ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب علمی آموزش صنعت برق - مهمترین و پرکاربردترین اجزا و قطعات برق صنعتی با توضیحات کامل

آموزش صنعت برق - مهمترین و پرکاربردترین اجزا و قطعات برق صنعتی با توضیحات کامل

به اشتراک گذاری

در این مقاله آموزش صنعت برق مهمترین و پرکاربردترین اجزا و قطعات برق صنعتی با توضیحات کامل ارائه شده است. در این مقاله در رابطه با رله، بی متال، تایمرها، سنسورها، ترموکوپل، لودسل، تابلو برق، مولتی متر، آمپرمتر، فلوتر الکترونیکی و .... مطالب مفیدی ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: معرفی، بازارکار و آینده شغلی رشته مهندسی برق


مقایسه کاربرد رله کنترل بار و بی متال


در این بخش توضیحات مختصری در مورد مقایسه کاربرد رله کنترل بار و بی متال ارائه می گردد.


مقایسه کاربرد رله کنترل بار و بی متال: نوع دیگری از حفاظت کننده ها، رله کنترل بار می باشد که می تواند جایگزین مناسبی برای بی متال باشد زیرا دقت و سرعت آن از بی متال بیشتر می باشد.


مزیت نسبت به بی متال: بی متال ها به علت عملکرد حرارتی زمان عکس العمل طولانی تری دارند و عملکرد آنها تا حدود زیادی وابسته به دمای محیط  است، در مقابل رله کنترل بار به دلیل عملکرد القایی و استفاده از مدارات الکترونیکی دارای زمان عکس العمل سریع بوده و حرارت محیط بر کار آن تاثیر نمی گذارد. ضمن اینکه دقت بالاتری نیز دارد.



کلیک کنید: مشاهده لیست اساتید برق صنعتی


کاربرد رله کنترل بار: 1_ جلوگیری از سوختن موتورهای سه فاز در هنگام اضافه بار، دو فاز شدن و اتصال کوتاه 2_ حفاظت ژنراتورها و ترانس های قدرت در مقابل اضافه بار و اتصال کوتاه 3_ حفاظت موتورهای تکفاز و دوفاز ( استفاده از یک یا دو کانال جریان).


مشخصه های کنترل بار: 1_ جایگزین بی متال 2_ مدار الکترونیکی با عمر بسیار زیاد و بدون استهلاک مکانیکی 3_ دقیق و مطمئن در تمامی شرایط و عدم وابستگی به دمای محیط 4_ قابلیت تنظیم جریان توسط دسته ی ampers  5_ دارای تایمر تاخیر در وصل با زمان ثابت 6_قابلیت تنظیم تاخیر در قطع توسط دکمه ی delay 7_ دارای دو حالت عملکرد قفل شونده و اتوماتیک.


 قابلیت های ویژه کنترل بار: 1_ نمایش دهنده حالت خط قبل از قطع خروجی 2_ دارای نمایشگر وصل خروجی 3_ دارای نمایشگر حالت خطا


طرز کار رله کنترل بار: رله کنترل بار با داشتن سه عدد ترانس جریان داخلی (ct) جریان هر یک از فازها را مانند آمپرمترهای انبری اندازه گیری کرده و با جریان تنظیم شده مقایسه می کند و در صورت اضافه شدن جریان هر خط از مقدار تنظیم شده مصرف کننده را از مدار خارج می کند. برای پوشش دادن زمان استارت در موتورهایی که اضافه بار زیادی دارند پیچ تنظیمی بر روی رله برای تنظیم زمان تاخیر پیش بینی شده است.


طریقه ریست کردن رله: بعد از اینکه رله عمل کرد باید رله ریست شود تا به حالت کار عادی باز گردد. ریست کردن رله کنترل بار به سه طریق انجام می شود: 1_ با استفاده از دکمه ریست روی کنترل بار 2_ با قطع مدار تغذیه رله برای چند لحظه 3_ ریست اتوماتیک که با اتصال دو ترمینال T1 و T2  بعد از حدود یک دقیقه به طور خودکار انجام می شود.


