ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب علمی نمونه سوال امتحانی مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد مهندسی مکانیک 98-99

نمونه سوال امتحانی مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد مهندسی مکانیک 98-99

به اشتراک گذاری

در این بخش تعدادی نمونه سوال امتحانی مواد مرکب (کامپوزیت ها) مقطع ارشد مهندسی مکانیک 98-99 ارائه شده است. اگر می خواهید با سوالات امتحانی درس مکانیک مواد مرکب یا کامپوزیت ها مقطع ارشد آشنا شوید ادامه این مطلب را بخوانید.

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید مواد مرکب یا کامپوزیت بر روی عبارت تدریس خصوصی کامپوزیت کلیک کنید. مطالعه دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی کامپوزیت (مواد مرکب) مهندسی مکانیک سال تحصیلی 97-98 هم مفید است.

سوال 1 - در سوال زیر یک تک لایه نشان داده شده است. به این تک لایه تنش عمودی در راستاهای x و y وارد شده است. همچنین تنش برشی به آن اعمال شده است. در صورت سوال خواسته شده است که ماتریس سختی کاهش یافته انتقال یافته، کرنش کلی و تنش محلی و همچنین تنش برشی ماکزیمم بدست آید. با استفاده از روابط ارائه شده در درس کامپوزیت ارشد می توان به راحتی این سوال را حل نمود.




مطالعه نمائید: دانلود نمونه سوال امتحانی درس کامپوزیت (مواد مرکب) رشته مهندسی مکانیک

سول امتحانی کامپوزیت، سوال 2- در سوال زیر هم یک تک لایه نمایش داده شده است و به ان تنش برشی اعمال شده است. جنس کامپوزیت گرافیت اپوکسی می باشد. خواسته سوال این است که کرنش عمودی که توسط کرنش سنج های A، B و C نمایش داده می شود را بدست آورید. زاویه کرنش سنج ها با یکدیگر 120 درجه است.



حتما بخوانید: دانلود خلاصه روابط و فرمول های درس کامپوزیت (مواد مرکب)


سوال شماره 3- در سوال زیر یک چند لایه متقارن داده شده است. در ضمن نیروهای وارد به آن هم داده شده است. ابتدا ماتریس های A، B و D خواسته شده است. همانطور که می دانید این ماتریس ها برای چند لایه ها و یا لمینت ها بسیار مهم هستند. در ضمن، برای لمینت متقارن ماتریس B برابر صفر است. در ادامه کرنش و انحنای صفحه میانی و تنش در نقطه نشان داده شده در شکل خواسته شده است.



سوال 4 مواد مرکب ارشد - در شکل زیر ورق نشان داده شده تحت بار فشاری قرار داشته و تکیه گاههای ساده هم دارد. جنس ان هم گرافیت اپوکسی است. لایه چینی ورق هم داده شده است در شکل زیر. با دو روش (روش ورق های دراز و باریک و روش کلی) حداکثر مقدار خیز و حداکثر گشتاور خمشی خواسته شده است. ضخامت هر لایه هم 1 میلی متر در نظر گرفته شده است.



پیشنهاد می شود مطالعه کنید: سرفصل های درس مکانیک مواد مرکب (کامپوزیت ها) به صورت جلسه به جلسه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2358 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image