ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی موثرترین عامل موفقیت تحصیلی فرزندان کدام است؟

موثرترین عامل موفقیت تحصیلی فرزندان کدام است؟

به اشتراک گذاری

موثرترین عامل موفقیت تحصیلی فرزندان کدام است؟ - تحصیلات پدر موثرترین عامل موفقیت تحصیلی فرزندان - با شروع سال تحصیلی جدید و اهمیت موفقیت تحصیلی کودکان می‌توان از عوامل مختلفی در این زمینه یاد کرد که موثرترین آنها تحصیلات پدر است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: والدین با معلمان رابطه خوبی داشته باشند

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس تحقیقات صورت گرفته در انگلیس کارشناسان آموزشی ادعا کردند که سطح تحصیلات پدر، میزان موفقیت آینده فرزند را در مدرسه مشخص می‌کند. طبق آمارهای به دست آمده، احتمال موفقیت در دوران مدرسه در کودکانی که پدرانشان تحصیلات بالایی ندارند 7.5 برابر کمتر از کودکانی است که پدرانشان سطح تحصیلات بالاتری دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این موضوع در مورد سطح تحصیلات مادر به این شدت نیست. در واقع کودکانی که مادرانشان تحصیلات پایین‌تری دارند، احتمال موفقیتشان یک سوم کودکانی با مادران تحصیلکرده است. این تحقیقات همچنین حاکی از آن است که تحصیلات پایین از عوامل بروز فقر در انگلیس است و احتمال فقر در کسانی که تحصیلات پایین تری دارند پنج برابر تحصیلکرده‌ها است.

پیشنهاد می کنیم مقاله
نقش خانواده ها در موفقیت فرزندانشان در کنکور را هم بخوانید.

همچنین شواهد حاکی از آن است که چرخه فقر و تحصیلات پایین به علت بی‌انگیزگی در میان خانواده‌های فقیر است و در این خانواده‌ها والدین در خصوص تحصیلات فرزندان توقعات کمی دارند و در کمک به آنها ناتوان هستند. تحقیقات پیشین بر ارتباط میان تحصیلات والدین و فرزندان تاکید می‌کرد اما تاثیر سطح تحصیلات پدر در این زمینه شناسایی نشده بود. در واقع این گزارش نشان می‌دهد که تحصیلات پایین به چه میزان در ایجاد چرخه فقر و ناکامی در تحصیلات در میان نسل‌های مختلف تاثیرگذار است.


مطالعه این مقاله هم مفید است: یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان


آمار بازدید: 463 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image