حتما بخوانید: مصاحبه با حسن سلامی رتبه 10 کنکور ارشد رشته مهندسی برق



چگونگی کارکرد تایمرها: Timer


تایمر یا زمان سنج مجموعه کلیدی است که دارای یک سری تیغه های باز و بسته می باشد که با وصل برق به تغذیه ی آن بعد از زمانی که ما برای آن تعریف نمودیم عمل می کند به طوریکه تیغه های باز NO را بسته و تیغه های بسته NC را باز می کند و با قطع تغذیه ی آن تیغه ها به حالت اولیه ی خود باز می گردد. NO: Normally open و NC:Normally close


امروزه به جهت اهمیت صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی استفاده از تایمر اهمیتی دو چندان یافته است. تایمرها بر اساس نحوه ی قطع و وصل خروجی ها و نوع تاخیر به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:  ON DELAY، OFF SHORT & ON SHORT، ON/OFF DELAY، INTERVAL، ONE_SHUT، MULTI MODE، ستاره مثلث (برای تغییر از حالت ستاره به مثلث برای راه اندازی موتورهای سنگین (قوی) ).


کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی برق


تایمرها در انواع مختلفی ساخته می شوند که در زیر آورده شده است: 1_ تایمر موتوری یا الکترومکانیکی 2_ تایمر الکترونیکی 3_ تایمر نیوماتیکی ( بافشار هوا) 4_ تایمر بی متال یا حرارتی 5_ هیدرولیکی.


چگونگی طرز کار و ساختمان کلید بی متال


در صنعت برق یک کلید حساس به دما است که بر پایه عنصر بی متال ساخته شده. کلید بی متال یا رله حرارتی یکی از رایج ترین انواع رله های اضافه بار حرارتی است که در صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت سری در مدار الکتروموتور قرار می گیرد و برای حفاظت از آن در مقابل اضافه بار استفاده می شود.



مطالعه نمائید: منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق


ساختمان کلید بی متال


در اثر عبور جریان الکتریکی از بی متال هر دو فلز گرم شده و طول آنها زیاد می شود اما از آنجایی که ضریب انبساط دو فلز متفاوت است، بی متال به سمت فلزی که ضریب انبساط پایین تری دارد خم می شود. این جابجایی به وسیله اهرم یا به صورت مستقیم کنتاکت ها را قطع یا وصل می کند. از این ویژگی در فیوزها و رله های بی متال استفاده می شود. رله های حرارتی تنظیم پذیر هستند و می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که جریان هایی بین 05/1 تا 10 برابر جریان نامی موتورها را قطع کنند. روش تنظیم رله حرارتی بدین گونه است که باید پیچ تنظیم آنرا برابر جریان نامی الکتروموتور تنظیم نمود. برخی از رله های بی متال دارای دو حالت دستی و خودکار هستند که در حالت دستی اگر رله عمل کند باید آنرا به صورت دستی و با فشردن دکمه RESET به حالت اول بازگرداند، اما در حالت خودکار برگشتن به حالت اول پس از گذشت مدتی معین به صورت خودکار انجام می شود. قسمت های مختلف یک رله حرارتی عبارتند از: تیغه های اتصال به کنتاکتور، ترمینال های اتصال به کابل موتور، ترمینال های مشترک مدار فرمان، پیچ تنظیم جریان، ترمینال های باز و بسته ی مدار فرمان، پیچ تغییر وضعیت و دگمه برگشت وضعیت.


رله بی متال سه فاز معمولا دارای سه پل قدرت و دو کنتاکت فرمان است ( یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشدار دهنده و یک کنتاکت بسته  برای قرار دادن در مسیر تغذیه کنتاکتور). کنتاکت بسته بی متال با شماره های 95_96 و کنتاکت باز آن با شماره های 97_98 مشخص می شود.


سنسورهای مادون قرمز، القایی، خازنی و پتانسیومتر


در این بخش توضیحات مختصری در مورد سنسورهای مادون قرمز، القایی، خازنی و پتانسیومتر ارائه می گردد.


