ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب علمی امتحان درس کامپوزیت - نمونه سوال امتحانی مکانیک مواد مرکب مهندسی مکانیک

امتحان درس کامپوزیت - نمونه سوال امتحانی مکانیک مواد مرکب مهندسی مکانیک

به اشتراک گذاری

در این بخش سوالات امتحان درس کامپوزیت و نمونه سوال امتحانی مکانیک مواد مرکب مهندسی مکانیک ارائه شده است. اگر می خواهید برای درس کامپوزیت سوالات امتحانی خوب را مشاهده کنید و قبل از شرکت در امتحان سوالات را حل نمائید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست کامل اساتید درس مکانیک مواد مرکب بر روی عبارت تدریس خصوصی کامپوزیت کلیک کنید. مطالعه سرفصل های درس مکانیک مواد مرکب (کامپوزیت ها) به صورت جلسه به جلسه هم مفید است.

توضیحات کلی در رابطه با درس و سوالات امتحانی مکانیک مواد مرکب: درس کامپوزیت یکی از دروس مهم و کاربردی در رشته مهندسی مکانیک و تعدادی از رشته های دیگر است. به صورت کلی کامپوزیت ها به نسبت فلزات مزایای زیادی دارند. کامپوزیت ها نسبت استحکام به وزن بالاتری به نسبت فلزات دارند و در صنایع هوافضا، هواپیما، بالگرد و ... زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. کامپوزیت ها معمولا از دو جزء ماتریس و الیاف تشکیل شده اند. ماتریس وظیفه نگهداری الیاف در کنار یکدیگر را دارد و الیاف وظیفه اصلی تحمل بار را دارند. در سوالات امتحانی درس کامپوزیت معمولا بارهای خارجی که وارد می شود از دانشجویان خواسته می شود تنش و کرنش را در نقاط مختلف کامپوزیت بدست بیاورند. برای کامپوزیت ها معمولا لایه چینی تعریف می شود و بسیاری از کامپوزیت ها لایه چینی متقارن دارند. مواد مرکب ویژگی خوب دیگری که دارند این است که خواص آنها در جهات مختلف می تواند متفاوت باشد و می توان به صورت دلخواه در جهت های مختلف خواص مد نظر را به آن داد. مثلا برای پره بالگرد مهم است که در راستای طول پره استحکام آن بالا باشد و اگر پره از مواد کامپوزیتی ساخته شود می توان استحکام در جهت دلخواه را افزایش داد. از مهمترین و متداولترین مواد مرکب می توان به گلاس-اپوکسی، کربن-اپوکسی، گرافیت-اپوکسی و بور-اپوکسی اشاره کرد. در ادامه تعدادی نمونه سوال امتحانی درس کامپوزیت ارائه شده است.

مطالعه نمائید:
مقایسه کاربرد فلزات و کامپوزیتها در پره هلی کوپتر (ملخ بالگرد)

امتحان درس کامپوزیت (مکانیک مواد مرکب)

1- چرا برای ساخت قطعات و اجزای مکانیکی مختلف ترجیح می دهیم از کامپوزیت ها استفاده کنیم؟ کامپوزیت ها چه مزیت هایی دارند و چرا مورد استفاده قرا می گیرند؟


2- فرق کامپوزیت با آلیاژ چیست؟

3- در رابطه با مواد مونوکلینیک، ایزوتروپیک متقاطع، مواد ایزوتروپیک و مواد غیرایزوتروپیک توضیح دهید. برای هر کدام چند ثابت مهندسی وجود دارد؟

مطالعه کنید: خلاصه درس کامپوزیت - مواد مرکب مقطع ارشد مهندسی مکانیک با توضیحات مفید و خوب

4- هر چهار پارامتر ارائه شده در فرمول زیر را تعریف کنید. مثلا فرق E1 با E2 چیست؟ بقیه پارامترها را هم تعریف نمائید. در ادامه فرمول زیر را اثبات کنید.



5- چه زمانی حرارت باعث ایجاد تنش در قطعه کامپوزیتی می گردد.

6- در شکل زیر برای تک لایه کامپوزیتی داده شده، اگر همزمان فشار برابر 5 مگاپاسکال و افزایش دمای 20 درجه سانتیگراد را داشته باشیم، تنش و کرنش در دستگاه محلی X1X2 و در دستگاه عمومی xy را بدست آورید.




پیشنهاد می شود بخوانید: دانلود نمونه سوال امتحانی درس کامپوزیت (مواد مرکب) رشته مهندسی مکانیک

7- ماتریس B برای چند لایه های متقارن چگونه بدست می آید؟

8- در رابطه با معیارهای تخریب در چند لایه ها توضیح دهید و 2 مورد را ارائه کنید. معیارهای تخریب برای چه منظوری استفاده می شوند. در مهندسی مکانیک معیارهای طراحی و تخریب به صورت مفصل درس داده می شود.

9- سوال ارائه شده در شکل زیر که از مبحث چند لایه ها است را حل کنید و جوابهای نهایی را ارائه کنید.




مطالعه نمائید: دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی کامپوزیت (مواد مرکب) مهندسی مکانیک سال تحصیلی 97-98

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3164 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
Fatamah چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

سلام جواب سوالات رو که قرار دادید ندارید؟