ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را بفهمیم، بهترین شیوه آموزش ریاضی و راه های یادگیری ریاضی

چگونه ریاضی را بفهمیم، بهترین شیوه آموزش ریاضی و راه های یادگیری ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با پاسخ به سوال چگونه ریاضی را بفهمیم، بهترین شیوه آموزش ریاضی راه های یادگیری ریاضی مطالبی ارائه شده است. اگر می خواهید ریاضیات را به صورت مفهومی یاد بگیرید و درک کنید ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم

چگونه ریاضی را بفهمیم: فهمیدن و درک کردن درس ریاضی به زمان نیاز دارد. در بسیاری از اوقات دانش آموزان و دانشجویان وقتی ایام امتحانات فرا می رسد کم کم به فکر درس خواندن می افتند. اگر می خواهید ریاضی را خوب بفهمید باید برای آن وقت بگذارید. فرض کنید همین الان تصمیم گرفته اید در خودتان تغییرات اساسی ایجاد کنید و به نسبت ترمهای قبل درس ریاضی را بهتر یاد بگیرید و آن را خوب بفهمید. اگر تا برگزاری امتحانات زمان زیادی باقی مانده است می توان گفت وقت مناسبی را برای عملی کردن این تصمیم انتخاب کرده اید. اگر هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید زمان کمی باقی مانده است تا امتحان ریاضی شروع شود راهکار متفاوتی را باید اتخاذ کنید. اگر وقت کمی دارید فعلا روی جزوه ی کلاسی همین ترم متمرکز شوید و اگر اشکالات زیادی وجود دارد از یک مدرس یا معلم خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی و اساتید ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. برای آموزش عمقی و مفهومی ریاضی راهکارهای زیادی وجود دارد ولی برای عملی کردن این راهکارها به زمان نیاز دارید. به هر حال همانطور که گفته شد اگر زمان زیادی تا امتحان باقی نمانده است فعلا درس ترم حاضر را خوب بخوانید تا در امتحان نمره خوبی بگیرید. اما اگر زمانی که در اختیار دارید زمان زیادی است می توانید برای یادگیری مفهومی ریاضی برنامه ریزی داشته باشید. برای خوب فهمیدن این درس شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه لازم است. مدرس یا استاد ریاضی شما مهمترین مطالب را در کلاس ارائه می کند و اگر شما در کلاس حاضر نباشید و یا حاضر باشید و خوب گوش ندهید بعدا کارتان سخت خواهد شد. حتی اگر در کلاس درس 50 تا 60 درصد مطالب را متوجه شوید باز هم خوب است. برای خوب فهمیدن ریاضی در مرحله بعد کتاب درسی را بخوانید و روی مطالب تفکر و تامل کنید. برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید. انتظار نداشته باشید در ایام امتحانات بتوانید کل درس را بفهمید. در طول ترم بدون استرس امتحان مغز شما هم بهتر کار می کند. مطالبی که به مرور و در طول زمان خوانده شود و برای تثبیت آنها تمرین و مسئله حل شده باشد ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت و عمقی تر و مفهومی تر درک خواهند شد. برای خوب فهمیدن درس ریاضی حل تمرین و مسئله کاملا ضروری است. خیلی از مطالبی که در کلاس درس متوجه نشده اید و یا حین مطالعه خوب درک نکرده اید را هنگام حل تمرینات و مسائل می توانید خوب بفهمید.



دانلود رایگان: دانلود کل فرمولهای پایه انتگرال گیری و مشتق گیری





بهترین شیوه آموزش ریاضی: اگر در جستجوی بهترین شیوه آموزش ریاضی هستید در ادامه توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهد شد. بهترین روش برای یادگیری بهتر درس ریاضی این است که به جای اینکه مطالعه این درس مهم را به ایام امتحانات موکول کنید ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم با برنامه ریزی پیش بروید. به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. بخواهید که ریاضی را خوب یاد بگیرید و برای آموزش آن وقت بگذارید. در جستجوی روش های عجیب غریب و روش های میانبر نباشید. البته خوب است که روش های مطالعه صحیح را بلد باشید و ریاضی را درس مطالعه کنید. مقاله چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟ را در این زمینه مطالعه نمائید. ولی به هر حال برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در طول ترم این درس را بخوانید و وقت بگذارید. قبل از کلاس به مبحث جدید نگاهی بیندازید. در کلاس حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و در ردیف های جلوی کلاس بنشینید. جزوه بنویسید. بعد از کلاس ریاضی درس را مرو کنید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. به خودتان نظم بدهید. از همان اول ترم تعیین کنید که در درس ریاضی قصد دارید چه نمره ای بگیرید. (هدف واضحی برای خودتان در نظر بگیرید). تمرین و مسئله حل کنید و مداومت داشته باشید. اگر در جستجوی بهترین شیوه آموزش ریاضی هستید می توان گفت که بهترین روش این است که در طول ترم روند رو به پیشرفتی را برای خودتان در نظر بگیرید و تمام موارد گفته شده را رعایت کنید. با نظم پیش بروید و برنامه ریزی داشته باشید. متن کتاب درسی را بسیار خوب بخوانید و برای یادگیری بهتر تمرین و مسئله حل کنید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید تسلط شما بر مطالب افزایش خواهد یافت. در ایام امتحانات نمونه سوالات امتحانی حل کنید.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله را هم بخوانید.





راه های یادگیری ریاضی: در رابطه با راههای یادگیری ریاضی به اندازه کافی توضیحات ارائه شد. در ادامه به صورت مختصر روشها و راههای یادگیری ریاضی ارائه می گردد.

- شرکت منظم در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و حضور فعال در این کلاسها

- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم

- بررسی اجمالی مباحث جدید قبل از حضور در کلاس ریاضی

- مرور درس بعد از شرکت در کلاس و یادداشت کردن اشکالات برای پرسیدن از معلم

- مداومت داشتن در طول ترم و خواندن ریاضی در طول ترم

- حل تمرین و مسئله به صورت مداوم و تلاش برای حل تمرینات بیشتر

- درست حل کردن تمرینات و استفاده درست از حل المسائل به نحوی که اول برای حل تمرین تلاش کنید بعد جواب را ببینید

- حل نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات

- در اولویت قرار دادن کتاب درسی و خواندن متن کتاب درسی با دقت تمام

- استفاده از کتابهای کمک آموزشی معتبر و پرهیز از خواندن نصف و نیمه کتابهای متعدد

- موکول نکردن مطالعه درس به ایام امتحانات و وقت گذاشتن برای یادگیری ریاضی در طول ترم

- داشتن برنامه برای درس خواندن در طول ترم و پرهیز از آشفتگی و بی برنامگی

- ...  دانلود رایگان:
دانلود تمامی روابط و فرمولهای انتگرال گیری

با در نظر گرفتن موارد ارائه شده در بالا می توانید درس ریاضی، فیزیک و یا هر درس دیگری را خوب بفهمید و متوجه شوید. دوباره تاکید می شود که بهترین روش و شیوه برای آموزش درس ریاضی این است که در طول ترم برای یادگیری آن وقت بگذارید، در کلاسها به صورت منظم حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید، کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3533 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image