ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب علمی چرا باید فرآورده‌های آرایشی بهداشتی را کمتر استفاده کنیم؟

چرا باید فرآورده‌های آرایشی بهداشتی را کمتر استفاده کنیم؟

به اشتراک گذاری

چرا باید فرآورده‌های آرایشی بهداشتی را کمتر استفاده کنیم - مواد تقلبی آرایشی بهداشتی درصد بالایی از ملزوماتی همچون سرب و جیوه در ترکیباتشان وجود دارد که در درازمدت از طریق پوست جذب شده و بسیار خطرناکند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: پیاده‌روی یک سال نوری چه قدر زمان و چند جفت کفش می‌خواهد؟

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، مهندس مریم‌السادات موسوی‌زاده مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استفاده مواد آرایشی بهداشتی، اظهار کرد: استفاده از فرآورده‌های آرایشی بهداشتی برای بهداشت و زیبا کردن پوست و تغییر ظاهر بدن بدون تغییر در عملکرد یا ساختار آن به کار می‌رود.

وی با اشاره به مصرف مواد آرایشی بهداشتی اظهار کرد: همه مصرف کنندگان به دنبال مواد آرایشی بهداشتی هستند که هیچ عارضه جانبی در پی نداشته باشند یعنی پوست را تحریک نکند و آلرژی ایجاد ننماید، ولی واقعیت این است که تاکنون چنین ماده‌ای ساخته نشده است.

موسوی‌زاده افزود: با توجه به مواد شیمیایی متعددی که در ساخت مواد آرایشی استفاده می شود به خصوص فلزات سنگینی که در برخی اقلام آرایشی بهداشتی وجود دارد توصیه می شود از مواد آرایشی در حد کم و ضرورت استفاده شود.

پیشنهاد می شود مقاله
میدان‌های الکترومغناطیسی چگونه باعث ناباروری می‌شوند؟ را هم بخوانید.


وی با اشاره به اینکه مواد آرایشی بهداشتی غیر مجازبه صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند، اظهار کرد: نظارتی بر نحوه تولید، شرایط نگهداری و حمل ونقل مواد غیرمجاز توسط وزارت بهداشت صورت نمی پذیرد و عمده این مواد در کارگاه‌هایی و در زیرزمین سایر کشورها و درشرایط غیربهداشتی تولید می شوند.

مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیشترین شکایت مردم در ارتباط با عوارض مصرف مواد آرایشی بهداشتی غیرمجاز حساسیت‌های پوستی است.

مطالعه مقاله تعیین موقعیت دقیق زمین در میان «انجمن غول‌ها» هم مفید است.


آمار بازدید: 633 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image