سنسور فتوالکتریک مادون قرمز


این سنسور از یک پرتو نوري مدوله شده استفاده می کند که توسط هدف شکسته شده یا منعکس می گردد سنسور فتوالکتریک قادر به تشخیص نور مدوله شده از نور محیط می باشد. منابع نور از طریق این سنسورها در محدوده سبز قابل رؤیت تا مادون قرمز نامرئی در طیف نوري بکار گرفته می شوند.


سنسور القایی: این سنسور به کمک خاصیت الکترومغناطیس توانایی تشخیص فلز را در میدان دید خود دارد.


سنسور خازنی: نسبت به تمام مواد فلز و غیرفلز حساس بوده و با حضور قطعه موردنظر در نزدیکی آن و تغییر ظرفیت خازنی، سوئیچ می کند. این سنسور براي کنترل سطح مایعات بکار می رود.


پتانسیومتر: یک سنسور موقعیت است. پتانسیومتر یک مقاومت متغیر است که با تغییر مکان بازوي آن مقدار مقاومت تغییر می کند. با اندازه گیري میزان مقاومت بین بازوي متحرك و یکی از سرهاي ثابت مکان مشخص می گردد.


مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: معرفی دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور


سنسور، ترموکوپل و لودسل در صنعت برق


در این بخش توضیحات مختصری در مورد سنسور، ترموکوپل و لودسل در صنعت برق ارائه می گردد.


سنسور


یک نوع مبدل سیگنال می باشد که سیگنال غیرالکتریکی ورودي را به سیگنال الکتریکی براي خروجی تبدیل می کند. سنسورها پارامترهاي مختلف نظیر سرعت، دما، رطوبت، جابجایی و غیره را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند. در صنعت طیف وسیعی از سنسورها استفاده می شود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.


ترموکوپل


یک نوع سنسور دما است که از اتصال دو فلز غیر همجنس در یک انتخاب بدست می آید. اصول کار ترموکوپل بر مبناي اثر سیبک است  وقتی دو فلز غیرهمجنس از یک سمت بهم وصل شوند و محل پیوند حرارت داده شود، در سمت دیگر اختلاف پتانسیل کوچکی بوجود می آید.


لودسل


یک سنسور نیرو می باشد که نیرو یا وزن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. اساسا لودسل از یک مجموعه استرین گیج تشکیل شده است که معمولا چهار عدد هستند و بصورت مدار پل وتسون بهم اتصال دارند.


تابلوهای برق فشار ضعیف از نظر کاربرد


1_ تابلوهای فرمان موتوری که جهت کنترل موتورهای سه فاز ساخته می شوند.


2_ تابلوهای توزیع صنعتی که جهت توزیع جریان در یک واحد صنعتی استفاده می شوند.


3_ تابلوهای بانک خازنی که جهت اصلاح ضریب توان یک کارگاه ساخته می شوند.


4_ تابلوهای توزیع مسکونی که برای توزیع جریان در یک واحد مسکونی ساخته می شوند.


5_ تابلوهای کنترل صنعتی یا تابلوهای PLC که جهت کنترل اتوماتیک فرآیندهای صنعتی کاربرد دارند.


6_ تابلوهای مارشالینگ که ارتباط بین تابلوهای برق و سیستم کنترل مرکزی را فراهم می کنند.


کلمات کلیدی: تابلو فشار ضعیف، تابلو فرمان، موتور سه فاز، تابلو توزیع، بانک خازنی، اصلاح ضریب توان، کنترل صنعتی، PLC، تابلو مارشالینگ.


مطالعه نمائید: انواع کلیدهای مورد استفاده در صنعت برق و کارکرد و کاربرد آنها


تابلو برق در نگاهی ساده


تابلو برق یک محفظه برای نصب و سیم بندی تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی است که کلیدها و قطعات کنترلی و حفاظتی و لوازم نمایشگر ( ولتاژ، جریان، فرکانس، توان، کسینوس فی و ...) روی آن نصب می شوند. همچنین تابلوهای برق جهت جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربران تجهیزات و حفاظت تجهیزات در برابر عوامل محیطی استفاده می شوند. تابلو های برق از نظر ولتاژ به دو دسته LV و MV تقسیم می شوند. تابلو های  LV در سطح زیر 1000 ولت و تابلوهای MV از 1000 تا 36000 ولت ساخته می شوند.



