ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی والدین با معلمان رابطه خوبی داشته باشند

والدین با معلمان رابطه خوبی داشته باشند

به اشتراک گذاری

والدین با معلمان رابطه خوبی داشته باشند - اغلب می‌شنویم که دانش‌آموزان تعاریف یا شکایات زیادی از معلمانشان دارند اما والدین نیز کم و بیش درگیر نوع ارتبا خود با معلمانِ فرزندانشان هستند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تکالیف مدرسه و نکاتی مهم برای والدین

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در کنار ارتباط دانش‌آموز با معلم، نوع روابط والدین با معلمان نیز حائز اهمیت است. در واقع نوع این روابط بین بزرگسالان بر نگرش کودکان نسبت به معلمانشان و حتی وضعیت تحصیلی کودکان تاثیرگذار است.

در این میان موانع بسیاری بر سر راه یک ارتباط موفق میان والدین و معلمان وجود دارد که این از تضاد میان منافع و علایق طرفین شکل می‌گیرد. نگرانی والدین در ارتباط با تحصیل فرزندشان در اولویت نگرانی‌های آن‌هاست و این در حالیست که معلمان نگران کل دانش آموزان خود، عملکرد کلاس و نیازهای مدرسه هستند.



مشاهده لیست معلم های تدریس خصوصی

همچنین والدین اغلب انتظار دارند که در مدرسه و کلاس توجه بیشتری به نیازهای فرزندشان شود اما معلمان در کنار توجه به نیازهای تک تک دانش آموزان باید نیازهای کل کلاس را نیز در نظر داشته باشند که این موضوع قطعا جزو نگرانی‌های والدین نیست.


پیشنهاد می شود مقاله بهترین اساتید و مدرسین و معلمان تدریس خصوصی تهران را هم بخوانید.

به گزارش ایسنا به نقل از «هلند نستینل، از اولین سال‌های ورود کودک به مدرسه، علی الخصوص در دوران پیش دبستانی، والدین نگرانی‌هایی در خصوص جدایی از فرزند خود و فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌دهند، دارند. والدین و آموزگاران هر دو انتظار ارتباط بهتر و مطلوبتری را با یکدیگر دارند. در صورتیکه عملکرد دانش آموزی هماهنگ با کلاس باشد، نیازی به ارتباط دائمی میان معلم و والدین احساس نمی‌شود اما والدین همواره از وضعیت و گزارشات فرزندانشان در ارتباط با فعالیت‌های کلاسی و توقعات آنها نگران هستند. برای مثال زمانی که مشکلی در زمینه تحصیلی فرزندان رخ می‌دهد، معلمان تقصیر را متوجه والدین و مشکلات خانه می‌دانند اما والدین مقصر اصلی را معلم و وضعیت کلاسی دانسته و بنابراین هر کدام توجیهات خود را دارند.

با این حال به دنبال مقصر گشتن تنها منجر به حالت‌های تدافعی در هر دو طرف شده و مانع از یک بحث سازنده و یافتن راهکار در مسائل مهم می‌شود. در واقع مساله اصلی در این موضوعات پیدا کردن مقصر نیست بلکه بررسی مشکل پیش روی کودکان و دانش‌آموزان و یافتن راه حلی موثر برای رفع مشکلات است.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
اقدامات پژوهشی و عملی معلمان در قالب اقدام پژوهی ، درس پژوهی و گزارش تخصصی


آمار بازدید: 614 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image