاسهای ریاضی شرکت کرده باشند، سراغ تست زنی می روند. این روند اصلا خوب نیست و شما فقط نکات مربوط به تستها را یاد می گیرید و اگر تست جدیدی به شما داده شود از پس آن بر نخواهید آمد. اما اگر در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت کنید و تمرین و مسئله حل نمائید، مطلب را به صورت پایه ای یاد می گیرید و از پس تست ها و سوالات کنکور بر خواهید آمد.



پیشنهاد می شود مطالعه کنید: چگونگی پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر ریاضی

همانطور که گفته شد، خوبی کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس این است که در کلاس بحثها مورد بررسی قرار می گیرد و با سوالاتی که پرسیده می شود، اصطلاحا خوب شخم زده خواهد شد. این امر باعث می شود که فهم عمیقتری از مطالب پیدا کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است سوالاتی مطرح گردد که وقتی خودتان درس ریاضی را مطالعه می کنید، به نظرتان نرسد و نکات مربوط به همین سوالات در تستهای کنکور ریاضی استفاده شود. گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل می تواند در یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت شما در درس ریاضی مفید و موثر باشد. فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.


بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان فقط به خاطر بحث حضور و غیاب و یا برای اینکه وقتشان پر شود در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت می کنند. به هر حال، شما که وقت می ذارید، چرا از وقت خودتان که از هر چیز دیگری ارزشمندتر است درست استفاده نمی کنید؟! حضور در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه در صورتیکه به مطالب ارائه شده خوب گوش دهید و تمرکز کنید، می تواند در موفقیت تحصیلی شما مفید و موثر باشد.

همانطور که در مطالب قبلی هم گفته شده است، برای افزایش تمرکز و یادگیری بهتر در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید. البته لازم نیست هر حرفی که از دهن استاد یا معلم خارج می شود را یادداشت نمائید. اگر این کار را بکنید از خود درس چیزی متوجه نمی شوید. مهمترین نکات درس و راه حل سوالها و مسائل ریاضی را در جزوه خودتان بنویسید. به مطالب ارائه شده در کلاس ریاضی علاقه نشان دهید و هر جایی برای شما سوالی پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران برای موفقیت شما در آموزش و یادگیری ریاضی مهم و موثر است. اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور، مطالعه صحیح ریاضی

اگر در کلاس درس و تدریس ریاضی به مباحث ارائه شده توسط مدرس یا استادتان دقت کنید و به یادگیری علاقه نشان دهید، مسلما سوالاتی هم برای شما مطرح می گردد. پرسیدن سوال و اینکه سوال داشته باشید نشان دهنده این مطلب است که به مباحث درسی ارائه شده توجه کرده اید. از پرسیدن سوال نترسید و با اعتماد به نفس سوال خودتان را بپرسید. اگر شرایط و جو کلاس را هم برای پرسیدن سوال مناسب نمی بینید، سوالات خودتان را در برگه ای یادداشت کنید تا در فرصت مناسب و یا در آخر کلاس بپرسید. اگر در درس ریاضی اشکال دارید و یا سوالاتی برای شما بدون جواب باقی مانده است، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر برای رفع اشکال، جمع بندی مطالب و حل تمرین و مسئله بیشتر به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.

بارها و بارها در مقالات مختلف گفته شده است که اگر واقعا قصد دارید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری جلسات را موکول به ایام امتحانات نکنید.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.

البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.  پیش مطالعه درس هم می تواند به ایجاد علاقه در شما و تمرکز بیشتر در کلاس تدریس ریاضی کمک کند. قبل از کلاسهای تدریس ریاضی مبحثی که قرار است تدریس شود را به صورت اجمالی بررسی نمائید. همینکه 10 درصد مطلب را متوجه شوید و در ذهن شما سوالاتی ایجاد شود، در کلاس ریاضی هم با دقت بالاتری مطالب را پیگیری خواهید کرد. جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی هم باعث افزایش تمرکز شما در کلاسهای تدریس ریاضی می گردد و هم می تواند به موفقیت شما در یادگیری و آموزش بهتر ریاضی کمک کند. همانطور که گفته شد یادداشت برداری در کلاس تدریس ریاضی بسیار مهم و مفید است. هم مطالب مفید و نکته دار را خودتان یادداشت می کنید و هم تمرکز شما افزایش می یابد. البته باید سرعت خودتان را افزایشد دهید که به صورت همزمان هم بنویسید و هم گوش دهید.

وقتی مطلبی را یادداشت می کنید، باید به مطلب مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بنویسید. همین عامل باعث افزایش تمرکز شما می گردد. یادداشت برداری در کلاس ریاضی و سایر دروس مفید و موثر است. سعی کنید جزوه خودتان را داشته باشید و از جزوات دیگران استفاده نکنید. اولا ممکن است سایر دانش آموزان یا دانشجویان در یادداشت کردن مطالب اشتباه کنند و مطلبی را به درستی ثبت ننمایند. جزوه ای که سایر همکلاسی های شما یادداشت می کنند به صورت صد در صد قابل اعتماد نیست.

مطلب دیگر اینکه اگر بخواهید جزوه همکلاسی هایتان را کپی کنید، به این امید خودتان جزوه ای یادداشت نمی کنید و حتی به مطالب ارائه شده در کلاس تدریس ریاضی گوش نمی دهید. در ضمن، ممکن است حین تدریس نکاتی به نظر شما مهم باشد و در جزوه خودتان انها را یادداشت کنید، در صورتیکه همکلاسی های شما آن نکات را ممکن است یادداشت نکنند. مرور و مطالعه درس ریاضی از روی جزوه خودتان راحت تر و مفید تر است. در بسیاری از اوقات ممکن است شما دست خط همکلاسی خودتان را نتوانید بخوانید و یا اصلا متوجه نشوید که چی نوشته است. مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی در آموزش و یادگیری ریاضی مهم و موثر است. حتما بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس مرور را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود مطالب را دیرتر فراموش کنید و بازدهی کار شما افزایش پیدا کند.



پیشنهاد می شود مطالعه کنید: چگونه برای کنکور و امتحان ریاضی را درست بخوانیم؟

بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.

مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی وقت زیادی از شما نمی گیرد. کافی است بعد از جلسات اموزش ریاضی 10 دقیقه وقت بذارید و درس را مرور نمائید. در برنامه درسی خودتان برای آموزش بهتر ریاضی و یا هر درس دیگری مرور را در نظر داشته باشید و با مرور به موقع دروس از فراموش شدن انها جلوگیری کنید.

در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و برای تمرین بیشتر و رفع اشکال می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. اگر برای رفع اشکال، جمع بندی مطالب و حل تمرین و مسئله بیشتر به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید و قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. اگر می خواهید در کنکور ریاضی را درصد بالایی بزنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن: برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.

2- گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل: فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.

3- پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران: اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.

4- جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی: همانطور که گفته شد یادداشت برداری در کلاس تدریس ریاضی بسیار مهم و مفید است. هم مطالب مفید و نکته دار را خودتان یادداشت می کنید و هم تمرکز شما افزایش می یابد. البته باید سرعت خودتان را افزایشد دهید که به صورت همزمان هم بنویسید و هم گوش دهید.



چگونه ریاضی را در کنکور بالا بزنیم



5- استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.

6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر باز تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.

7- تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.



مطالعه نمائید: 5 عامل مهم برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1870 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image