ارتباط مستقیم با 30605 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در زمینه تدریس خصوصی فیزیک مدرس و معلم موفقی باشیم؟

چگونه در زمینه تدریس خصوصی فیزیک مدرس و معلم موفقی باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه موفقیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک در مقطع متوسطه و دانشگاه و تدریس خصوصی فیزیک کنکور، المپیاد و .... توضیحاتی ارائه می گردد.

برای موفقیت در زمینه تدریس خصوصی فیزیک باید در جنبه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. بسیاری از مدرسین درس فیزیک را خیلی خوب درس می دهند و سعی می کنند درس را مفهومی و عمقی توضیح دهند ولی وقتی به درآمد ماهیانه و سالانه آنها نگاه می کنید می بینید که درآمد بالایی ندارند. بسیاری از مدرسین تعداد شاگردهای زیادی دارند و سرشان خیلی شلوق است ولی باز هم درآمد خوبی کسب نمی کنند. تعدادی از مدرسین خیلی هم با سواد هستند و دروس فیزیک مقطع دانشگاه و حتی دروس تخصصی رشته فیزیک را با مهارت کامل تدریس می کنند ولی باز هم با وجود اینکه هوش سرشاری دارند درآمد بالایی ندارند. مثالهای زیاد دیگری می توان زد که با وجود اینکه مدرسین تدریس خصوصی فیزیک عملکرد بسیار خوبی دارند ولی این مدرسین درامد خوبی کسب نمی کنند. خوب و عمقی تدریس کردن ویژگی مطلوبی است ولی لزوما منجر به اینکه بتوانید درامد خوبی از کار تدریس داشته باشید نمی شود. در کنار مسلط بودن بر درس فیزیک و در کنار اینکه سعی می کنید عالی تدریس کنید و در کلاسهای فیزیک بهترین خدمات را به شاگردهایتان برسانید، باید ویژگیهای دیگری داشته باشید و موارد دیگری را هم خوب انجام دهید تا در نهایت منجر به درآمد بالا شود. به عبارت دیگر اگر مجموع این ویژگی ها را با هم داشته باشید می توانید یک مدرس فیزیک موفق با درآمد بالا باشید در غیر اینصورت با وجود اینکه انرژی زیادی می گذارید باز هم درآمد شما از حد مشخصی بالاتر نخواهد رفت.



برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک ثبت نامی در ایران مدرس (همین سایت) بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید.

