ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی موفقیت در زندگی دانشجویی و درس و تحصیل در مقطع دانشگاه

موفقیت در زندگی دانشجویی و درس و تحصیل در مقطع دانشگاه

به اشتراک گذاری

 در این مقاله در رابطه با موفقیت در زندگی دانشجویی و درس و تحصیل در مقطع دانشگاه مطالبی ارائه می گردد. عوامل مختلفی برای موفق شدن در تحصیل در مقطع دانشگاه موثر است که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.



موفقیت در دانشگاه



دروسی که در مقطع دانشگاه ارائه می گردد تفاوت های زیادی با دروس ارائه شده در مقطع متوسطه دارد. برای بسیاری از دروس در مقطع دانشگاه منبع و مرجع کاملا مشخصی وجود ندارد و یا استاد درس مراجع متعددی را معرفی می نماید. در این حالت مانند مقطع متوسطه سرفصلها شاید کاملا مشخص نباشد و در بعض از حالتها درس از یک مرجع گفته می شود و سوالات امتحانی از مرجع دیگری مطرح می گردد. بنابراین شرایط کمی با آنچه در دبیرستان وجود دارد متفاوت است. با توجه به توضیحات ارائه شده، حضور دانشجویان در کلاسهای دانشگاه کاملا ضروری است. وقتی دانشجو در کلاس حاضر است به صورت کامل در جریان مباحثی که تدریس می شود قرار گرفته و متوجه خواهد شد که کدام سرفصلها و کدام مرجع از نظر استاد درس مربوطه اهمیت بیشتری دارد. بنابراین یکی از موارد و عوامل مهم برای موفقیت در درس و تحصیل در مقطع دانشگاه همان حضور در کلاسها است. در ضمن، دانشجویان باید تلاش کنند حضورشان در کلاس فقط به خاطر بحث نمره گرفتن، حضور غیاب و .... نباشد. حضور در کلاس باید حضور فعالی باشد و جزوه یادداشت گردد و در ضمن سوالات و اشکالات پرسیده شود.



نوشتن جزوه در کلاسهای درس و اهمیت دادن به مباحثی که ارائه می شود کلید موفقیت است. در نهایت همین استادی که در حال تدریس درس است امتحان خواهد گرفت و از همین مباحثی که در کلاس مطرح می شود هم سوال خواهد آمد. پس بهتر است دانشجویان در کلاس درس به صورت کامل حاضر بوده و تلاش کنند در همان کلاس درس مباحث را یاد بگیرند. نکته بسیار مهم دیگر برای موفقیت در تحصیل و دروس مختلف در مقطع دانشگاه درس خواندن در طول ترم است. با مطالعه در طول ترم درسها بهتر آموزش دیده خواهد شد و در ضمن استرس ایام امتحانات هم کمتر می شود. بسیاری از دروس در مقطع دانشگاه برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارند و اگر در طول ترم مطالعه نشود در ایام امتحانات زمان کافی برای تسلط بر آنها وجود نخواهد داشت. استفاده از کلاسهای آموزش و تدریس خصوصی و در کنار داشتن یک مدرس با تجربه و استاد تدریس خصوصی دانشگاهی هم می تواند به موفقیت در تحصیل کمک زیادی بکند. خصوصا در ایام امتحانات که دانشجویان به استاد اصلی خودشان در دانشگاه برای پرسیدن سوال دسترسی ندارند، استفاده از کلاسهای خصوصی کاملا مفید و موثر است.



در مقطع دانشگاه تفاوت دیگری که وجود دارد این است که بعضی از دروس پیش نیاز دروس دیگر هستند. به عنوان مثال در رشته مهندسی مکانیک استاتیک و مقاومت مصالح برای درس طراحی اجزاء پیش نیاز است. دانشجویان برای اینکه در درس و تحصیل موفق شوند باید تلاش کنند دروس پیش نیاز را خوب یاد بگیرند تا بعدا در دروس دیگر خودشان اشکالات زیادی نداشته باشند. دروس پایه هم که بسیاری از رشته های علوم پایه و فنی مهندسی باید آنها را پاس کنند باید خوب خوانده شود. دروسی مانند ریاضی و فیزیک درسهای بسیار مهمی هستند که باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرند (برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی دروس ریاضی و فیزیک در تمامی مقاطع فعالیت دارند بر روی لینک معلم خصوصی ریاضی و استاد خصوصی فیزیک کلیک کنید). بسیاری از دانشجویان در دروس ریاضی عمومی 2 و فیزیک عمومی 2 اشکالات زیادی دارند که با تلاش و پشتکار و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی قابل برطرف کردن است.



نکات تکمیلی برای موفقیت در تحصیل در مقطع دانشگاهی:  با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در تحصیل در مقطع دانشگاه، دانشجویان باید تفاوت های آن را با مقطع متوسطه به خوبی درک کنند و تلاش نمایند با برنامه ریزی و نظم و درس خواندن در طول ترم و موکول نکردن خواندن دروس مختلف به ایام امتحانات در درسهای خودشان نمرات خوبی را کسب نمایند و در کنار آن با یادگیری مهارتهای لازم برای بازارکار به خوبی آماده شوند. گرفتن نمره خوب در دروس مختلف و داشتن معدل بالا هم برای بحث استخدامی و هم برای ادامه تحصیل بسیار مهم است و دانشجویان باید در این زمینه و برای داشتن معدل بالا تمام تلاش خودشان را به کار بگیرند. زندگی خوابگاهی چالشی است که اکثر دانشجویان با آن درگیر هستند و کاملا با زندگی در محیط خانواده متفاوت است. در این زمینه هم باید تلاش کرد با شرایط جدید زندگی در زودترین زمان ممکن خود را وفق داد و به گونه ای برنامه ریزی کرد که در این شرایط هم بهترین نتیجه ممکن را گرفت.





منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1707 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image