ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را تمرین کنیم

چگونه ریاضی را تمرین کنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه تمرین کردن درس ریاضی و چگونگی درست تمرین حل کردن برای موفقیت در امتحان ریاضی، کنکور ریاضی و .... توضیحاتی ارائه شده است. برای درست حل کردن مسائل ریاضی ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله

مسلما برای بسیاری از افرادی که درس ریاضی را می خوانند و خوانده اند سوال چگونه ریاضی را تمرین کنیم پیش آمده است. بعضی از افراد هم شاید تمرین کردن درس ریاضی برای آنها کار راحت و معمولی ای باشد و روش خودشان را برای انجام این کار دارند و همیشه راضی هم بوده اند. به هر حال در این بخش در رابطه با نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی مطالبی ارائه می شود. ریاضی یکی از دروس بسیار مهم از ابتدایی تا دانشگاه است ولی متاسفانه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دل خوشی از آن ندارند و این درس را خوب یاد نگرفته اند. دلایلی زیادی برای خوب یاد نگرفتن درس ریاضی وجود دارد که از آن جمله می توان به آموزش نامناسب توسط اساتید، درس نخواندن خود دانش آموزان و دانشجویان، به اندازه کافی تمرین حل نکردن و درست تمرین نکردن درس ریاضی و .... اشاره کرد. برای پیشرفت در درس ریاضی دانش اموزان و دانشجویان علاوه بر اینکه باید تلاش کنند ضعف های قبلی را برطرف نمایند در ضمن باید درس ریاضی این ترم را خوب یاد بگیرند و تمرینات و مسائل زیادی را حل کنند.



چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم

اما واقعا تمرین حل کردن درس ریاضی چقدر مهم است؟ درس ریاضی درسی است که با جرات می توان گفت بدون حل تمرین و مسئله قابل یاد گیری نیست. در کلاسهای اصلی ریاضی در مدرسه و دانشگاه، در کلاسهای خصوصی، حین مرور درس و مطالعه کتاب درسی و جزوه ای که در کلاس یادداشت شده است و .... در همه ی این حالتها دانش آموز یا دانشجو در حال آموزش دیدن است. در تمامی این حالتهایی که ذکر شد دانش آموز یا دانشجو در حال فهمیدن مطالب و درک کردن آن است. اما کی قرار است به صورت عملی از این مطالب آموخته شده استفاده کند. چون همانطور که می دانید وقتی مطلبی به شما گفته می شود با وجود اینکه شاید تصور کنید 100 درصد آن را فرا گرفته اید ولی به هر حال تا زمانی که نخواهید عملا از آن استفاده کنید مشخص نخواهد شد که در کدام قسمتها اشکال دارید و آیا واقعا مطلب را آموزش دیده اید یا نه. تمرین حل کردن برای درس ریاضی همین حالت را دارد و تا وقتی تمرین و مسئله حل نکرده اید معلوم نخواهد شد آیا واقعا درس را بلد هستید یا نه.



چگونه تمرین ریاضی حل کنیم


تمرین ریاضی ضروری است: با توجه به مطالب ارائه شده، تمرین کردن درس ریاضی قبل از حضور در جلسه امتحان کاملا ضروری است. وقتی تمرین حل می کنید در مرحله اول مطالبی که آموزش دیده اید برای شما مرور خواهد شد. در مرحله بعد تسلط شما بر مطالبی که آموزش دیده اید افزایش می یابد و اشکالاتی که وجود دارد قبل از آنکه در جلسه امتحان حضور پیدا کنید خودش را نشان خواهد داد. اگر برای درس ریاضی به اندازه کافی تمرین و مسئله حل نکنید در جلسه امتحان اشکالات زیادی خواهید داشت و زمانی برای جبران آن وجود نخواهد داشت. تمرین حل کردن به معنی استفاده عملی از فرمولها و روابط است و درس را به خوبی برای شما جا می اندازد. بهتر است اگر جایی از درس اشکال دارید و یا مبحثی را خوب متوجه نشده اید در این مرحله تمرین حل کردن خودش را نشان دهد و در جلسه امتحان برای شما مشکل ساز نگردد.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه برای درس ریاضی تمرین حل کنیم؟

چگونه ریاضی را تمرین کنیم: اما بهتر است به سوال اصلی این بحث که سوال چگونه ریاضی را تمرین کنیم برگردیم. قبل از اینکه بخواهید ریاضی را تمرین کنید مواردی را باید در نظر داشته باشید. ابتدا تلاش کنید درس را خوب آموزش ببینید و یاد بگیرید. در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت کنید. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند و در زمینه رفع اشکال درس ریاضی و حل تمرینات و مسائل می توانند به شما کمک کنند بر روی لینک معلم تدریس ریاضی کلیک کنید). در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید اشکالات پایه ای از مباحثی مانند تابع، حد و مشتق، اتحادها، انتگرال گیری، رسم نمودار، نسبت های مثلثاتی (بهترین فرمولهای مثلثات ) و ... را برطرف نموده و در ضمن درس این ترم را هم به خوبی رفع اشکال نمائید. قبل از اینکه سراغ حل کردن تمرینات و مسائل جدید بروید سعی کنید متن کتاب درسی را خوب بخوانید و جزوه ای که در کلاس یادداشت کرده اید را هم مرور نمائید. در کلاسهای ریاضی هم فعال باشید و جزوه بنویسید. سوال بپرسید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. قبل از اینکه سراغ تمرینات جدید بروید تلاش کنید تمریناتی که در کلاس ریاضی حل شده است را یک بار دیگر برای خودتان حل کنید تا مطالب به خوبی برایتان تفهیم گردد.



