ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهایی برای آموزش بهتر و عمقی تر درس ریاضی

راهکارهایی برای آموزش بهتر و عمقی تر درس ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش راهکارهایی برای آموزش بهتر و عمقی تر درس ریاضی ارائه شده است. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق تر باشید و بهتر این درس را یاد بگیرید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

- با برنامه ریزی و نظم در طول ترم درس بخوانید. اگر ترمهای قبل مطالعه درس ریاضی را برای ایام امتحانات باقی می گذاشتید و در طول ترم درس نمی خواندید، این ترم سعی کنید به خودتان نظم بدهید و با برنامه ریزی جلو بروید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برنامه شما باید مخصوص خودتان باشد و کپی برنامه دیگران نباشد. به هر حال شما در زمانهایی بازدهی بهتری برای درس خواندن دارید که ممکن است با بقیه متفاوت باشد و این را فقط خودتان می دانید. می توانید از برنامه ریزی دیگران ایده بگیرید و نکات خوب آن را بردارید ولی در نهایت برنامه ریزی شما باید برای خودتان و توسط خود شما انجام شود. در طول ترم با برنامه ریزی و با نظم درس بخوانید. باقی گذاشتن ریاضی برای ایام امتحانات باعث افزایش استرس و کاهش احتمال نتیجه گرفتن شما می شود. در ضمن، وقتی در طول ترم درس می خوانید فرصت بیشتری برای حل تمرین و مسئله دارید و در نتیجه مطالب بهتر برای شما جا می افتد. اگر همان روند درس خواندن ترمهای قبل را ادامه دهید به همان نتایج خواهید رسید. چنانچه قصد دارید تغییرات مثبت ایجاد کنید و نمره بهتری در امتحان ریاضی بگیرید در طول ترم با نظم و برنامه ریزی بیشتر درس بخوانید.



آموزش مفهومی ریاضی- در کلاسهای ریاضی حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید. یکی از موارد مهم دیگر برای آموزش بهتر و عمقی تر درس ریاضی این است که در کلاسهای ریاضی حضور فعالی داشته باشید و غیبت نکنید. کلاسهای ریاضی بهترین فرصت برای یادگیری مباحث جدید است. همین مطالب را اگر بخواهید بعدا خودتان بخوانید و در کلاس حاضر نباشید، وقت بیشتری از شما خواهد گرفت. بنابراین تلاش کنید در کلاسها حاضر باشید و با دقت به مطالب گوش دهید. تا جایی که می توانید غیبت نکنید. در ردیف جلوی کلاس بنشینید و سوال بپرسید و جزوه بنویسید. جزوه نوشتن باعث افزایش تمرکز شما در کلاس می شود. در ضمن بعدا یک منبع بسیار خوب برای مرور درس در اختیار خواهید داشت. اگر فرصت نشد سوال ریاضی خودتان را بپرسید یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

- در طول ترم تمرین و مسئله برای درس ریاضی حل کنید. ریاضی درسی است که اگر برای یادگیری آن تمرین حل نکنید اصلا یاد نخواهید گرفت. تمرین حل کردن یعنی اینکه عملا از مطالبی که یاد گرفته اید استفاده می کنید. 100 جلسه در کلاس ها حضور پیدا کنید و یا 10 دور کتاب درسی را هم بخوانید باز هم جای تمرین حل کردن را نخواهد گرفت. وقتی تمرین حل می کنید سعی می کنید از مطالبی که آموخته اید استفاده کنید. در این حالت اگر اشکالی داشته باشید خودش را نشان خواهد داد. در این حالت مشخص می شود واقعا چقدر درس را یاد گرفته اید. اشتباهاتی که ممکن است در جلسه امتحان ریاضی انجام دهید حین تمرین و مسئله حل کردن برای شما پیش خواهد آمد و رفع اشکال خواهید کرد. تمرین حل کردن باعث می شود تسلط شما بر درس بیشتر شود و با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری در امتحان ریاضی شرکت کنید.



