ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی هفت راهکار برای تعیین هدف دانش آموزان (فرزندان)

هفت راهکار برای تعیین هدف دانش آموزان (فرزندان)

به اشتراک گذاری

هفت راهکار برای تعیین هدف دانش آموزان (فرزندان) در این بخش توضیح داده شده است. با مطالعه این روش ها می توانید در رابطه با هدف گذاری صحیح دانش آموزان مطالبی را یاد بگیرید.

1-ایده ی فرزندان را دریابید: فرآیند را با بررسی تکنیک هایی که فرزندتان قبلا برای رسیدن به اهدافش استفاده می کرده است شروع کنید. برای مثال اگر فرزندتان می خواهد برای خرید یک بازی پول پس انداز کند سعی کنید ایده هایتان را برای پس انداز کردن با هم بررسی کنید و مراحلی برای انجام این کار تعریف کنید.

مطالعه مقاله نقش تعیین هدف در موفقیت در تحصیل هم مفید است.

2-با هدف های کوچک شروع کنید: به فرزندتان کمک کنید که بنواند یک هدف کوتاه مدت و سرگرم کننده انتخاب کند تا بتواند در مدت زمان کوتاهی به آن برسد. مثلا این هدف می تواند مطالعه ی یک کتاب داستان یا انجام یک کار هنری باشد. حرکت به سمت اهداف کوچک بهترین راه برای دستیابی به اهداف بزرگ است.




3-به او حق انتحاب بدهید: به همان اندازه ای که دلتان می خواهد فرزندتان در مسیر پیشرفت و پیروزی قرار بگیرد به او اجازه دهید اهدافی را که می خواهد به آن ها برسد خودش انتخاب کند. بعد از آن می توانید در برنامه ریزی برای رسیدن به هدفش به او کمک کنید.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
راهکارهای افزایش معدل


4-نسبت به اهداف فرزندتان آگاه باشید: اگر فرزند شما گفت:" ای کاش بتوانم در نمایشگاه علمی امسال برنده ی جایزه بشوم" از این گفته به عنوان فرصتی برای کمک کردن به او در برنامه ریزی هایش استفاده کنید. به او کمک کنید تا گام های عملی و یک جدول زمانی تهیه کند و در زمان مناسب، هر قسمت از برنامه را به انجام برساند.



5-راه را نشان بدهید: نوجوانان احساس مسئولیت بیش تری نسبت به آن چه باید برای دست یابی به هدف انجام بدهند دارند پس خودتان را برای استفاده از جدول ها و فعالیت های عملی مختلف آماده کنید تا اولیای مثبت تر و موثرتری باشید.

پیشنهاد می شود مقاله
دانلود کتاب "راز موفقیت" را هم بخوانید.

6-واقعیات را بررسی کنید: بچه ها اغلب دشواری های دست یابی به هدف را دست کم می گیرند، به این ترتیب وقتی به هدف نمی رسند نا امید و دلسرد می شوند. اگر فرزند شما می خواهد نواختن گیتار را بیاموزد، او را تشویق کنید، اما واقع گرایانه. مشخص کردن چالش و نیز تعهد به انجام کار، لازمه ی رسیدن به هدف نهایی است.

7-تلاش او را ستایش کنید: زمانی که فرزند شما یک هدف را تعیین کرده و رفتن در مسیر رسیدن به آن را آغاز کرد، هرگز تشویق کردن را از یاد نبرید. جملاتی شبیه به این می تواند بسیار عالی باشد،" من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، تو وقتی کاری را شروع می کنی، سرسختانه آن را دنبال می کنی" گاهی حتی یک شکلات می تواند تشویق خوبی برای یک کودک باشد. هرگز از جملاتی مانند "برو به تکالیفت برس" استفاده نکنید. فرزند شما فقط و فقط به توجه و تحسین واقع گرایانه نیاز دارد. بعد از تشویق خواهید دید که اهداف بزرگتری برای خودش انتخاب خواهد کرد و نظمش در انجام تکالیف درسی بیشتر خواهد شد.




آمار بازدید: 3042 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image