درست تمرین حل کردن ریاضی

سراغ حل کردن تمرینات و مسائل جدید بروید: بعد از انجام مراحلی که گفته شد، سراغ حل کردن تمرینات و مسائل جدید بروید. در کتابهای درسی معمولا تمرینات و سوالات از ساده به سخت مرتب شده است. شما هم می توانید از همان تمرینات ساده شروع کنید و به سمت تمرینات سطح بالاتر حرکت نمائید. سعی کنید تمرینات را خودتان حل کنید. خیلی به کتابهای حل تمرین و حل المسائل وابسته نباشید. البته این کتابها به خودی خود کتابهای بدی نیستند بلکه استفاده نادرست از آنها می تواند باعث شود که به شما ضرر برسانند. روشی که در اینجا ذکر می شود برای تمرین کردن درس ریاضی برای اجرایی شدن به زمان نیاز دارد. پس توصیه می شود که در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و آن را به ایام امتحانات موکول نکنید. وقتی در طول ترم درس می خوانید زمان لازم برای حل تمرین و مسئله هم خواهید داشت. بعد از حل کردن و مرور مثالها و تمرینات حل شده در کتاب درسی و در کلاس درس سراغ تمرینات جدید بروید. از تمرینات جدید برای رشد ذهنی خودتان استفاده نمائید. روی هر تمرین به اندازه کافی فکر کنید. صورت سوال را روی برگه ای بنویسید و سعی کنید در زمان 10 یا 15 دقیقه به تمرین پاسخ دهید. هر راه حلی که به نظرتان رسید را بنویسید. حتی اگر در نهایت راه حل شما صد در صد درست هم نباشد همین که روی آن فکر کرده اید و ذهن خودتان را به فعالیت وا داشته اید مطمئن باشید در رشد ذهنی شما و در قوی تر شدن شما در درس ریاضی تاثیر خودش را خواهد گذاشت. فرمولهای مورد نیاز را در گوشه ای بنویسید و صورت سوال را یک بار و حتی چند بار بخوانید. سعی کنید راه حلی پیدا کنید روابط را با هم ترکیب کنید و مسئله را حل کنید. اگر چیزی به ذهن شما نمی رسد شاید سوال را خوب متوجه نشده اید و لازم است یک بار دیگر ان را حل کنید. همین تلاش برای حل کردن سوال و نوشتن هر راه حلی که به ذهنتان می رسد و در نهایت مقایسه راه حل خودتان با حل درست بهترین روش تمرین حل کردن درس ریاضی است. در زمان 10 یا 15 دقیقه ای که در نظر گرفته اید اصلا راه حل را نگاه نکنید. به خودتان فرصت فکر کردن بدهید. وقتی روی سوالات فکر می کنید ذهن شما قوی تر خواهد شد و حتی اگر جواب درست را هم ننویسید در عوض آمادگی بیشتری برای دریافت پاسخ درست خواهید داشت و جواب درست و نکته مهم آن همیشه به یاد شما خواهد ماند.



مطالعه نمائید: میزان تاثیر حل تمرین و مسئله در یادگیری بهتر ریاضی

پیشرفت در درس ریاضی: برای پیشرفت در درس ریاضی باید برای آن وقت بگذارید. در طول ترم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. حل کردن تعداد تمرینات بیشتر در درس ریاضی و تفکر و تامل روی آنها مساوی است با پیشرفت بیشتر شما در این درس. پس هم باید درست ریاضی را تمرین کنید و روی تمرینات تفکر و تامل کنید و هم تا جایی که می توانید تمرینات بیشتری حل نمائید. اگر از این روش استفاده کنید به تدریج قوی و قوی تر خواهید شد و بعضی از تمرینات که قبلا برای حل کردن آنها وقت زیادی می گذاشتید و حتی برای شما قابل حل نبود را در زمان کوتاهی می توانید حل کنید. درس ریاضی برای یادگیری بیشتر از هر درس دیگری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. اگر در طول ترم درس ریاضی را خوب مطالعه کنید در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود.



تمرین ریاضی

موفقیت در امتحان ریاضی: برای موفقیت در امتحان ریاضی در ایام امتحانات هم مطالعه درس و مرور کتاب و جزوه کلاسی و همچنین تمرین حل کردن و مسئله حل کردن را هم در نظر داشته باشید. در این ایام می توانید نمونه سوالات امتحانی را هم حل کنید و تسلط خودتان بر درس را بیشتر افزایش دهید. در ایام امتحانات چون به معلم و استاد خودتان دسترسی ندارید، برای سوال پرسیدن و رفع اشکال در کنار داشتن یک معلم تدریس خصوصی خوب و با تجربه هم می تواند بسیار کمک کننده باشد.



نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 11900 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image