ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب علمی 10 فیلم بسیار عالی آموزش ریاضی مبحث مثلثات و نسبت های مثلثاتی رایگان

10 فیلم بسیار عالی آموزش ریاضی مبحث مثلثات و نسبت های مثلثاتی رایگان

به اشتراک گذاری

در این مقاله 10 فیلم بسیار خوب و مفید آموزش ریاضی از مبحث مثلثات و نسبت های مثلثاتی به صورت کاملا رایگان ارائه شده است. اگر در مبحث پراستفاده و بسیار مهم مثلثات اشکال دارید مشاهده این فیلم ها می تواند بسیار مفید باشد.


چنانجه در مبحث مثلثات یا هر بحث دیگری اشکال دارید از مدرسین مجرب ریاضی کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید تا لیست اساتید ریاضی را ببینید. این فیلم مفید را هم ببینید: فیلم آموزش ریاضی - تعیین برد تابع مثلثاتی


توضیحات کلی در رابطه با مثلثات، روابط و فرمول های مثلثاتی


همانطور که در صفحه مثلثات از سایت ویکی پدیا هم توضیح داده شده است، مثلثات (به انگلیسی: Trigonometry) شاخه‌ ای از ریاضیات است که روابط میان طول اضلاع و زاویه‌های مثلث را مطالعه می‌کند. نخستین کاربرد مثلثات در مطالعات اخترشناسی بوده‌است. اکنون مثلثات کاربردهای زیادی در زمينه‌هاي ریاضیات محض و کاربردی، فيزيك و... دارد. تابع های اصلی مثلثات شامل سینوس، کسینوس، تانژانت، کتانژانت، سکانت، کسکانت و .... است. هر کدام از این تابع های مثلثاتی تعریف خودشان را دارند. به عنوان مثال برای بدست آوردن سینوس باید در مثلث قائم الزاویه ضلع رو به روی زاویه مد نظر خودمان را بر وتر تقسیم نمائیم. برای بدست آوردن تانژانت باید ضلع رو به روی زاویه را بر ضلع مجاور آن تقسیم کنیم. برای اینکه بتوانید مسائل مرتبط با مثلثات را خوب حل نموده و به نتیجه برسانید باید با دایره مثلثاتی و مهمترین روابط مثلثات هم آشنا باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله عالی مهمترین فرمول های مثلثاتی، جدول روابط مثلثاتی و جمع بندی فرمول های مثلثات را مطالعه نمائید. روابط مثلثاتی در فیزیک و دروس مهندسی هم بسیار پرکاربرد می باشند. به عنوان مثال در حل مسائل فیزیک و بسیاری از دروس مهندسی از قانون سینوس ها و کسینوس ها استفاده های زیادی می شود. در ادامه فیلم های آموزشی خوبی برای یادگیری مبحث مثلثات ارائه شده است.


کلیک کنید: دانلود رایگان جزوه آموزش مثلثات و فرمول های مهم مثلثاتی


10 فیلم رایگان آموزش مثلثات و روابط و نسبت های مثلثاتی



در این بخش فیلم های خوبی برای یادگیری مثلثات ارائه شده است. در فیلم هایی که در ادامه مشاهده می کنید به شکل های مختلفی از مثلثات آموزش ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید تمریناتی از این مبحث را مشاهده کنید یا مطالب پایه ای را یاد بگیرید. برای مشاهده ویدئوهای آموزشی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


فیلم آموزشی ریاضی - مثال تشریحی محاسبه انتگرال با تغییر متغیر مثلثاتی


نمونه فیلم تدریس ریاضی - فیلم آموزش مشتق توابع مثلثاتی


نمونه فیلم آموزش و تدریس خصوصی ریاضی - روابط، فرمول ها و نسبت های مثلثاتی در مثلث


نمونه فیلم تدریس خصوصی ریاضی مبحث مثلثات


فیلم تدریس خصوصی ریاضی - ریاضیات کنکور تجربی ۹۸(مثلثات)


فیلم تدریس ریاضی - حل مثال مشتق تابع مثلثاتی توان دار


نمونه ویدئوی آموزش و تدریس خصوصی ریاضی دهم - نسبت های مثلثاتی زاویه های معروف


فیلم تدریس خصوصی ریاضی - نحوه حل معادلات مثلثاتی


نمونه فیلم تدریس خصوصی ریاضی - مثلثات قسمت ۱


نمونه فیلم معلم خصوصی ریاضی کنکور - تدریس بخشی از مبحث مثلثات


برای مشاهده لیست کامل فیلم های مرتبط با مبحث مثلثات بر روی عبارت نمونه فیلم های تدریس خصوصی مثلثات کلیک نمائید. همانطور که گفته شد، مبحث مثلثات بسیار پرکاربرد است و در بسیاری از موارد اگر می خواهید انتگرالی را محاسبه کنید که در آن یکی از توابع مثلثاتی وجود دارد باید بر فرمول های مثلثاتی به صورت کامل مسلط باشید. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که برای زوایای متداول و پر کاربرد مقدار نسبت های مثلثاتی مهم را حفظ باشید. به عنوان مثال سینوس صفر درجه برابر صفر می شود در حالی که کسینوس صفر درجه برابر 1 است. تانژانت و کتانژانت زاویه 45 درجه برابر 1 می باشد. این زوایای متداول و پرکاربرد در جدول هایی ارائه شده اند و می توانید نسبت های مثلثاتی آنها را در جدول هایی ببینید (جدول زیر).



نکته دیگری که در مثلثات مهم است این است که بدانید هر کدام از توابع مثلثاتی در دایره مثلثاتی در کدام ربع چه علامتی دارند. دانستن این مطلب هم به حل مسائل کمک زیادی می کند. به عنوان مثال، سینوس در ربع اول دایره مثلثاتی مثبت است و کسینوس در ربع دوم علامت منفی دارد. تانژانت و کتانژانت در هر دو ربع اول و سوم دایره مثلثاتی علامت مثبتی دارند. اگر دایره مثلثاتی را تحلیل نمائید این مطالب به سادگی قابل درک و قابل اثبات خواهد بود.


این مقاله عالی را بخوانید: مهمترین فرمول های مثلثاتی کنکور و جمع بندی و خلاصه فرمول های مثلثات


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 1827 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image