ترموکوپل و وظایف آن


ترموکوپل ها متداول ترین تجهیز جهت اندازه گیرهای الکتریکی دما در صنعت هستند. مکانیزم ترموکوپل ها بر اساس پدیده سی بک که تغییرات دما را به ولتاژ تبدیل می کنند می باشد. از مزایای آن ها می توان به سادگی، قیمت مناسب، استحکام و دوام بالا جهت مصارف صنعتی و دقت مناسب اشاره کرد. محدوده ی اندازه گیری دما توسط ترموکوپل ها وسع بوده و در شرایط محیطی متفاوت قابل استفاده می باشند. ترموکوپل ها دارای سرعت پاسخ دهی خوبی بدلیل ثابت زمانی کوچک می باشند. از معایب ترموکوپل ها غیر خطی بودن، تماسی بودن، دقت متوسط را می توان نام برد. جهت استفاده ترموکوپل در مکان هایی که لرزش یا ضربه وجود دارد برای محافظت از سنسور از روکشی به نام ترموول یا غلاف استفاده میشود که باعث کاهش سرعت پاسخ گویی می شود.


مولتی متر 144 شیوا امواج


مولتی متر 144 شیوا امواج با نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ جهت اندازه گیری و نمایش 6 پارامتر ولتاژ، 6 پارامتر ماکزیمم ولتاژ و 6 پارامتر مینیمم ولتاژ، اندازه گیری و نمایش هم زمان 3 پارامتر جریان، 3 پارامتر ماکزیمم جریان و همچنین اندازه گیری و نمایش فرکانس طراحی و ساخته شده است. با استفاده از این دستگاه می توان جریان های مورد نظر را به دو روش TRUE RMS و روش معمولی اندازه گیری و مشاهده نمود. در کل همه پارامترهای مورد نیاز در برق را نشان می دهد.


کلمات کلیدی: مولتی متر، نمایشگر دیجیتال، اندازه گیری، ماکزیمم ولتاژ، ماکزیمم جریان، فرکانس، برق، روش TRUE RMS.


مطالعه کنید: تست های مهندسی برق - تست دیود و آی سی روی مدار و تست تریستور


ویژگی های مولتی متر 144 شیوا امواج


1_ دستگاهی با نمایشگرهای بزرگ جهت اندازه گیری و نمایش جریان به دو روش عادی و TRUE RMS و نمایش ولتاژ 2_ سه عدد نشانگر برای نمایش سیگنال های برق ورودی (R.S.T) 3_ نمایش ( ولتاژهای فازی نسبت به نول و همچنین ولتاژهای خطی، همزمان جریان های فازی، فرکانس شبکه، خطای جریان عبوری بیش از حد) 4_ نمایش و ثبت ( ماکزیمم و مینیمم ولتاژ، ماکزیمم جریان) 5_ قابلیت ( قفل بر روی هر کدام از ولتاژها، نمایش ولتاژها به صورت چرخشی و ثابت، تنظیم CT و نمایش آن) 5_ نمایش هر پارامتر همراه با روشن شدن نشانگرهای مربوطه 6_ ذخیره تمامی اطلاعات در هنگام قطع برق 7_ دارای ترمینال های سوکتی، راهنمای نصب و سیم کشی روی ترمینال های دستگاه.


کلمات کلیدی: دستگاه، اندازه گیری، نمایش ولتاژ، نشانگر، یرق ورودی، ولتاژ فازی، فرکانس شبکه، ترمینال های سوکتی.


سوپر ولت آمپرمتر 71 شیوا امواج و ویژگی های آن


در این بخش توضیحاتی در مورد سوپر ولت آمپرمتر 71 شیوا امواج و ویژگی های آن ارائه می گردد.



سوپر ولت آمپرمتر 71 شیوا امواج


 سوپر ولت آمپرمتر 71 شیوا امواج دستگاهی مناسب برای اندازه گیری و نمایش ولتاژهای خطی و فازی، سه فاز و جریان R.S.T با CT قابل تنظیم می باشد. این دستگاه همچنین دارای سیستم ثبت ماکزیمم ولتاژ و جریان می باشد. همچنین دارای طرحی منحصر بفرد در نوع خودش می باشد و در تابلوهای برق صنعتی بخصوص کاربرد فراوان دارد.


