ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

راهکارهای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

به اشتراک گذاری

استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی یک راهکار خوب برای موفقیت در تحصیل است. البته مانند هر امکان دیگری، اگر بخواهید استفاده از این کلاسها برای شما ثمر بخش باشد باید به درستی از آن استفاده کنید. در این راستا موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

- خودتان درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید: کلاسهای تدریس خصوصی وقتی مفید و موثر است که در کنار استفاده از این کلاسها خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به معنای حذف ذرس خواندن خودتان نیست. مدرس و معلم خصوصی می تواند مطالب را برای شما تفهیم کند و به شما درس بدهد ولی نمی تواند به جای شما درس بخواند. وقتی خودتان درس می خوانید اشکالاتی که وجود دارد بیشتر خودش  را نشان خواهد داد و در این حالت شرکت در کلاسهای خصوصی و رفع اشکال می تواند کاملا به پیشرفت شما کمک کند. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی و کلاس تدریس خصوصی فیزیک وقتی فایده دارد و برای یادگیری درس موثر است که همراه با تمرین حل کردن خود شما باشد. دهها جلسه کلاس خصوصی بدون حل تمرین و مسئله توسط خود شما فایده ای ندارد. وقتی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و کلاسهای تدریس خصوصی شرکت می کنید درس را یاد می گیرید ولی وقتی تمرین و مسئله حل می کنید از مطالبی که یاد گرفته اید به صورت عملی استفاده می کنید و در این حالت به صورت واقعی مشخص خواهد شد چقدر درس را یاد گرفته اید. به هر حال تنها به شرکت در کلاسهای خصوصی بسنده نکنید و درس خواندن و حل تمرین و مسئله توسط خودتان را هم حتما در نظر داشته باشید.



مطالعه مقاله قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه هم مفید است.



کلاسهای تدریس خصوصی

- زودتر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را شروع کنید: برای گرفتن بهترین نتیجه در امتحان و کنکور و یا هر آزمونی که در نظر دارید سعی کنید استفاده از کلاسهای خصوصی را بسته به تعداد جلساتی که لازم دارید زود شروع کنید. اگر به عنوان مثال در درس ریاضی اشکالات خیلی زیادی دارید خوب مسلما باید هر چه زودتر باید برگزاری کلاسها را شروع کنید. خصوصا دروسی مانند ریاضی و فیزیک برای یادگیری به زمان نیاز دارند و در بین کلاسها هم باید خودتان تمرین حل کنید. حال در نظر بگیرید که با اشکالات زیادی که دارید برگزاری این کلاسها را به ایام فرجه ها موکول کنید. اولا در این زمان کم یادگیری درس خیلی سخت می شود و ثانیا مدرسین خوب هم در این ایام وقت خالی ندارند. در ضمن، در ایام امتحانات قیمت کلاسهای تدریس خصوصی هم خیلی بالا است (برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت، نرخ و هزینه کلاسهای خصوصی این مقاله را بخوانید). پس باید توجه کنید که اگر برای یادگیری درس تعداد جلسات بالایی نیاز دارید زودتر شروع کنید. اگر خودتان درس را خوب خوانده اید و فقط به صورت رفع اشکالی می خواهید از این کلاسها استفاده کنید ایرادی ندارد کلاسها را به ایام امتحانات موکول نمائید. پس این قاعده کلی را به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در تحصیل باید در طول ترم درس بخوانید و درس خواندن را برای ایام امتحانات باقی نگذارید و در ضمن اگر خواستید از کلاسهای آموزش در منزل استفاده کنید و تعداد جلسات زیادی لازم دارید این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید.



مطالعه مقاله راهکارهای عالی برای گرفتن بیشترین بازدهی از کلاس های تدریس خصوصی هم مفید است.