اولین ویژگی که باید برای موفق شدن در تدریس فیزیک و کسب درآمد بالا از آن داشته باشید این است ذهنیت درستی داشته باشید و بر محدودیتهای ذهنی خودتان غلبه کنید. به عنوان مثال اگر از نظر یک معلم فیزیک داشتن درآمد ماهیانه 1 و نیم میلیون تومان خوب و داشتن درامد 2 میلیون تومان درآمد ایده آل باشد، این مدرس حداکثر درآمدی که می تواند به آن برسد همان 2 میلیون تومان در ماه است. محدودیت ذهنی ایشان این است که در بهترین حالت درآمد تدریس فیزیک 2 میلیون تومان در ماه است و بیشتر از آن نمی توان درآمد کسب نمود. این مدرس قبل از انجام هر کاری برای بدست آوردن درامد بیشتر باید روی این محدودیت کار کند و آن را برطرف نماید. شما نیز اگر به عنوان مثال تا به حال حداکثر درآمد ماهیانه ای برابر 3 میلیون تومان از تدریس خصوصی فیزیک داشته اید، می تواند با در نظر گرفتن هدفی برای خودتان حداکثر درامدتان را افزایش دهید. مثلا اگر در یک ترم یا دوره 6 ماهه حداکثر درآمدی برابر 12 میلیون تومان از تدریس فیزیک یا سایر دروس کسب کرده اید، می توانید هدفی برای خودتان در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید درامد شما از تدریس فیزیک در این ترم یا ترم آینده 15 میلیون تومان باشد و روی برگه ای بنویسید " من مطمئن هستم درآمد این ترم من از تدریس فیزیک 15 میلیون تومان یا بیشتر است". در ادامه درآمد روزانه خودتان را یادداشت کنید و بر روی آن تمرکز کنید تا به هدف خودتان برسید. بنابراین قبل از این که در جستجوی راهکارها برای موفقیت در تدریس فیزیک و یا هر درس دیگری باشید، در مرحله اول باید ذهنیت خودتان را اصلاح کنید و برای خودتان هدف واضح و مشخصی در نظر بگیرید. اکثر افرادی که در کار خودشان موفق نیستند هیچ هدف واضحی ندارند و به صورت پراکنده و جسته و گریخته کارهایی را انجام می دهند. درست است که برای موفقیت در هر کاری باید در جستجوی راهکارهای انجام موثرتر و بهتر ان کار باشید ولی به هر حال در مرحله اول داشتن یک ذهنیت درست کاملا لازم است. در همین سایت یا در سایتهای دیگر ممکن است در زمینه نحوه جذب شاگرد و کسب درامد بالاتر از تدریس فیزیک و یا در زمینه موفقیت شغلی و راهکارهای مختلف آن مطالب زیادی را مطالعه کرده باشید و روش های زیادی به شما پیشنهاد داده شده باشد ولی همه ی آن موارد وقتی موثر است که شما بر محدودیتهای ذهنی خودتان غلبه کنید و سعی کنید هر ترم 15 یا 20 درصد درآمد خودتان را بیشتر کنید و برای درآمد هر ترم خودتان هدف واضح و مشخصی در نظر بگیرید.



مطالعه مقاله چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟ هم مفید است.





حال فرض می کنیم، برای موفقیت در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و کسب درآمد بالا از آن برای خودتان هدف واضح و مشخصی در نظر گرفته اید و مصمم هستید که در زمینه آموزش فیزیک یک مدرس کاملا موفق باشید. برای رسیدن به هدف خودتان باید در ادامه در جستجوی راهکارهای موثری باشید. اگر همان کارهایی که قبلا انجام داده اید را دوباره انجام دهید به همان نتایجی می رسید که قبلا رسیده بودید. بنابراین باید به نسبت گذشته خودتان و به نسبت کارهایی که قبلا انجام می دادید در جستجوی راهکارهای موثر تری برای جذب شاگرد و کسب درامد از تدریس فیزیک باشید. همین که برای خودتان هدف مشخص و واضحی تعیین کردید و درآمد این ترم یا ترم آینده خودتان که قصد کسب آن را دارید بر روی کاغذ نوشته اید یعنی قدم اول را برداشته اید و تغییرات مثبت از همین جا شروع شده است. ولی به هر حال باید در کارهای روزانه و روشهای جذب شاگرد و ..... هم تغییراتی ایجاد کنید. برای موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک از روش سیال سازی ذهنی استفاده نمائید. برای انجام کارها به شیوه موثرتر و کسب درآمد بالاتر از خلاقیت خودتان کمک بگیرید. به عنوان مثال، اگر هدف را همان کسب 15 میلیون تومان در ترم جدید در نظر بگیریم، بر روی صفحه کاغذی بنویسید، چگونه می توانم این ترم درآمد 15 میلیون تومانی از تدریس فیزیک کسب کنم؟ و هر جوابی که به نظرتان می رسد را بنویسید. خلاقیت به خرج دهید و هر جوابی که به نظرتان رسید را به مرور اضافه کنید. تعدادی از جوابهایی که می توانید بنویسید به صورت زیر است:


1- این ترم شاگردهای بیشتری جذب می کنم و تعداد شاگردهایم را افزایش می دهم.