کلمات کلیدی: سوپر، ولت آمپرمتر، ولتاژ خطی، ولتاژ فازی، تابلو، برق صنعتی.


پیشنهاد می شود حتما بخوانید: انواع ابزارآلات برق صنعتی و مهندسی برق


ویژگی های سوپر ولت آمپرمتر 71 شیوا امواج


1_ نمایش( ولتاژهای فازی (R.S.T) نسبت به نول و همچنین ولتاژهای خطی، جریان های فازی (R.S.T)، خطای جریان عبوری بیش از حد، از CT ها 2_ نمایش و ثبت ماکزیمم ولتاژ و جریان 3_ قابلیت ( قفل بر روی هر پارامتر مورد نیاز، نمایش ولتاژها و جریان ها بصورت ثابت و چرخشی، تنظیم CT  و نمایش آن) 4_ نمایش هر پارامتر همراه با روشن شدن نشانگرهای مربوطه 5_ ذخیره تمام اطلاعات در هنگام قطع برق.


سوپر ولت آمپر متر 96B شیوا امواج و ویژگی های آن


در این بخش توضیحات مختصری در مورد سوپر ولت آمپر متر 96B شیوا امواج و ویژگی های آن ارائه می گردد.


سوپر ولت آمپر متر 96B شیوا امواج و ویژگی های آن


10 دستگاه در یک دستگاه شامل: (سه دستگاه آمپرمتر، سه دستگاه ماکزیمتر جریان، یک دستگاه ولت متر، یک دستگاه ماکزیمتر ولتاژ، یک دستگاه مینیمتر ولتاژ، یک دستگاه فرکانس متر). از ویژگی های این دستگاه 1_ نمایش ( ولتاژهای فازی نسبت به نول و همچنین ولتاژهای خطی، همزمان جریان های فازی، خطای جریان عبوری بیش از حد) 2_ نمایش و ثبت ماکزیمم و مینیمم ولتاژ شبکه، ماکزیمم جریان 3_ قابلیت قفل بر روی هر کدام از ولتاژها، نمایش ولتاژها به صورت ثابت و چرخشی، نمایش فرکانس شبکه، قابلیت تنظیم CT و نمایش آن 4_ نمایش هر پارامتر همراه با روشن شدن نشانگرهای مربوطه 5_ ذخیره تمام اطلاعات در هنگام قطع برق 6_ راهنمای نصب و سیم کشی روی ترمینال های دستگاه.


کلمات کلیدی: ولت آمپر متر، مینیمتر ولتاژ، ماکزیمتر ولتاژ، فرکانس متر، ولتاژ فازی، ولتاژ خطی، نول


مطالعه نمائید: تعاریف مهم و پایه ای برق و برق صنعتی و PLC ها


ولت متر 96*48 و آمپرمتر 96*48 شیوا امواج


در این بخش توضیحات مختصری در مورد ولت متر 96*48 و آمپرمتر 96*48 شیوا امواج ارائه می گردد.


ولت متر 96*48 شیوا امواج و ویژگی های آن


ولت متر 96*48 شیوا امواج با ترمینال های سوکتی و کارآیی فوق العاده جهت اندازه گیری و نمایش 6 پارامتر ولتاژ، 6 پارامتر ماکزیمم ولتاژ، 6 پارامتر مینیمم ولتاژ و فرکانس شبکه طراحی و ساخته شده است. ویژگی های این ولت متر 1_ نمایش ولتاژهای فازی نسبت به نول، ولتاژ های خطی، فرکانس شبکه 2_ نمایش و ثبت (ماکزیمم ولتاژشبکه، مینیمم ولتاژ شبکه )3- قابلیت (قفل بر روی هر کدام از ولتاژها، نمایش ولتاژها به صورت ثابت و چرخشی)


کلمات کلیدی: ولتمتر، ترمینال، سوکتی، ولتاژ، ماکزیمم ولتاژ، مینیمم ولتاژ، فرکانس شبکه، ولتاژ فازی، ولتاژ خطی.


