ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه فیزیک 1 را پاس کنیم

چگونه فیزیک 1 را پاس کنیم

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با نحوه پاس کردن درس فیزیک 1 متوسطه و فیزیک 1 دانشگاهی توضیحاتی را ارائه می کنیم. برای موفقیت در امتحان فیزیک 1 مطالعه این مقاله مفید است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر)

نکات کلی برای موفقیت در امتحان و پاس کردن درس فیزیک1

برای موفقیت در امتحان فیزیک1 و پاس کردن این درس نکات کلی ای را باید در نظر بگیرید که در این بخش توضیح داده می شود. اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که فیزیک به نسبت درس ریاضی مفهومی تر است و نحوه مطالعه آن متفاوت است. درست است که هم در درس فیزیک و هم در ریاضی تعدادی فرمول وجود دارد که باید به خاطر سپرده شود و مسائلی هم مورد بررسی قرار می گیرد. اما تفاوت اصلی این دو درس در این است که درس فیزیک مفهومی است و باید آن را درک کنید. برای قبولی در درس فیزیک 1 با نمره خوب فقط حفظ کردن فرمول ها کفایت نمی کند. باید فیزیک مسئله را درک کنید و دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید. در درس فیزیک معمولا مسائل فیزیکی مورد بررسی قرار می گیرند و باید کاربرد فرمول ها در دنیای واقعی را بدانید و خوب فهمیده باشید. اگر می خواهید درس فیزیک یک و یا هر درس دیگری پاس شود نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برای پاس شدن درس نخوانید. برای نمره خوب فیزیک درس بخوانید تا به حداقل آن که پاس شدن است برسید. باید معیارهای خودتان را بالاتر ببرید و برای یادگیری درس فیزیک وقت بگذارید. مطالعه فیزیک را به ایام امتحانات موکول نکنید و در طول ترم درس بخوانید در غیر اینصورت کار شما برای پاس کردن درس سخت می شود. اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین فیزیک کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید تا اساتیدی که فیزیک 1 درس می دهند را مشاهده کنید.

مطالعه مقاله
دلایل افت تحصیلی در درس فیزیک 1 هم مفید است.

چگونه فیزیک 1 متوسطه و دبیرستان را پاس کنیم


کتاب فیزیک اول دبیرستان دارای پنج فصل می باشد که سر فصل های آن به صورت زیر است: فصل اول : انرژی - فصل دوم : دما و گرما - فصل سوم : الکتریسیته - فصل چهارم : نور – بازتاب نور - فصل پنجم : شکست نور. برای اینکه بتوانید به خوبی از پس فیزیک 1 متوسطه برآئید و با نمره خوب آن را پاس کنید توصیه می شود به صورت مرتب در کلاس های مدرسه شرکت نمائید. به هر حال، دانش آموزان اول متوسطه برای اولین بار است که درسی به اسم درس فیزیک را دارند و ممکن است مفاهیم آن کمی جدید باشد. با حضور مرتب در کلاس های فیزیک 1 متوسطه می توانید نحوه حل کردن مسائل و تمرینات توسط معلم خودتان را ببینید و یاد بگیرید که برای حل هر سوال فیزیک چه قدم هایی را باید بردارید. در طول ترم درس خواندن و خواندن فیزیک بعد از کلاس های مدرسه هم بسیار مهم است. فیزیک درسی است که برای یادگیری آن باید تمرین و مسئله حل کرد و باید سعی کنید تمرینات را برای خودتان تحلیل نمائید و بررسی کنید. برای پاس کردن موفقیت آمیز درس فیزیک باید بتوانید تمرینات را مورد بررسی قرار دهید و نحوه ارتباط آن با دنیای واقعی را به خوبی درک کرده باشید. اگر اشکالات زیادی دارید استفاده از کلاس های تدریس خصوصی هم می تواند مفید باشد. حل نمونه سوالات امتحانی و مرور مرتب جزوه هم روش بسیار خوبی برای تسلط بیشتر بر درس است.

این مقاله را هم بخوانید: تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه

دانلود رایگان موارد زیر هم می تواند مفید باشد.

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی فیزیک 1 دبیرستان - فیزیک نهم

دانلود سوالات مفهومی فیزیک 1 اول دبیرستان فصلهای 1 و 2 و 3

دانلود جزوه آموزشی فرمولهای فیزیک 1 دبیرستان - فیزیک نهم متوسطه


چگونه فیزیک 1 دانشگاه را پاس کنیم

سرفصل های فیزیک دانشگاه شامل حرکت یک بعدی (حرکت در راستای یک خط)، بردارها، حرکت در دو و  سه بعد، دینامیک، کار و انرژی و ترمودینامیک است. فیزیک دانشگاه در واقع فیزیک مکانیک است. در فیزیک 1 دانشگاه با قوانین نیوتون و حرکت و .... سر و کار دارید. نحوه مطالعه فیزیک دانشگاه به نسبت فیزیک متوسطه کمی متفاوت است. بهتر است در کلاس های فیزیک 1 دانشگاه جزوه بنویسید. نوشتن جزوه باعث می شود تمرکز شما در کلاس ها بیشتر شده و بهتر درس را یاد بگیرید. در ضمن در دانشگاه معمولا مراجع مختلفی معرفی می شود و شاید اساتید کل سر فصل ها را تدریس نکنند. در نتیجه اینکه در کلاس حضور داشته باشید و جزوه بنویسید باز هم اهمیت بیشتری دارد. چرا که با نوشتن جزوه خواهید دانست که چه مباحثی تدریس شده است و چه مباحثی مد نظر استاد نیست. در کل درس فیزیک 1 دانشگاه و دروس دانشگاهی به صورت کلی حجم بیشتری به نسبت دروس متوسطه دارند و برای یادگیری این دروس هم حتما باید در طول ترم درس بخوانید. سعی کنید به درک درستی از مطالب برسید. اگر خوب مطلب را فهمیده باشید حتما پاس خواهید شد ولی با حفظ کردن فرمول ها راه به جایی نخواهید برد. نمونه سوالات امتحانی فیزیک1 سال های گذشته را حل کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس شما بیشتر شده و احتمال پاس شدن هم افزایش می یابد.

مطالعه مقاله
سرفصلهای جلسات تدریس خصوصی و منابع فیزیک 1 دانشگاه برای رشته های مختلف هم پیشنهاد می شود.

دانلود رایگان موارد زیر هم می تواند مفید باشد.


سوالات امتحان فیزیک 1 تهران مرکز

سوالات امتحان فیزیک 1 دی ماه 94 واحد تهران جنوب

نمونه سوال امتحان فیزیک 1 دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی تهران


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6943 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image