ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی دانلود جزوه های آموزشی و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک

دانلود جزوه های آموزشی و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک

به اشتراک گذاری

در این بخش جزوه ها و پروژه های مفیدی در زمینه مهندسی مکانیک برای دانلود ارائه شده است. اگر می خواهید در زمینه مهندسی مکانیک اطلاعات خوبی را بدست آورید ادامه این مطلب را بخوانید.


برای دانلود تعدادی از پروژه ها و جزوه های آموزشی مهندسی مکانیک بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


دانلود جزوه آموزشی طراحی در مهندسی مکانیک


دانلود جزوه کامل درس مقاومت مصالح


دانلود جزوه کامل درس علم مواد


دانلود جزوه کامل درس ترمودینامیک



دانلود روند طراحی استاتیکی فنرهای فشاری


دانلود مقاله مسائل کلی در مورد سوپاپ خودرو و خرابي هاي آن


دانلود مقاله مراحل انجام يك تحليل المان محدود


دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی پایان ترم درس دینامیک رشته مهندسی مکانیک


دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی مکانیک محیط های پیوسته رشته مهندسی مکانیک مقطع ارشد


دانلود رایگان نمونه سوالات امتحانی استاتیک مهندسی مکانیک ترم اول سال تحصیلی 97-98


در ادامه جزوه ها و پروژه های بیشتری در زمینه آموزش مهندسی مکانیک ارائه شده است.


1- معیارهای مختلف خستگی چند محوره: به منظور بررسی خستگی چند محوره و تخمین عمر قطعه هایی که تحت اثر آن قرار دارند، معیارهای مختلفی ارائه شده است. تعدادی از این معیارها بر پایه تنش، بعضی از آنها بر پایه کرنش و چندی از آنها نیزبر پایه انرژی می باشند. در این تحقیق تعدادی از معیارهای مزبور معرفی شده است. اگر در این مباحث اشکال دارید از اساتید تدریس خصوصی مهندسی مکانیک و یا معلم های خصوصی طراحی اجزاء کمک بگیرید.


دانلود معیارهای مختلف خستگی چند محوره


2- بررسی پارامتریک فرآیند اکستروژن لوله: در این مقاله یک دیدگاه جدید حد بالا به منظور تحلیل فرآیند اکستروژن لوله مورد استفاده قرار گرفته است. در تحلیل حد بالا معمولا ابتدا یک میدان سرعت از نظر سینماتیکی مجاز به منظور ارزیابی توان داخلی و توان تلف شده بر روی سطوح اصطکاکی و ناپیوستگی سرعت ارائه میشود. در ادامه میتوان توان کل را با توجه به زاویه قالب بهینه سازی نمود و زاویه قالب بهینه و زاویه قالب بحرانی که در آن یک ناحیه مرده بوجود می آید، را تعیین کرد. در این مقاله در ادامه یکی از کارهای انجام شده قبلی و به منظور تکمیل تحلیل انجام شده در آن، روابطی که برای زاویه قالب بهینه، فشار نسبی اکستروژن و زاویه شکل گیری ناحیه مرده بهینه بدست آمده مورد بررسی قرار گرفته و به صورت عددی حل شده اند. در ادامه تاثیر پارامترهای مختلف از جمله طول اولیه، طول نهایی، شعاع داخلی لوله، نسبت سطح مقطع و ضریب اصطکاک بر فشار اکستروژن نسبی، زاویه بهینه مخروط و زاویه شکل گیری ناحیه مرده بهینه مورد بررسی قرار گرفته است. کد Matlab مورد استفاده برای انجام تحقیق حاضر نیز در انتهای آن ارائه شده است.


دانلود بررسی پارامتریک فرآیند اکستروژن لوله


3- انواع بارهای وارد بر روتور بالگرد: در این فایل ابتدا دستگاههای مختصات مورد استفاده در بالگرد معرفی شده و در ادامه تعدادی از فرضیات که در فرمولبندی مدل ریاضی روتور بالگرد استفاده شده در این تحقیق در نظر گرفته شده اند ارائه می شود. در بخش بعد بارهای آیرودینامیکی روتور اصلی بالگرد در دستگاههای مختصات معرفی شده ارائه می گردد. در ادامه بارهای اینرسی و سازه ای روتور اصلی بالگرد معرفی می شود. در قسمتهای بعد بارهای دمپر lag و بارهای القا شده از کشش نیز بررسی می گردد.


دانلود انواع بارهای وارد بر روتور بالگرد


4- اجزاء اصلی پره بالگرد و کاربرد مواد کامپوزیتی در آن: در فایل حاضر اجزاء پره بالگرد و کاربرد مواد کامپوزیتی در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. اجزای اصلی پره بالگرد (ملخ بالگرد) با رسم شکل نشان داده شده و در بخشهایی از این فایل مزیتهای کاربرد مواد کامپوزیتی در ملخ بالگرد از جنبه های مختلف ( خستگی، شکل دهی، وزن، امنیت، مقاومت در برابر ضربه و ...) نسبت به فلزات مورد بررسی قرار گرفته است.