آمپرمتر 96*48 شیوا امواج


آمپرمتر 96*48 شیوا امواج با تغذیه تکفاز قابلیت اندازه گیری و نمایش جریان عبوری از 0.01 تا 6000 آمپر در رنج های مختلف CT را دارا می باشد. این دستگاه مجهز به سیستم ثبت ماکزیمم جریان بوده و روش اندازه گیری جریان به دو صورت متوسط و TRUE RMS می باشد.


کلمات کلیدی: آمپرمتر، تکفاز، جریان عبوری، CT.


ولت متر 96 شیوا امواج و ویژگی های آن


در این بخش توضیحات مختصری در مورد ولت متر 96 شیوا امواج و ویژگی های آن ارائه می گردد.


دستگاه ولت متر 96 شیوا امواج با طراحی زیبا، صفحه نمایش بزرگ و کارآیی فوق العاده دارای سه وضعیت نمایش ولتاژ، ماکزیمم ولتاژ و مینیمم ولتاژ می باشد. از ویژگی های این ولت متر می توان 1_ نمایش ولتاژهای فازی ( R,S,T) نسبت به نول و همچنین ولتاژهای خطی 2_ نمایشگر بزرگ منحصر بفرد 3_ شش عدد نشانگر برای اعلام سه حالت نمایش 4_ قابلیت ثبت ونمایش ماکزیمم و مینیمم ولتاژ 5_ ذخیره تمام اطلاعات در هنگام قطع برق 6_ راهنمای نصب و سیم کشی روی ترمینال های دستگاه.


کلمات کلیدی: ولت متر، صفحه نمایش، ماکزیمم ولتاژ، مینیمم ولتاژ، ولتاژهای فازی، نول، ولتاژ خطی، ترمینال.


حتما بخوانید: عوامل ایجاد برق گرفتگی و توصیه ایمنی به برقکاران و نحوه نجات فرد برق گرفته


محافظ ولتاژ 20 آمپر شیوا امواج و ویژگی های آن


در این بخش توضیحات مختصری در مورد محافظ ولتاژ 20 آمپر شیوا امواج و ویژگی های آن ارائه می گردد.



محافظ ولتاژ 20 آمپر شیوا امواج و ویژگی های آن


با نصب محافظ ولتاژ 20 آمپر شیوا امواج بعد از کنتور می توان کلیه وسایل برقی خانگی را در برابر افزایش و کاهش ولتاژ محافظت نمود. از ویژگی های آن می توان 1_ حفاظت کامل وسایل برقی در برابر افزایش و کاهش ولتاژ 2_ سه عدد نشانگر برای اعلام زمان گیری و وصل رله، افزایش ولتاژ، کاهش ولتاژ 3_ قابلیت عبور جریان بالا بدون نیاز به کنتاکتور خارجی 4_ قابلیت نصب بعد از کنتور برای حفاظت کلیه وسایل برقی خانگی.


کلمات کلیدی: محافظ ولتاژ، کنتور، افزایش ولتاژ، وصل رله، کنتاکتور.


فلوتر مکانیکی و ویژگی های سنسور فلوتر شیوا امواج


در این بخش توضیحاتی در مورد فلوتر مکانیکی و ویژگی های سنسور فلوتر شیوا امواج ارائه می گردد.


مطالعه نمائید: حل تشریحی سوالات مدار الکتریکی ارشد برق 1400


ویژگی های سنسور فلوتر شیوا امواج


1_ قابل استفاده برای تمام فلوترهای موجود در بازار 2_ دارای وزن مناسب برای استفاده در انواع مایعات رسانا 3_ مقاوم در برابر خوردگی در انواع محلول های قلیایی و اسیدی 4_ دارای پوشش عایق مناسب 5_ اتصال محکم سیم نگهدارنده به سنسور 6_ ظاهری زیبا و عملکرد مطمئن.


کلمات کلیدی: فلوتر، مایعات رسانا، مقاوم، عایق، سنسور، سیم نگهدارنده.


