ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی نحوه یادگیری پایه ای و مفهومی ریاضی و فیزیک

نحوه یادگیری پایه ای و مفهومی ریاضی و فیزیک

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید ریاضی و فیزیک را به صورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرید ... اگر قصد دارید اشکالات خودتان در دروس ریاضی و فیزیک را به صورت پایه ای برطرف کنید .... اگر قصد دارید در این دو درس مهم در امتحان نمره خوب و حتی 20 بگیرید ... در هر صورت ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نکات کلیدی و طلایی برای یادگیری خوب و مفهومی درس ریاضی

برای یادگیری پایه ای و مفهومی دروس ریاضی و فیزیک باید برای آموزش این دو درس وقت بگذارید. برنامه ریزی داشته باشید و با نظم پیش بروید. هر چه در طول ترم برای یادگیری بهتر این دو درس بیشتر تلاش کنید در ایام امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود. در حقیقت، اگر می خواهید این دو درس یا هر درس دیگری را به صورت پایه ای آموزش ببینید این کار را باید در طول ترم انجام دهید. در ایام امتحانات فرصت کافی برای برای آموزش عمقی وجود ندارد. در ایام امتحانات فرصت نخواهید کرد ریاضی و فیزیک را برای خودتان توضیح دهید و تفسیر کنید. در ایام امتحانات وقت برای حل کردن تمرین و مسئله به اندازه کافی وجود ندارد. پس اگر واقعا قصد دارید ریاضی و فیزیک را خوب یاد بگیرید این دو درس را در طول ترم بخوانید. در ایام امتحانات فقط وقت خواهید کرد دروس را مرور کنید و تمرینات تکمیلی حل کنید. اگر در طول ترم درسها را یاد گرفته باشید در ایام امتحانات بر روی این کار خواهید کرد که بر درس مسلط شوید و نمره بسیار خوبی می توانید بگیرید. پس این عامل درس خواندن در طول ترم را در نظر داشته باشید.





حتما بخوانید: چگونه ریاضی را بهتر، عمقی و مفهومی یاد بگیریم؟

برای یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک در کنار کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه استفاده کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ویژگیهای خوبی دارد که آن را برای یادگیری بهتر دروس جذاب می کند. در این کلاسها می توانیدهر سوالی بپرسید و حتی اشکالاتی که از پایه های قبل برای شما باقی مانده است را رفع کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. البته باز نباید فکر کنید به محض شرکت در این کلاسها همه ی اشکالات حل می شود و یک مدرس خصوصی خوب حتما شما را به نمره خوب خواهد رساند. درس خواندن و مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان هم لازم است. همواره لازم است خودتان تلاش کنید. هیچ چیزی جای درس خواندن و تلاش خودتان را نخواهد گرفت. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم شرکت کنید و حضور فعال داشته باشید و در عین حال از کلاسهای تدریس خصوصی هم بهترین استفاده را داشته باشید. اگر به هر دلیل در کلاسهای اصلی خودتان نتوانستید شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه بسیار خوبی برای جبران این غیبت ها است. البته عمدا غیبت نکنید ولی اگر پیش آمد برای جبران کلاسهای خصوصی گزینه خوبی است.



مطالعه کنید: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای یاد بگیریم؟


برای یادگیری پایه ای و مفهومی ریاضی و فیزیک باید خودتان بخواهید یاد بگیرید. انگیزه شما برای درس خواندن باید درونی باشد و آن را به هدف مشخصی گره بزنید. مثلا این ترم تعیین کنید که در این دو درس چه نمره ای می خواهید بگیرید و چرا نمره بالا گرفتن در این دو درس برایتان مهم است را بر روی برگه کاغذی توضیح دهید. به هر حال در قدم اول باید خودتان چنین دیدی داشته باشید که می خواهید خوب دروس را یاد بگیرید. وقتی این درسها را به صورت پایه ای یاد بگیرید در کنکور و در پایه های بالاتر کار شما راحت تر خواهد بود. روی تمرینات و مسائل تفکر و تامل کنید. درس را برای خودتان توضیح دهید و آن را بفهمید. سوالات و اشکالات را بی جواب نگذارید و هر موردی را از ایتاد، مدرس و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید. متن کتاب درسی را با دقت بخوانید و به گونه ای آن را یاد بگیرید که بتوانید برای دیگران هم توضیح دهید.



نحوه درک بهتر مسائل فیزیک و خوب فهمیدن درس فیزیک

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 700 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image