ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در ریاضی قوی شویم

چگونه در ریاضی قوی شویم

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در رابطه با پاسخ به سوال چگونه در ریاضی قوی شویم ارائه می گردد. روش های مختلفی برای قوی تر شدن در درس ریاضی وجود دارد. به عنوان مثال اگر یک دبیر خوب ریاضی را در کنار خودتان داشته باشید و علاوه بر کلاس های مدرسه یا دانشگاه بعضا از کلاس های تدریس خصوصی هم استفاده کنید کارتان راحت تر خواهد شد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه هماهنگ کردن با معلم های تدریس خصوصی ریاضی



(مشاهده لیست معلم های ریاضی). باید علاقه به درس ریاضی را در خودتان تقویت کنید. به شکل های گوناگون می توانید انگیزه خودتان برای یادگیری درس ریاضی را افزایش دهید و به محض اینکه متوجه راه حل مسائل شوید و درس را یاد بگیرید و بتوانید به چند سوال خودتان پاسخ دهید خواهید دید که به درس علاقه مند هم می شوید. به هر حال بی علاقگی از آنجا شروع می شود که شما درس را متوجه نمی شوید و نمی توانید تمرینات را حل کنید. اگر می خواهید در این درس قوی شوید باید مرحله به مرحله سطح تمرینات را بالا ببرید و در ابتدای کار از تمرینات و مثال های ساده تری شروع کنید. هر بار که می توانید یک سوال را خودتان حل کنید لذت خواهید برد و کم کم به درس علاقه مند می شوید. البته نکته ای که وجود دارد این است که هر کاری در ابتدای راه ممکن است سختی های خودش را داشته باشد. برای درس ریاضی هم در ابتدای شروع به مطالعه و زمان هایی که تمرین حل می کنید ممکن است سخت به نظر برسد ولی اگر مداومت داشته باشید و ادامه دهید به تدریج کار راحت تر خواهد شد. اگر نحوه درس خواندن برای امتحان ریاضی را خوب یاد بگیرید و در طول ترم درس بخوانید و در کلاس ها حاضر باشید حتی امکان گرفتن نمره بیست در امتحان ریاضی وجود دارد. در ادامه مواردی که می تواند باعث قوی تر شدن در ریاضی شود مورد بررسی قرار می گیرد.

تاثیر شرکت منظم در کلاس های در قوی شدن در ریاضی: یادگیری ریاضی مراحلی دارد که با شرکت در کلاس ها شروع می شود. وقتی در کلاس های ریاضی به صورت منظم شرکت می کنید درس بهتر برای شما جا می افتد. کلاس جای بسیار خوبی برای یادگیری پایه ای درس ریاضی و قوی تر شدن در ان است. در کلاس معلم یا استاد شما با چندین سال تجربه و سابقه درس را ارائه می کند و ممکن است مطالبی را ذکر نماید که در کتاب گفته نشده باشد و مثال هایی را حل کند که از کتاب های مختلف گرفته باشد. بنابراین حضور در کلاس برای یادگیری بهتر ریاضی بسیار مهم است. در ضمن، در کلاس های ریاضی روی مطالب بحث می شود، ممکن است خودتان سوالی بپرسید و یا دیگران سوال بپرسند و در جواب آن معلم مطالب مفید و مهمی را بگوید. توجه کنید که همین موارد به ظاهر کوچک وقتی روی هم انباشت می شود باعث می گردد شما یک ریاضیدان به تمام معنا شوید. در کلاس در ردیف های جلو بنشینید و سعی کنید خوب گوش دهید. در کلاس فقط برای حضور غیاب حاضر نباشید بلکه آن را به عنوان فرصتی ببینید که می تواند باعث یادگیری بهتر شما شود. اگر بتوانید قبل از حضور در کلاس های ریاضی و یا هر درس دیگری نیم نگاهی به کتاب بیندازید و مباحثی که قرار است تدریس شود را به صورت سطحی بخوانید، در این حالت چون سوالهایی در ذهن شما ایجاد می شود و انگار ذهن شما تشنه یادگیری مباحث می گردد، در نتیجه کلاس ها برای شما مفیدتر و موثرتر خواهد بود. بسیاری از دانش اموزان و دانشجویان در رابطه با نحوه مطالعه ریاضی برای موفقیت در امتحان سوال دارند که یکی از موارد بسیار مهم در جواب به این سوال این است که در کلاس ها حضور منظم تری داشته باشید و خوب گوش دهید تا هم قوی تر شوید و هم در امتحان هم نمره بهتری بگیرید.