- با یک معلم تدریس خصوصی خوب کلاسها را هماهنگ کنید: نکته دیگری که برای حصول بیشترین بازدهی باید مد نظر داشته باشید این است که تلاش کنید کلاسهای خصوصی را با یک مدرس و معلم خصوصی خوب برگزار نمائید. اگر معلم شما بر درس مسلط نباشد در نهایت هم وقت شما تلف می شود و هم مجبور خواهید بود هزینه اضافی بدون حصول نتیجه پرداخت کنید. در همین سایت (ایران مدرس) کاملترین لیست مدرسین تدریس خصوصی را می توانید مشاهده نمائید (بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید تا لیست اساتید خانم و آقا در تهران، کرج و کل ایران را مشاهده نمائید). مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس آگهی تدریس خودشان را به دو صورت رایگان و ویژه ثبت نموده اند. سعی کنید کلاسهای خصوصی را با مدرسین ویژه که به صورت جدی تری در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند هماهنگ کنید. پس زمینه آگهی های تدریس ویژه با رنگ طلایی و یا نقره ای مشخص شده است. مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس در متن تبلیغات تدریس خودشان در رابطه با دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیل خودشان، سوابق تدریس و دانشگاهها و مدارسی که قبلا تدریس کرده اند، افتخارات و موارد مثبتی که در رزومه کاری خودشان دارند، قیمت کلاسهای تدریس خصوصی و .... توضیحات کامل ارائه نموده و می توانید با آگاهی کامل معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. بعضی از مدرسین برای جلب رضایت متقاضیان حتی جلسه اول را به صورت رایگان تدریس می کنند. با توجه به موارد ذکر شده سعی کنید کلاسهای خودتان را با یک مدرس با تجربه و خوب هماهنگ کنید و اتفاقا این یکی از مزایای کلاسهای خصوصی است که در صورتیکه از نحوه تدریس استاد خودتان رضایت ندارید می توانید کلاسها را با معلم دیگری هماهنگ کنید.



نحوه استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

- کلاسهای خصوصی را در کنار کلاسهای اصلی خودتان داشته باشید: نکته بسیار مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کلاسهای خصوصی را در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه داشته باشید و نه به جای آن. به هر حال اگر مشکلاتی پیش آمد و نتوانستید در کلاسهای اصلی خودتان شرکت کنید بهترین جایگزین برای آن استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی است. اما به صورت عمدی در کلاسهای خودتان غیبت نکنید تا بخواهید بعدا با شرکت در کلاسهای خصوصی آن را جبران نمایئد. کلاسهای خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزایای زیادی دارد ولی به هر حال هر کدام از این کلاسها به نوع خودش برای یادگیری دروس مختلف می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معلم اصلی که شما که قرار است بعدا امتحان بگیرد درس می دهد. بنابراین حضور در این کلاسها برای نوشتن جزوه و اطلاع از این که از نظر معلم خودتان چه مطالبی اهمیت بیشتری دارد بسیار مهم است. در ضمن، در کلاسهای گروهی روی مطالب بحث خواهد شد و خودتان و یا همکلاسی هایتان هم سوال خواهند پرسید و همه ی این موارد در پیشرفت شما و یادگیری دروس کاملا موثر است. در کلاسهای خصوصی می توانید مواردی که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه خوب متوجه نشده اید را بپرسید و از معلم خصوصی خودتان برای آموزش بهتر این موارد کمک بگیرید. بنابراین، به صورت جمع بندی شده می توان گفت که شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می تواند در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه بسیار مفید باشد و نه به جای آن.



پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: چگونه با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی در امتحانات با نمره خوب قبول شویم؟

با توجه به موارد ذکر شده برای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی به منظور موفقیت در تحصیل باید تلاش کنید کلاسهای خصوصی را با یک مدرس خوب هماهنگ نمائید، از این کلاسها در کنار کلاسهای اصلی خودتان استفاده کنید و نه به جای آن، کلاسها را زودتر شروع کنید و در ضمن هم خودتان درس بخوانید و هم تمرین و مسئله حل کنید. توجه کنید که یک مدرس خصوصی نمی تواند معجزه کند. شما باید خودتان هم با ایشان همکاری کنید و این کلاسها را جدی بگیرید. درست است که معلم خصوصی شما قرار نیست به شما نمره بدهد ولی به هر حال هر کاری را نباید برای نمره گرفتن انجام داد. وقتی تمرینی به شما داده می شود و یا قرار است بخشی از درس را بخوانید حتما آن را انجام دهید تا بتوانید در درس و تحصیل پیشرفت کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ثبت نامی در ایران مدرس (به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران) بر روی عبارت معلم تدریس خصوصی کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 493 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image