ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟

چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشیم؟

به اشتراک گذاری

برای اینکه در تدریس خصوصی فیزیک موفق تر باشید و به عنوان یک معلم فیزیک بتوانید از این کار درآمد بالاتری بدست آورید باید در زمینه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. از جمله اینکه در مرحله اول از علاقه خودتان نسبت به فعالیت در این زمینه مطمئن باشید. بالاخره مثل هر کار دیگری کار تدریس خصوصی هم پایین و بالای خودش را دارد و در صورتی می توانید در این زمینه موفق باشید که به درس فیزیک علاقه مند باشید. اگر از مدلسازی و شبیه سازی پدیده های فیزیک لذت می برید و برای شما جالب است که بتوانید روی کاغذ با به کار بردن فرمول ها و روابط دقیق فیزیک بتوانید پدیده هایی که در عالم واقعیت اتفاق می افتد را خوب پیش بینی کنید، در این صورت فعالیت در زمینه آموزش فیزیک برای شما مناسب است و این علاقه خودتان به درس باعث می شود شاگردهای شما هم علاقه مند شده و بهتر نتیجه بگیرند.

نکته دیگر اینکه ممکن است الان که در شروع کار هستید و یا کار شما هنوز خیلی گسترش پیدا نکرده است خیلی تمایل داشته باشید که شاگردهای زیادی را جذب کنید (برای مطالعه در زمینه نحوه جذب شاگرد در زمینه آموزش فیزیک و یا هر درس دیگری مقاله روش های مختلف جذب شاگرد را بخوانید). اگر خوب تدریس کنید و در به نتیجه رساندن شاگردهایتان عملکرد مناسبی داشته باشید در نهایت تعداد شاگردهای شما خیلی زیاد خواهد شد و ممکن است در روز 5 یا 6 جلسه کلاس هم داشته باشید. اگر به این کار علاقه نداشته باشید خیلی خسته خواهید شد و آن را کنار خواهید گذاشت. بنابراین علاقه به کار تدریس در مرحله اول و علاقه به درس فیزیک در مرحله بعد برای فعالیت در زمینه آموزش فیزیک بسیار مهم است و پیش نیاز موفقیت شما در این کار می باشد. - حتما بخوانید: چگونه فیزیک تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق فیزیک)

موفقیت در تدریس ریاضی و فیزیک علاوه بر موارد گفته شده به این هم بستگی دارد که چقدر بر دروسی که تدریس می کنید مسلط هستید. به هر میزان تسلط شما در این زمینه بیشتر باشد در نهایت بهتر تدریس می کنید و شاگردهای شما هم بهتر نتیجه خواهند گرفت. دقت کنید در کار تدریس خصوصی به نسبت کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه حساسیت خیلی بالاتر است. اولا در زمینه جذب شاگرد خوب عمل کنید و انواع روش هایی که برای این کار وجود دارد را امتحان نمائید (این مقاله عالی را مطالعه کنید: 25 روش برای جذب شاگرد خصوصی). از جمله اینکه در همین سایت ایران مدرس عضو شوید و تبلیغات خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه ثبت نمائید. در مرحله بعد وقتی برای هماهنگی کلاس با شما از طرف شاگردها و یا والدین آنها تماس گرفته می شود خوب حرف بزنید. با اعتماد به نفس بالا حرف بزنید و به طرف مقابل اطمینان بدهید که کلاس های شما عالی خواهد بود. حتی می توانید بگوئید در صورت عدم رضایت جلسه اول رایگان است (بسیاری از مدرسین فیزیک و ریاضی و سایر دروس در همین سایت ایران مدرس از این عبارت استفاده کرده اند (مشاهده لیست مدرسین)). البته خیالتان راحت باشد که جلسه اول رایگان نخواهد بود ولی گفتن این حرف نشان دهنده این است که شما به کار خودتان اطمینان دارید. می توانید در همین سایت ایران مدرس برای درس فیزیک جزوه ثبت کنید و به این ترتیب بازدید صفحه تبلیغ خودتان و در نتیجه جذب شاگرد خودتان را افزایش دهید.

تسلط و تسلط: در کار تدریس خصوصی فیزیک و یا هر درس دیگری تسلط حرف اول را می زند. بلد بودن درس کافی نیست. 100 درصد بلد باشید. بسیاری از کلاس ها که حتی توسط مدرسین با تجربه برگزار شده است به خاطر بلد نبودن یک سوال در جلسه اول کنسل شده است. نباید بگذارید این اتفاق برای شما بیافتد. درس را خوب بلد باشید و البته از شاگرد خودتان مرتبا سوال بپرسید که آیا روند برگزاری کلاس خوب است و مطالبی که در نظر دارد ارائه شده است یا نه. در کار تدریس خصوصی شاگرد مثل مشتری در کارهای دیگر است و همانطور که می دانید همیشه حق با مشتری است. مطالبی را ارائه کنید که برای شاگرد شما مفید باشد و به خوب نتیجه گرفتن ایشان کمک کند نه مطالبی که خودتان فکر می کنید لازم و جالب است. با پرسیدن سوالاتی سطح معلومات شاگرد خودتان را تشخیص دهید و از خود ایشان هم نظرسنجی کنید که روند ارائه درس چگونه باشد و در نهایت سطح کلاس را به گونه ای تنظیم کنید که برای شاگرد شما مفید باشد. - مطالعه کنید:
چگونه در تدریس خصوصی فیزیک موفق عمل کنیم و درامد خوبی کسب کنیم؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 766 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image