دانلود اجزاء اصلی پره بالگرد و کاربرد مواد کامپوزیتی در آن


5- خلاصه 6 استاندارد سیستم های پنوماتیکی و هیدرولیکی: در فایل حاضر خلاصه 6 استاندارد سیستم های پنوماتیکی و هیدرولیکی ارائه شده است و در رابطه با هر کدام توضیحات کاملی ارائه گشته است. استانداردهای ارائه شده در فایل حاضر به صورت زیر است. 1 ISO 5598 لغات – اجزا و سیستم های توان هیدرولیکی (fluid power) 2 ISO 4414 توان پنوماتیکی (pneumatic fluid power) – قوانین کلی مرتبط با سیستم ها - 3 ISO 6953 توان پنوماتیکی (pneumatic fluid power) – رگولاتورهای فشار هوای فشرده و رگولاتورهای فیلتردار(filter-regulators) - بخش1- قسمتهای و یا ویژگیهای اصلی ای که باید در کاتالوگ های تولید کنندگان آورده شود و الزامات نشانه گذاریهای تولید (product-marking requirements) بخش2- روشهای تست به منظور تعیین ویژگیهای اصلی ای که باید در کاتالوگ تولید کنندگان آورده شود. و ....


دانلود خلاصه 6 استاندارد سیستم های پنوماتیکی و هیدرولیکی


6- آزمونها و تست های شیر فشارشکن و شیر اطمینان: در فایل حاضر توضیحاتی در رابطه با آزمونها و تست های شیرهای فشار شکن و شیر اطمینان ارائه شده است. آزمونهای لازم برای تست شیرهای فشارشکن به صورت زیر است: 1- تست تنظیم 1-1- آزمون تنظیم فشار خروجی 1-2- آزمون دامنه تنظیم رگولاتور 2- آزمون فشار محبوس رگولاتور 3- آزمون عدم تولید ارتعاش و لرزش 4- آزمون نشت و مقاومت اجزاء داخلی رگولاتور 5- آزمون تداوم کار و ....


دانلود آزمونها و تست های شیر فشارشکن و شیر اطمینان


7- انواع تست فنرهای فشاری: در فایل ارائه شده انواع تست های لازم برای فنرهای فشاری ارائه شده است. عناوین مطالب ارائه شده در فایل به صورت زیر است. تست فنرهای فشاری - کمانش فنرهای فشاری - تست تختی-تحت-بار (Squareness-under-Load Testing) تست عیوب (Testing for Flaws) تست های خستگی فنرهای فشاری - نکاتی در رابطه با تست خستگی فنرهای فشاری


دانلود انواع تست فنرهای فشاری


8- پیاده کردن روش المان محدود با استفاده از نرم افزار مطلب: در فایل حاضر صفحه مستطیلی ای که شامل دو سوراخ دایروی شکل است تحت بارگذاریهای گوناگون تک محوره و دو محوره با استفاده از روش المان محدود تحلیل شده است. منظور از تحلیل در اینجا المان بندی صفحه، بدست آوردن جابه جایی گره ها، محاسبه کرنش ها و تنش های المانی و در نهایت محاسبه ضریب تمرکز تنش و بررسی نحوه تغییر آن با تغییر ابعاد هندسی و شعاع دایره ها است. ضریب تمرکز تنش بصورت بدست آوردن بیشترین مقدار نسبت تنش در دور دست به تنش محیطی در نزدیکی دایره بدست می آید. این مقدار در راستای خاصی اتفاق می افتد که باید تعیین شود. در حالت خاص شعاع یکی از دایره ها صفر در نظر گرفته شده و تحلیل برای صفحه مستطیلی با یک سوراخ دایروی انجام شده است. برای حالت خاص تنش یک محوره وقتی صفحه شامل فقط یک سوراخ دایروی شکل است با کوچک شدن به اندازه کافی شعاع دایره نسبت به کوچکترین طول صفحه، مقدار ضریب تمرکز تنش به عدد 3 نزدیک می شود.


دانلود پیاده کردن روش المان محدود با استفاده از نرم افزار مطلب


9- محاسبه عمر خستگی یک قطعه تحت بارگذاری چند محوره: به منظور محاسبه عمر خستگی یک قطعه تحت بارگذاری چند محوره می توان از مدلهای مختلفی استفاده کرد. این مدلها شامل مدل های کرنش پایه، مدلهای صفحه بحرانی، مدلهای تنش پایه و مدلهای انرژی است. تعدادی از این مدلها صفحه شکست را نیز مشخص می¬کنند در حالیکه بعضی دیگر فقط عمر خستگی را پیش بینی می کنند. در این فایل با استفاده از چند مدل خستگی، یک بارگذاری مشخص برای یک قطعه مورد بررسی قرار گرفته و عمر خستگی آن بدست آمده است. برای تعدادی از مدلها صفحه بحرانی نیز مشخص شده است. در نهایت عمر بدست آمده از مدلهای مختلف با هم مقایسه شده است.


دانلود محاسبه عمر خستگی یک قطعه تحت بارگذاری چند محوره


10- کد طراحی خستگی فنرهای فشاری با استفاده از نرم افزار مطلب: کد حاضر برای طراحی خستگی فنرهای فشاری در دو حالت ساچمه زنی شده و ساچمه زنی نشده بوده و در نرم افزار متلب قابل استفاده است. کد نوشته شده بر اساس روند طراحی ارائه شده در کتاب طراحی اجزاء شیگلی است.


دانلود کد طراحی خستگی فنرهای فشاری با استفاده از نرم افزار مطلب


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 799 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image