تاثیر درس خواندن در طول ترم در قوی شدن در ریاضی: این مورد بسیار بسیار مهم است. ریاضی درسی نیست که بتوانید شب امتحان آن را بخوانید و از پس ان بربیائید. البته اگر شب امتحان ریاضی را بخوانید شاید بتوانید نمره قبولی را بگیرید ولی اینکه بتوانید پایه ریاضی خودتان را تقویت کنید و نمرات خوبی بگیرید را باید فراموش کنید. در طول ترم زمان بسیار خوبی برای حل تمرین و مسئله دارید و با درس خواندن در طول ترم پیشرفت در درس ریاضی برای شما راحت و راحت تر خواهد شد. ریاضی درسی است که برای یادگیری آن تمرین حل کردن کاملا لازم است. افرادی که در این درس خیلی قوی هستند و شما فکر می کنید طرف در حد یک نابغه ریاضی را بلد است فقط زیاد تمرین حل کرده است و برای آن وقت گذاشته است. مانند ورزشکاری که هر چه بیشتر وزنه می زند و تمرین می کند (البته به صورت اصولی) قوی تر می شود، شخصی هم که به صورت اصولی تمرینات ریاضی را بیشتر حل می کند بر این درس مسلط تر خواهد شد. برای یادگیری عمقی تر درس ریاضی حل تمرین بسیار مهم است. اما اینکه گفته می شود به صورت اصولی تمرین حل شود منظور چیست؟ فکر می کنید اگر 200 سوال را از حل المسائل همراه با جواب آن ببینید بهتر و مفیدتر است یا اگر 20 سوال را خودتان حل کنید، روی آن فکر کنید، راه حلی بنویسید و در حد 10 دقیقه تا یک ربع به خودتان وقت بدهید و پس از آن سراغ راه حل موجود در حل المسائل و یا کتاب اصلی بروید. مسلما حالت دوم بهتر است. برای یادگیری ریاضی هشتم، نهم، دهم، دانشگاه، کنکور و ریاضی در هر مقطع دیگری بهتر است روی تمرینات تامل و تفکر کنید و سعی کنید راه حلی پیدا کنید. البته این به زمان نیاز دارد و به همین دلیل است که گفته می شود در طول ترم ریاضی بخوانید. بنابراین، علاوه بر اینکه در طول ترم برای یادگیری این درس باید وقت بگذارید نحوه تمرین کردن ریاضی و چگونگی برخورد با مسائل آن هم مهم است. باید برای هر سوال کمی به خودتان وقت بدهید و تلاش کنید آن را حل نمائید و در مرحله بعد سراغ حل المسائل بروید. این نکته بسیار مهم است چرا که باعث می شود ذهن شما راه حل گرا باشد و به فکر کردن و پیدا کردن راه حل های جدید برای سوالاتی که از قبل ندیده اید عادت کنید. با این روش ذهن شما قوی تر خواهد شد.

