ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب علمی آموزش برق صنعتی - تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار

آموزش برق صنعتی - تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار

به اشتراک گذاری

دراین مقاله که مرتبط با آموزش برق و برق صنعتی است، توضیحاتی در مورد تست سیم پیچ، بوبین، چوک و ترانس روی مدار ارائه می گردد.

برای مشاهده لیست مدرسین برق بر روی عبارت تدریس خصوصی برق کلیک کنید. مطالعه بهترین مطالب آموزشی، جزوه و نمونه سوال امتحانی برق و مهندسی برق هم بسیار مفید است.

تست سیم پیچ روی مدار: دو سر مولتی متر را که روی رنج ضربدر یک است به دو سر سیم پیچ می زنیم اگر حدود صفر اهم دیده شود سیم پیچ سالم است ( بهتر است یک پایه سیم پیچ از مدار خارج شود).

تست IF ،بویین ،چوک و ترانس روی مدار: مولتی متر روی رنج ضربدر یک مقاومت باشد و مدار خاموش، پایه های طرف اولیه و ثانویه به هم صفر نشان ندهد (در ترانس نیز هیچ کدام از پایه ها، نبایستی با بدنه فلزی ترانس صفر نشان دهد، ضمنا پایه های طرف اولیه به هم و ثانویه به هم اهم کمی نشان دهد).

تست سیم پیچ و چوک با مولتی متر: در این بخش توضیحات مختصری در مورد تست سیم پیچ و چوک با مولتی متر ارائه می گردد.

تست سیم پیچ: دو سر مولتی متر را که روی رنج ضربدر یک است به دو سر سیم پیچ زده، اگر عقربه حرکت نمود و نزدیک صفر ایستاد، سیم پیچ سالم است.


تست ترانس ،چوک ،IF: مولتی متر روی ضربدر یک باشد ،پایه های طرف اولیه بایستی به یکدیگر اهمی ،کم نشان دهد و پایه های ثانویه نیز باید اهم کم نشان دهد ( در ترانس های صوتی که یک طرف چهار سر وجود دارد، بایستی دو به دو به هم راه دهد ).

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3363 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image