ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب علمی تولید برق با بادبادک‌های زیرآبی

تولید برق با بادبادک‌های زیرآبی

به اشتراک گذاری

تولید برق با بادبادک‌های زیرآبی در این بخش توضیح داده شده است. یک محقق آمریکایی مدعی است که بادبادک‌های زیردریایی بزودی می‌توانند برق مورد نیاز خانه‌های سراسر جهان را تامین کنند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دیوید اولینگر از موسسه پلی‌تکنیک وورکستر می‌گوید که جریانات زیر آب می‌تواند نیرویی قابل مقایسه با تاسیسات هسته‌ای ایجاد کند.

ایده اولینگر شامل استفاده از بادبادک های بزرگ با بالهای محکم است. این محقق بر این باور است که با به پرواز درآوردن این بادبادکها در یک شکل هشت الگویی می‌توان مقادیر زیادی از نیرو را جمع‌آوری کرد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: گیاهان مفید برای کاهش وزن

این دستگاه پیشرفته شبیه سفینه‌های فضایی فیلم های علمی تخیلی بوده اما می‌تواند در ارائه انرژی مورد نیاز به جمعیت رو به افزایش جهان نقش مهمی ایفا کند.

این پروژه اخیرا یک کمک هزینه سه ساله 300 هزار دلاری از سوی بنیاد ملی علوم برای بررسی راههای جمع‌آوری جریانات اقیانوسی و جریانهای جزر و مدی دریافت کرده است.


این تیم قصد دارد مجموعه‌ای از بادبادکها را ساخته و آنها را در تونلهای آب آزمایش کند.

پیشنهاد می شود مقاله تلویزیون‌هایی آینده، مثل کرکره جمع می‌شوند! را هم بخوانید.

یکی از راههای تولید نیرو با بادبادکهای زیر آب این است که یک ژنراتور الکتریکی به این بادبادکها که به یک بستر شناور بسته شده‌اند، متصل شود.

اولینگر و تیمش با استفاده از مدلهای محاسباتی عملا طرحهای ممکن برای بادبادکهای زیرآبی را آزمایش کرده و شیوه‌های اتصال آنها به بسترهای شناور مشابه نمونه‌های مورد استفاده برای دکلهای گاز و نفت را بررسی خواهند کرد.

در مرحله آخر پژوهش، آنها مدلهای مقیاسی از بادبادکها را ساخته و آنها را در یک مخزن آب در موسسه پلی‌تکنیک وورکستر و آزمایشگاه تحقیقاتی آلدن آزمایش خواهند کرد.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
عکاسی در شب بدون نیاز به فلاش

یک شرکت دیگر موسوم به Minesto نیز در حال آزمایش این فناوری است. دستگاه انرژی جزر و مد ساخت این شرکت موسوم به «سبز تیره» انرژی جریانات جزر و مد را با استفاده از یک بادبادک و توربین به برق تبدیل می‌کند.

نیروگاه برق دریایی «بادبادک زیرآبی سبز تیره» در حال حاضر در آبهای ایرلند شمالی در حال تولید برق است.

مطالعه مقاله
داستان 8 اختراع اتفاقی را هم پیشنهاد می کنیم.



سایت آگهی تدریس دروس مهندسی برق


آمار بازدید: 1048 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image