مطالعه کنید: چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک قوی عمل کنیم و درآمد بالایی کسب نمائیم؟

2- از تبلیغات اینترنتی برای جذب شاگرد استفاده می کنم و در سایتهای تخصصی آگهی تدریس مانند ایران مدرس (همین سایت) تبلیغات ثبت می کنم. مطالعه کنید: ....

3- به شاگردهای فعلی خودم کارت می دهم و از آنها می خواهم اگر از دوستان و آشنایان خودشان کسی به تدریس فیزیک نیاز داشت به من اطلاع دهد.

4- برای خودم سایت یا وبلاگی در زمینه آموزش و تدریس فیزیک راه اندازی می کنم و برای جذب شاگرد در آن تبلیغ می کنم.

5- سعی می کنم تسلط خودم را بر درس فیزیک افزایش دهم به نحوی که هیچ شاگردی را از دست ندهم و شاگردهای این ترم هم ترمهای بعد برای سایر دروس خودشان با من تماس بگیرند.

6- کلاسهای نیمه خصوصی برگزار می کنم که هم برای شاگردها به صرفه تر است و هم برای من درآمد بالاتری دارد.

7- با آموزشگاهها و موسسات بیشتری به نسبت ترمهای قبل تماس می گیرم و سعی می کنم از این طریق هم شاگردهای بیشتری جذب کنم.

8- حدود 10 تا 20 درصد قیمت و هزینه کلاسهای خصوصی را افزایش می دهم و از این طریق هم مقداری درآمد بیشتر کسب می کنم.

9- ....



مطالعه این مقاله هم مفید است: کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: تدریس خصوصی فیزیک





جوابهایی که در بالا ارائه شد فقط تعدادی از جوابهای ممکن است. شما بسته به شرایط خودتان و بسته به تجربه ای که از جذب شاگرد و .... دارید می توانید راه حلهای بسیار زیادی ارائه کنید. همانطور که گفته شد باید خلاقیت به خرج دهید، راهکارهای جدید ارائه دهید و راه حلها را با هم ترکیب کنید و در نهایت تا جایی که ممکن است جوابهای بیشتری ارائه نمائید. در مراحل اولیه کار اصلا به این فکر نکنید که این جوابهایی که ارائه می کنم ممکن است عملی نباشد و یا جواب خوبی نباشد و .... . فقط روی افزایش تعداد جوابها کار کنید و در مراحل بعد بهترین جوابها را انتخاب نمائید. سعی کنید هم در زمینه جذب شاگرد خصوصی و هم در زمینه نحوه ارائه درس و داشتن جلسات تدریس خصوصی فیزیک راهکارهای موثرتری پیدا کنید و در طول ترم همواره هدف خودتان را در معرض دید قرار دهید و برای رسیدن به ان تلاش نمائید. راهکاری که گفته شد کاملا عملی و امتحان شده است و برای موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری می تواند کاملا موثر باشد. برای جذب شاگرد می توانید آگهی و تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران ثبت کنید. ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را با پرداخت هزینه مناسبی ویژه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید. برای ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید. اگر می خواهید آگهی تدریس شما برای جذب شاگرد و موفقیت در تدریس فیزیک موثر باشد حتما این مقاله را بخوانید.



البته روشهای دیگری هم برای جذب شاگرد وجود دارد که در مقاله 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی به صورت کامل توضیح داده شده است.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک و کسب درآمد بالا از آن تنها خوب تدریس کردن کافی نیست. در مرحله اول باید محدودیتهای ذهنی خودتان را برطرف کنید و برای خودتان هدف مشخصی در نظر بگیرید به نحوی که هر ترم 10 تا 20 درصد درآمد خودتان را افزایش دهید. در ادامه با استفاده از خلاقیت خودتان و با جستجو در اینترنت و .... راهکارهای موثرتر جذب شاگرد، ارائه تدریس و .... را پیدا کنید و به سوی موفقیت در تدریس فیزیک گام های جدی بردارید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 753 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
عنایت الله آدينه ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

خیلی خوب است