مطالعه کنید: چگونه ریاضی را بهتر، عمقی و مفهومی یاد بگیریم؟

- مرور درس بعد از شرکت در کلاسها کاملا مفید و موثر است. بارها و بارها در مقالات متعدد ذکر شده است و شاید خود شما هم در این زمینه مطالعه کرده باشید و بدانید که مرور درس بعد از کلاس کاملا مفید و موثر است. وقتی از کلاس بیرون می آئید روند فراموشی مطالب کم کم شروع می شود. با مرور درس پس از کلاس این روند به تعویق می افتد و دیرتر مطالب را فراموش خواهید کرد. در ضمن، مزیت دیگری که این مرورها دارد این است که مواردی را که متوجه نشده اید یادداشت می کنید تا بعدا بپرسید.





یادگیری مفهومی ریاضی

- نمونه سوالات امتحانی حل کنید. اگر برای شرکت در امتحان ریاضی در حال مطالعه این درس هستید در طول ترم و یا در ایام امتحانات نمونه سوال امتحانی حل کنید. نمونه سوالات امتحانی به شما دید خوبی می دهد و می دانید که نوع سوالهایی که در امتحان قرار است مطرح شود چگونه است. اگر سوالات امتحانی حل کنید با اعتماد به نفس بالاتری در امتحان شرکت می کنید و در ضمن سر جلسه امتحان هم به خاطر دیدن سوالهای جدید غافلگیر نخواهید شد چرا که قبلا انواع سوالهای امتحانی مختلف را دیده اید. اگر در حل سوالات امتحانی و یا فهم پاسخ آن اشکال داشتید از معلم ریاضی و یا مدرس تدریس خصوصی خودتان بپرسید.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

- روی مسائل و تمرینات تامل و تفکر کنید. اینکه فقط بخواهید تمرین و مسئله حل کنید کافی نیست. باید روی تمرینات و مسائل تامل و تفکر کنید. باید سوالها را خوب بفهمید و درک کنید. ابتدا از تمرینات حل شده شروع کنید و راه حل آنها را متوجه شوید. در ادامه تمرینات جدید را مورد بررسی قرار دهید. برای هر تمرین جدید 10 یا 15 دقیقه به خودتان وقت بدهید و راه حلی بنویسید. هر چیزی که به نظرتان می رسد را روی کاغذ بیاورید و در ادامه با حل درست مقایسه کنید. خیلی سریع سراغ راه حل نروید. به خودتان برای تفکر و تامل روی سوالات وقت بدهید. خیلی مهم است که ذهن خودتان را به فکر کردن عادت دهید. به این ترتیب قوی تر و قوی تر خواهید شد. در ضمن، در جلسه امتحان ممکن است سوالات جدیدی هم ببینید که قبلا مشابه آنها را ندیده باشید. وقتی می توانید از پس حل کردن این سوالات بر بیائید که به فکر کردن و تفکر روی سوالات عادت کرده باشید.



موفقیت در یادگیری ریاضی

- از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید. راهکار دیگری که برای آموزش عمقی و مفهومی درس ریاضی وجود دارد استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین، دبیران و اساتید ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای ریاضی می توانید پایه ای ترین اشکالات را هم برطرف نمائید. در این کلاسها می توانید هر سوالی که دارید را مطرح کنید و اگر به صورت ناخواسته در کلاسهای اصلی خودتان غیبت کرده اید، غیبت ها را جبران نمائید. یکی از بهترین امکاناتی که برای قبولی و موفقیت در امتحان ریاضی و یادگیری بهتر این درس وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی و آموزش در منزل است. اگر اشکالات زیادی دارید د طول ترم از این کلاسهای استفاده کنید و زودتر شروع نمایئد. اگر اشکالات جزئی دارید در ایام امتحانات برای رفع اشکال این کلاسها کاملا مفید است. خصوصا در ایام امتحانات که به مدرس و معلم ریاضی اصلی خودتان دسترسی ندارید استفاده از این کلاسها کاملا برای رفع اشکال مفید است.