فلوتر مکانیکی شیوا امواج و ویژگی های آن


فلوتر مکانیکی شیوا امواج دستگاهی مناسب جهت اتوماتیک کردن سیستم پمپاژ مایعات در موارد زیر می باشد: 1_ حفاظت در برابر خشک کار کردن 2_ کنترل سطح مایعات. از ویژگی های این فلوتر می توان 1_ کنترل سطح مایعات رقیق رسانا و نارسانا 2_ استفاده از مواد مقاوم در برابر انواع مایعات 3_استفاده از کابل مخصوص با انعطاف پذیری بالا 4- امکان تغییر ارتفاع به روش بسیار آسان 5_ نصب ساده و آسان نام برد.


کلمات کلیدی: فلوتر، مکانیکی، اتوماتیک کردن، پمپاژ مایعات، حفاظت، کنترل سطح، رسانا، نارسانا.


شمارنده دیجیتال شیوا امواج و ویژگی های آن


شمارنده دیجیتال شیوا امواج دستگاهی مناسب جهت شمارش پالس های ورودی با دقت و انعطاف پذیری بالا می باشد. این دستگاه برای شمارش تعداد محصول، تعداد کارکرد دستگاه، متر کردن و ... قابل استفاده است.از ویژگی های این شمارنده می توان 1_ سیستم کاملا میکروپروسسوری 2_ دو مد عملکرد ( مد1: حداکثر شمارش 9999 و تنظیم عدد شمارش بر اساس نیاز، مد2: حداکثر شمارش 99999999) 3_ قابلیت تنظیم عدد مقسم از 0 تا 100، تنظیم وضعیت رله خروجی بر اساس نیاز، کوپل نمودن شمارنده های شیوا امواج به صورتیکه عدد قابل شمارش به طور گسترده ای افزایش یابد، صفر نمودن شمارنده ها 4_ ذخیره اطلاعات در هنگام قطع برق.


این مقاله خوب را هم از دست ندهید: دانلود سوالات امتحانی مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق رشته برق صنعتی سال سوم کاردانش


فلوتر الکترونیکی شیوا امواج و ویژگی های آن


فلوتر الکترونیکی شیوا امواج دستگاهی مناسب جهت اتوماتیک کردن سیستم های پمپاژ مایعات رسانای جریان برق با قابلیت 2 مد کاری می باشد: 1_ حفاظت در برابر خشک کارکردن موتور 2_ کنترل سطح مایعات. از ویژگی های این فلوتر می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1_ کنترل سطح مایعات با مقاومت متغیر 2_ دارای 4 عدد نشانگر برای اعلام یرق شبکه ، وصل رله، سطح بالا، سطح پایین 3_ قابلیت بکارگیری دستگاه برای کنترل سطح مایعات یا خشک کار نکردن موتور، تنظیم حساسیت دستگاه بر اساس مقاومت مایع، تنظیم تاخیر زمان وصل و قطع رله، نصب ساده و آسان روی ریل و سطوح دیگر.


کلمات کلیدی: فلوتر، اتوماتیک کردن، پمپاژ، رسانا، جریان برق، حفاظت، موتور، کنترل، مقاومت متغیر، سطح.


ترموستات 900...0 شیوا امواج و ویژگی های آن


ترموستات 900..0 شیوا امواج با سیستم میکروپروسسوری و با استفاده از ترموکوپل نوع k، قابلیت نمایش دما تا 900 درجه سانتی گراد را دارا می باشد. این ترموستات دارای نمایشگر دمای واقعی، دمای تنظیمی و وصل رله می باشد. قابلیت اندازه گیری دما با دقت 1 درجه سانتی گراد، تنظیم باند قطع و وصل خروجی، تنظیم تاخیر زمان قطع و وصل، تشخیص قطع سنسور، کالیبره کردن دستگاه با مرجع مورد نظر.


مطالعه نمائید: دانلود فهرست دروس کارشناسی مهندسی برق


کلمات کلیدی: ترموستات، میکروپروسسوری، ترموکوپل، دما، نمایشگر، دمای تنظیمی، وصل رله، سنسور، کالیبره کردن.


منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 895 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image