تمرین و مسئله حل کردن به روش درست برای قوی شدن در ریاضی: همانطور که در بخش های قبل هم گفته شد برای قوی تر شدن در ریاضی  تمرین حل کردن بسیار مهم است و علاوه بر آن نحوه برخورد درست با تمرینات و سوالات هم نکته مهمتری می باشد. مهم این است که ذهن شما مرحله به مرحله رشد کند و توانایی های آن بیشتر شود. فرض کنید تمام سوالاتی که در حل المسائل وجود دارد را با راه حل آن ببینید و حتی همه ی آنها را حفظ کنید. آیا این باعث افزایش توانایی ذهنی شما می گردد؟ مسلما جواب منفی است. استفاده از ذهن برای حفظ کردن مطالب ان هم مطالبی که باید یاد گرفته شود و درک گردد روش خوبی نیست و هیچ مزیتی ندارد. اگر کل سوالات ریاضی را حفظ کنید ولی به درک درستی از مطالب نرسیده باشید از حل کردن سوالات جدیدی که به شما داده می شود باز می مانید. ممکن است در امتحان ریاضی و یا در کنکور سوالاتی را ببینید که قبلا ندیده اید. برای موفقیت در امتحان و یا زدن درصد بالا در ریاضی کنکور مفاهیم را باید خوب یاد بگیرید و درک کنید. وقتی تمرین یا مسئله ای را حل می کنید از فکر کردن به آن نترسید و یا تنبلی نکنید. صورت سوال را با دقت بخوانید. اگر صورت سوال را خوب متوجه نشوید راه حل شما هم درست نخواهد بود. در ادامه روی کاغذ فرمول هایی که فکر می کنید به این سوال می تواند مربوط باشد را روی کاغذ بیاورید. یک بار دیگر صورت سوال را بخوانید و برای خودتان تحلیل کنید. به ان کمی فکر کنید. اگر وسوسه شدید راه حل رانگاه کنید مقاومت نمائید. فکر کنید قرار است به راه حلی که خودتان نوشته اید نمره داده شود. به این ترتیب راه حلی بنویسید. بعد از آن با حل المسائل مقایسه کرده و جواب خودتان را اصلاح نمائید. این روند به قوی تر شدن ذهن شما کمک می کند. یادگیری سریع ریاضی خوب است ولی در بعضی موارد باید سرعت را کنار بگذارید و روی مسائل تامل و تعمق کنید. البته همه ی اینها وقتی ممکن است که در طول ترم برای یادگیری این درس وقت بگذارید.


کلاس های تدریس خصوصی و تقویت پایه ریاضی: در ادامه مطالبی که گفته شد می توانید از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم برای قوی تر شدن در این درس و یادگیری بهتر آن استفاده نمائید. ممکن است در درس ریاضی اشکالات پایه ای داشته باشید که برطرف کردن آن برای خودتان راحت نباشد. در بسیاری از موارد اشکالاتی وجود دارد که حتی ممکن است خودتان هم از آن خبر نداشته باشید. در کلاس های خصوصی چون یک مدرس خوب و با تجربه در کنار شما وجود دارد و نحوه حل تمرین و چگونگی برخورد شما با مسائل را می بیند و یا چون ممکن است بعضا سوال هایی از شما بپرسد و جواب های شما را می شنود، حین انجام این موارد متوجه خواهد شد که شما در چه بخش هایی از درس اشکال دارید و همان اشکالات را برطرف خواهد کرد. در کلاس های مدرسه و دانشگاه معلم یا استاد شما با 30 یا 40 نفرد شاگرد سر و کار دارد و فرصت پاسخ دادن به همه ی سوالات آنها را ندارد. در ضمن ممکن است سوالات و اشکالاتی که شما دارید به پایه های قبل برگردد و مطرح کردن آن در کلاس های ترم فعلی مناسب نباشد. در چنین مواردی در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب کاملا کارساز است. برای فهمیدن درس ریاضی و آموزش مفهومی و پایه ای ریاضیات استفاده از کلاس های تدریس خصوصی هم می تواند راهکار خوبی باشد.



حتما بخوانید: قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای)

با توجه به مطالب ارائه شده، در پاسخ به سوال چگونه در ریاضی قوی شویم می توان گفت که در طول ترم درس بخوانید، در کلاس ها حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید، تمرین و مسئله حل کنید و درست تمرین حل کنید، سطح تمرینات را به تدریج بالا ببرید و در صورت نیاز از مدرسین تدریس خصوصی کمک بیگرید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2293 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image