مطالعه نمائید: تدریس خصوصی ریاضی ساعتی چند است

- کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینات آن را حل کنید. یکی از مواردی که شاید به خاطر آسان در دسترس بودن و ارزان بودن آن مورد بی توجهی قرار می گیرد کتاب درسی است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان شاید بای خرید کتابهای کمک آموزشی هزینه های زیادی را متحمل می شوند و در عین حال کتاب درسی را نادیده می گیرند. تمام کتابهای کمک آموزشی بر پایه کتاب درسی اصلی خودتان نوشته شده است. اگر کتاب درسی را خوب بخوانید و بر تمرینات و مثالهای آن مسلط شوید از هر کتاب کمک آموزشی ای بی نیاز خواهید بود. بنابراین سعی کنید کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرینات و مثالهای ان را با دقت مورد بررسی قرار دهید. چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟

- در ایام امتحانات هم درس را با تمرکز بیشتری بخوانید. بهترین روش برای درس خواندن و گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی و یا هر درس دیگری این است که در طول ترم درس و مطالب جدید آن را بخوانید و در ایام امتحانات هم با جدیت روی این کار کنید که تسلط خودتان را افزایش دهید. سعی کنید برای ایام امتحانات مطالب جدید و خوانده نشده ای را باقی نگذارید ولی در عین حال در ایام امتحانات بی خیال هم نباشید که درس خوانده شده است و با جدید روی تمرینات بیشتر و نمونه سوالات امتحانی و ... کار کنید. در این ایام استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی برای رفع اشکال و جمع بندی درس هم می تواند مفید باشد (مشاهده کنید: لیست مدرسین ریاضی).



آموزش عمقی درس ریاضی

- از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. همانطور که گفته شد کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید ولی به هر حال اگر می خواهید در کنار کتاب درسی از کتابهای کمک آموزشی برای یادگیری بهتر و حل تمرینات و مسائل بیشتر استفاده کنید سعی کنید از کتابهای معتبر و انتشاراتی های معتبر استفاده نمائید. در این زمینه می توانید از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان مشورت بگیرید تا کتاب مناسب را انتخاب نمائید. یک کتاب کمک آموزشی خوب کفایت می کند و کتابهای متعددی را دور خودتان جمع نکنید. چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم

- بعضا با دوستان خودتان گروهی ریاضی بخوانید. هر از چند گاهی می توانید با دوستان خودتان درس بخوانید و ریاضی را مرور کنید. می توانید با هم تمرین حل کنید تا با راهکارهای جدید برخورد با مسائل آشنا شوید. ممکن است دوستان شما به شکل دیگری مسائل و تمرینات را برای خودشان تفسیر می کنند و وقتی با یکدیگر روی این تمرینات بحث می کنید مطالب جدیدی را آموزش خواهید دید. البته سعی کنید با افرادی نشست و برخاست داشته باشید که به لحاظ تحصیلی از خود شما در سطح بالاتری قرار دارند تا همنشینی با انها باعث پیشرفت شما گردد.



مطالعه این مقاله خوب را هم از دست ندهید: 7 نکته طلایی برای کسب نمره خوب در درس ریاضی

- از مطالب آموزشی موجود در ایران مدرس (همین سایت) استفاده کنید. در همین سایت (ایران مدرس) علاوه بر لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس، مطالب آموزشی زیادی مانند جزوات درسی، سوالات امتحانی، تست کنکور و ... ارائه شده است. برای دانلود رایگان این موارد آموزش بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای آموزش عمقی و بهتر درس ریاضی باید در زمینه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. در طول ترم با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید و مطالعه درس را برای ایام امتحانات که وقت کم است و دروس دیگر هم باید خوانده شوند باقی نگذارید. در کلاسهای ریاضی و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی شرکت کنید و در کلاسها برای یادگیری اشتیاق نشان دهید. درس را مرور کنید و حل تمرین و مسئله را به عنوان یک راهکار که جایگزینی برای آن وجود ندارد در نظر داشته باشید. نمونه سوال امتحانی حل کنید و اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین خصوصی کمک بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در طول ترم برای ان وقت بگذارید و خوب درس بخوانید.



مطالعه کنید: معرفی رشته آموزش ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 831 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image